10 december 2015

Round-up Stickly Rockers Mustard

Fabric launch Zonen 09

Zes maand geleden is het nu bijna dat ik jullie de eerste minicollectie van Zonen 09 biostoffen voorstelde. Mijn getalenteerde coworker, startende ondernemer en erg getalenteerde fotografe Silvie Bonne maakte daar prachtige foto's van. Silvie en events = een magische combinatie.

Fabric launch Zonen 09

Zes maand lang herinnerde ik mezelf aan het feit dat ik jullie aan de hand van die foto's nog echt eens wou tonen hoe fijn het was op de fabric launch en vooral wie daar allemaal achter zat. De stoffenlancering deed Zonen 09 van koers wijzigen, veroorzaakte a whole lot of nieuwe taken en liet me wat verdwaasd achter met de vrageb waar ik nu eigenlijk heen wou en hoe ik dat eigenlijk moest aanpakken.
Beide vragen kregen intussen een antwoord en nu ik een (bijna) vaste koers vaar en vooral nu het einde van 2015 nadert is het tijd voor een round-up. Per stofje, het waren er om te starten 6, een post met een mini selectie van #whatcustomersmade.

Fabric launch Zonen 09

Ik start met de mosterdkleurige Stickly Rockers poplin. Mosterdgeel met zwart, een kleurencombinatie waar ik erg fan van ben. Anders dan het blauw en groen dat voor de hand ligt bij een merk dat zich focust op het mannelijke nageslacht. Wat mij betreft erg unisex, maar blijkbaar vooral graag gezien bij meisjes. Dat werd snel duidelijk toen ik de maaksels ermee zag verschijnen. Op een rijtje 4 van mijn favorieten.

De jurk door de (blogloze) grootmoeder van Axelle.

Round-up Stickly Rockers mustard_Axelle-4

Round-up Stickly Rockers mustard_Axelle-5

De pyjama door By Eva Maria.

stickly rockers pj's (sleeping)

De bloes door Mina Dotter.

Zonen 09's mustard stickly rockers

De jurk door Madeline de Stoffenmadam.

Stickly Rockers dress

Stuk voor stuk parels van maaksels. Maaksels die me wat deden en hier voor de eeuwigheid mogen staan als herinnering voor mij en ter inspiratie voor jullie.

Fabric launch Zonen 09

Eveneens ter jullie inspiratie vinden jullie in deze round-up posts wat cadeautjestips. Te bemachtigen bij de hele fijne mensen, vaak zelf ook lokale startende ondernemers, die de eerste stoffencollectie hielpen lanceren. Elk op hun eigen manier droegen zij bij aan het succes van de fabric launch. Ze maakten het voor mij mogelijk om de genodigden die dag onder te dompelen in de warme sfeer die er heerste, hen een goodiebag vol verrassingen aan te bieden en sommigen onder hen daarenboven huiswaarts te doen trekken met een stevige portie cadeaugeluk. Ideale inspiratie dus in deze periode van zoeken naar kerst- en eindejaarsverrassingen.

LikeBirds.

Fabric launch Zonen 09

Ken jij een ondernemer die dringend het huis uit moet en eens onder de mensen moet komen? Misschien is LikeBirds wel iets voor hem of haar. The place to be wanneer het op coworken aankomt én op sfeervolle events. Vicky stampte het creatiefste en fijnste ondernemersnest in Gent uit de grond. Een nest waar de eerste Zonen 09 stoffencollectie werd geboren en voorgesteld. Ik had het nergens anders willen doen.

Wolvis.

Fabric launch Zonen 09

Architecte Griet Depoorter richtte in 2013 het Gentse breigoedlabel Wolvis op. Een klein jaar geleden stond ze naast me op de Maker Market in Mechelen en werd ik verleid door het zachte schoons dat ze op haar handbreimachine had gemaakt.
Wolvis staat voor kwaliteit en duurzaamheid en dat hadden zowel de bezoekers als ikzelf snel door. In het atelier van Griet worden de sjaals in beperkte oplages gemaakt. Ik nam toen de slimme beslissing onmiddellijk een sjaal te kopen vooraleer mijn voorkeur de deur uit was. Die sjaal droeg ik zo vaak dat ik intussen mijn tweede aankoop plan. Ik twijfel nog tussen enkele kleuren. Griets nieuwe collectie, opnieuw gemaakt uit 100% fijne merinowol, zit vol combinaties en prints die ik om ter schoonst schoon vind. Ik twijfel nog tussen deze 3 beauties.

Wolvis on the wishlist

Wolvis on the wishlist

Wolvis on the wishlist

Wil jij ook graag een Wolvis sjaal? Check dan even Griets facebookpagina of contacteer haar voor een afspraak in de showroom op de Dampoortstraat 42 in Gent. Daar kan je een sjaal kiezen uit de exemplaren die er liggen of samen met Griet een uniek stuk op maat samenstellen die past bij jouw eigen jas of garderobe.

In de volgende round-up: #whatcustomermade met de munt jersey Off Beetle stof. Maakte jij wat met één van de Zonen 09 stoffen en mag ik dat hier tonen? Ik krijg het heel graag te zien. Mail me op zonen09@gmail.com met jouw foto's of de url waar ik ze kan vinden/downloaden. Intussen? Nog wat nagenieten met enkele van Silvie's beelden!

Fabric launch Zonen 09

Fabric Launch Zonen 09

Fabric Launch Zonen 09

Fabric launch Zonen 09

Fabric launch Zonen 09

Fabric launch Zonen 09

Fabric launch Zonen 09

9 opmerkingen:

  1. Heerlijk, die foto's zijn een prachtige herinnering aan een mooie namiddag. En die round-up: leuk om de verscheidenheid asn maaksels te zien die dat mooie stofje opleverde. En honoured om in dat lijstje te mogen staan. Dankjewel. x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo fijn om die foto's nog eens terug te zien. En ondertussen staan daar al heel wat minder onbekende mensen op voor mij. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een tof idee, zo'n round-up! Ik denk met veel plezier en een klein beetje heimwee terug aan die gezellige namiddag

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijne round-up.. Ik droom nog steeds zelf van zo'n ondernemersnest! Jammer dat LikeBirds zo ver is..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt he! Starten wij een petitie voor een "LikeBirds" nest in het Antwerpse ?

      Verwijderen
  5. Mooie foto's! En die sjaals zijn echt mooi! Ik kan geloven dat het moeilijk kiezen is :) Mijn voorkeur is de bovenste.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er mooi uit,het verslagje,de foto's,de stoffen,de maaksels en al de rest!Die bovenste foto van de sjaals kan mij het meeste bekoren.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een fantastische middag was dat. Prachtige foto's. Echt leuk om al de maaksels eens op een rijtje te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo leuk om je eigen verslag te lezen, die glaasjes et de bloemetjes, heerlijk. Het was een fijne dag, met fijne stoffen! Top idee om een round-up te doen!

    BeantwoordenVerwijderen