26 augustus 2015

Zes

Thor's b-day

Vorige week werd de jongste 6. Ik vier graag verjaardagen en ik word altijd een beetje weemoedig van die van mijn kinderen. Het emotioneel hoogtepunt bevindt zich die dagen op het moment waarop ze effectief zoveel jaar geleden mijn buik verlieten. Bij Thor was dat op woensdag 19 augustus om 9h39. Hij is de gelukzak onder ons die middenin de zomer verjaart en telkens kan rekenen op een daguitstap met het volledige gezin. 
Sinds een 2-tal jaar verlopen verjaardagen bij ons traditiegetrouw op nogal dezelfde manier. Eén moederdag met ontbijt op bed en ze eisten hetzelfde op hun eigen feestdagen. Ze blijven op verjaardagen in hun bed liggen tot het ontbijt naar boven wordt gebracht. Na 5 minuten willen ze dan wel al richting de keuken waar vader een krijtbordtekening voor hen achterliet. Daarna rijden we samen naar de speelgoedwinkel waar ze zelf iets mogen kiezen. Is dat met Nils dan bereid je je best voor op een uur twijfelen waarbij het advies 'geen brol kopen' in de meeste gangen van de winkel moet worden boven gehaald. Is dat met Thor dan weet je dat je na 5 minuten in de Lego gang weer buiten bent.

Thor's B-day

Thor's B-day

Thor's B-day

Na het kiezen van het cadeautje is het tijd voor een activiteit. Vorig jaar trokken we daarvoor richting zee. Dit jaar richting Brussel. Het werd de hoofdstad omdat daar momenteel een expo bezocht kan worden waarvan het thema hem op het lijf geschreven is en waarvoor ik hem een bijpassende Billie maakte.

Thor's B-day

Thor is nogal een ruimtefanaat. Dat vertelde ik hier al een keer en wanneer ik door Instagram scroll, documenteerde ik dat blijkbaar al goed.

A photo posted by Sharon (@zonen09) on


A photo posted by Sharon (@zonen09) on


A photo posted by Sharon (@zonen09) on


A photo posted by Sharon (@zonen09) on


A photo posted by Sharon (@zonen09) on


A photo posted by Sharon (@zonen09) on




Gelijkaardige ruimtefans kunnen hun hartje nog tot 25 oktober ophalen in de Brusselse Expo waar momenteel de Gateway to Space Exhibition loopt. Een erg mooie expo waarbij je veel kan bijleren over het vooral Amerikaanse aandeel in de ruimtevaart. De expo is dan ook een initiatief van de NASA. Wij misten daardoor wel wat ESA info in die ruimtevaartgeschiedenis.

Thor's B-day

Thor's B-day

Thor's B-day

Thor's B-day

De expo is, naar mijn mening, vooral een aanrader voor ruimteliefhebbers die iets ouder zijn dan onze jongens, kinderen die al goed en aandachtig kunnen lezen. Dat is handig omdat het grootste deel van de expo informatief is. Er ontbreekt, vind ik, een educatief luik voor jongere kinderen. Mijn kinderen zijn nogal wild van aard en de oudste kan pas lezen. Tijdens de verplichte sessie van vooral kalm rondkijken, keken ze erg uit naar het interactieve deel. Misschien zijn die van jou ook zo en dan is het belangrijk om te weten dat het interactieve deel op het einde van de expo betalend is (bovenop de toegangsprijs) en de tofste doe-dingen pas vanaf 10 jaar zijn. Iets waardoor wij de rondleiding wat ontgoocheld afrondden. Achteraf hoorde ik nog dat onderhandelen over die leeftijd kan helpen, maar wij, brave regelvolgers, deden dat dus jammer genoeg niet.

Thor's B-day

Na de expo was er tijd voor een picnic. Het park achter het Atomium was er perfect voor. Ik nam wat vanalles mee en had ook petit beurre taart gemaakt. Dat is Thors lievelingsgebak dat hij zelf al jaren als koekjes-vanonderen-taart bestempelt. Na het eten sloten we af met een rondje waterballonnen en Kubb gooien. Eenmaal tegen mijn hoofd (auw!), maar los daarvan hadden we een fijne dag.

Thor's B-day

Thor's B-day

Thor's B-day

Vorig weekend werd nog een keer gevierd met de familie en nu rest me enkel nog een plan van aanpak voor het in september onder controle houden van een bende 6-jarige ninjavriendjes. Thors 2de favoriete thema...

A photo posted by Sharon (@zonen09) on


♥ dat Thorreke.

21 opmerkingen:

  1. Haha, die Thor! Genoten voor de volle 100%, dat zie je :-) (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo'n leuke tradities. Spijtig dat de expo voor jullie wat tegengevallen was, maar dat hebben die andere toffe dingen ruimschoots goedgemaakt denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat een schatje is dat toch! Echt weer zeer leuke foto's! En merci voor de tips rond de expo...ik denk dat ik Stijn alleen ga sturen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo heerlijkdie foto's!!! Ik deel je weemoedigheid op de verjaardagen maar als je deze foto's terugkijkt, 1 groot Feest! En wat kan de MDH prachtig tekenen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat zag er een gezellig verjaardagsfeest uit. Hier is voorlopig 'de ruimte' nog niet ingetreden. De jarige to be koos hier voor een dinofeest. Volgende maand is het zo ver. Ik vind dat toch straf dat jij dat nog allemaal gepland en georganiseerd krijgt op één van uw drukste momenten. Straffe madam!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie foto's! En wat lief die slapende thor met lego onder zn arm!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Auw kubb tegen je hoofd! Maar verder... heerlijk verslag, geweldige foto's. Zo herkenbaar dat verjarende kinderen gevoel, alsof je zelf jarig bent, maar ook elke keer een beetje extra afscheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Augustuskinderen, what's not to love kan ik nu hardop zeggen :). Prachtige momenten maar ge hebt ze ook als n pro gedocumenteerd! Echt schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zalig, die Thor! Dat zag er een dag met een strikje rond uit! Thor is met zijn gat in de boter gevallen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk verslag, zalig kereltje :-) Gek hoe ik in hem 'dat kleintje' blijf zien terwijl 'mijn grote' een half jaar ouder is. Maar groeien doet-ie ook, blijkbaar! ;-) En al die tradities zijn er om te koesteren, ik kende er zo ook als kind en dat blijft je bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zalig verslagje van die pracht zoon van jou!
    Wat een prachtige dag en feest zeg! Kan het goed geloven dat hij moe maar voldaan in de auto inslaap viel.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fijn dagje! Genieten als kind is dat toch eh!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat kan tellen voor een thema-verjaardag! De foto in de autostoel vat het mooi samen... een topdag, totaal uitgeput, maar toch die lege-doos stevig vasthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lol voor de Lego onder de arm op de laatste foto! En ik wed dat de mdh toch bijna net zo hard genoot van de uitstap als de jarige.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Waaw! De max! Echt een leuk idee om te doen voor een verjaardag. Hier heb ik altijd het gevoel dat er zoveel van 'moeten' is op die dagen. Verplicht feestje voor de vriendjes, verplicht familiefeest, ... Allemaal leuk en gezellig, maar extra stress in drukke werkweken (net voor de kerstvakantie en begin van de zomervakantie) Misschien moeten tradities in het vervolg een beetje aangepast worden...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gelukkige Verjaardag thor!!
    Wow zeg, wat kan die papa prachtige tekeningen maken op dat schoolbord!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Die Thor op de laatste foto… Ik moest weer zò hard lachen!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zalig zo zomerjarig zijn! Wij vieren een achtjarige op de allerlaatste dag van de vakantie, de ruimte-expo toch even in overweging nemen...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Nog een late hip hip hoera voor Thor, zo te zien en te lezen heeft hij een pracht van een dag gehad! En <3 dat ruimtestofje, ik was destijds te laat om er eentje op de kop te tikken, heb ik nog steeds spijt van...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. beetje laat maar toch nog een hoera voor Thor! superfoto's van een superzoon!

    BeantwoordenVerwijderen