3 december 2015

Een gebreide hoodie

A knitted hoodie

Qua kledij kan ik Nils het meest plezieren met een hoodie. Dus toen ik besloot een nieuw breiproject te starten, koos ik voor model 8 uit Phildar Magazine nr. 30 in Lana Grossa merinowol.

A knitted hoodie

Scrollend door mijn Instagram feed, blijk ik daar 55 weken geleden mee gestart te zijn. Al vind ik breien erg fijn, en koop ik na elk afgewerkt stuk enthousiast wat bollen voor het volgende project, om één of andere reden duurt het telkens een eeuwigheid voor ik iets af heb.
Ken jezelf dacht ik dus en begon iets meer dan een jaar geleden aan maat 8 jaar voor de nu inderdaad bijna 8-jarige zoon. Met zijn smal lijf, dat intussen al 132 cm lang is, zit de trui in de breedte goed, maar qua lengte hadden enkele extra cm's niet misstaan.

A knitted hoodie

Erg veel is hier nog niet gebreid. Dit project was het eerste echte kledingstuk. Ik breide al een keer een salopette en een truitje, maar bleef tot nu ver weg van mouwen. Ik weet niet waar ik schrik voor had, want die mouwen gingen vlot. Ik had het eerder lastig met het breijargon en riep daarvoor de hulp in van brei-expert No Butterfly. Dank je wel Patricia!

A knitted hoodie

A knitted hoodie

Na maanden aan een stuk niet veel meer dan enkele toeren op een maand te breien, stak ik een tweetal weken geleden eindelijk een tandje bij. Na het afkanten van de laatste steek, kropen nog ettelijke uren in het op maat spelden van de 7 onderdelen, het oppersen, in elkaar zetten, een rits innaaien en het voeren van de kap. Wat heb ik dat allemaal onderschat, vooral dat laatste. Het voeren van de kap is zeker niet perfect gelukt aan de bovenrand van de ritsbanden, maar de middenrugnaad in de kap is nu wel weg gewerkt. 
De fotoshoot is ook niet perfect gelukt, want plots zaten we met een photobomber...

A knitted hoodie and a photobomber

A knitted hoodie and a photobomber

♥ Broers ♥

19 opmerkingen:

  1. 55 weken?! Ik wil dat zo graag achter de rug hebben. Maar wat een knap resultaat! En jij hebt nog een kadee die er in past als deze te klein wordt. X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wauw Sharon, hij is echt prachtig geworden! Ik hoop dat hij hem nog lang kan dragen, en dat zijn broer hem ook wil dragen binnen een paar jaar :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super mooi!
    Het breien gaat altijd vlot, maar het in elkaar zetten - dat blijft altijd liggen. Ik heb daar ook echt geen geduld voor...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi! ♥ voor de kleurencombinatie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt zalig, prachtig of één en al lof voor jouw breisel !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het vest is prachtig, maar waar ik echt blij van wordt is die photobomber van je!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. jij moedig vrouwmens! Maar echt hoe schoon zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh my, zo moedig… Daarvoor zou ik nooit het geduld kunnen opbrengen denk ik. Prachttrui, en Thor zal er ook nog deugd aan hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh prachtig! Gelukkig geraakte hij op tijd afgewerkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh knap seg! En wat een mooi vast en regelmatig breisel!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het ziet er fantastisch uit, je hebt dat goed gedaan! Sommige boekjes willen hun patronen op zo weinig mogelijk pagina's kwijt waardoor het al heel snel Chinees wordt, dat heb je met naaien ook. Lang leve de indie designers!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh Sha, zo mooi seg! Daarvoor zou ik nooit het geduld hebben. Wat brei jij mooi regelmatig ook. Toch een tikkeltje (gezond) jaloers hier. (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super vest! Breien duurt inderdaad een pak langer dan naaien, maar het resultaat is top!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig! En zo'n mooie regelmatige steken.. Jammer dat breien niet voor mij is weggelegd! :/

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ok, als ik hier zo lees heb ik de goede tactiek toegepast een paar weken terug. Nog 52 weken te gaan en een maatje groter genomen voor het oudste kind. Haha. Heel mooie hoodie!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Whaw, dat zou ik als tamelijk ervaren breister nog een ambitieus project vinden (ik steek niet graag breiwerk ineen). Super kleurencombi ook. Daar ga je superveel geniet van hebben!

    BeantwoordenVerwijderen