23 juli 2015

Meet Billie

Meet Billie
Via de Zonen 09 Instagram en Facebook account liet ik al wat sneak peeks zien van Billie, het nieuwe patroon dat samen met Wolf gelanceerd zal worden in de laatste week van augustus.
Billie wordt het tiende lid van het Zonen 09 kroost dat een leegte moet vullen waar menig moeder belang bij heeft. Een basisstuk waar we tijdens de jeugd van onze kinderen heel vaak naar op zoek gaan. Een gewone simpele, snel klaar T-shirt. Zo eentje waar je kind na een avondje bandwerk weer een tijd mee voort kan.

Meet Billie

Bij Zonen 09 geen aparte patronen voor ronde mouwen en raglanmouwen of voor een ronde hals, een V-hals, een enveloppehals of de raglanhals. Nope, één patroon met al die opties, enkele extraatjes en een flinke brok tricotinfo in de bijhorende handleiding. Als kers op de taart de uitgebreide matenrange, namelijk een patroon met 34 maten: 17 standaardmaten en 17 smallmaten voor de leeftijden 1 tot en met 16 jaar.

Meet Billie

Meet Billie

Meet Billie

Meet Billie

Meet Billie

Meet Billie

Meet Billie

Meet Billie

Meet Billie

Meet Billie

Meet Billie

Meet Billie


Of zoals het begin van de handleiding (waar de testers nu mee bezig zijn) luidt:
"Billie is een all-round T-shirt patroon dus waarmee je jouw zoon (of jouw stoere dochter) gedurende zo goed als de volledige jeugdjaren van T-shirts met steeds wisselende details kan voorzien. Doorheen de handleiding leer je meer over het werken met rekbare stoffen en de verschillende manieren om T-shirts af te werken. In het patroon en de handleiding zijn korte en lange mouwen voorzien in zowel raglanmodel als het klassieke, ronde model. Bij de ronde hals krijg je de keuze tussen een simpele, ronde hals, een V-hals en een enveloppehals. Ook zitten in dit patroon en de handleiding extra’s voor het voorpand verwerkt zoals een valse knopenpat, een zakklep en een zakje."

Meet Billie

Meet Billie

Meet Billie

Een patroon waar zoveel in zit dat het wel iets meer moet kosten (€10 voor een digitale versie en €20 voor een papieren versie), maar waar je 16 jaar lang mee aan de slag kan. Als dat geen koopje is.
Gisteren vond voor de fotoshoot voor Billie plaats in de velden van Landskouter. Een heerlijke locatie en heerlijke resultaten dankzij de 9 modellen, hun enthousiaste moeders en Zonen 09's favoriete fotograaf Piet De Kersgieter.
Meet Billie

52 opmerkingen:

  1. ooooh waaaw, Billie is fantastisch, super, zo'n veelzijdig T-shirtpatroon! Ik verlang al om wat Billies te maken voor mijn Billie :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Woehoew! Laat Billie maar snel komen!!! Prachtig werk weer, Sharon!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. een super idee, dat zal hier dan direct aangekocht worden en de komende 14 jaar nog gebruikt worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sharon en Piet, wat een ongelooflijk mooie foto's! Dit wordt zonder twijfel de zoon die het vaakst uit mijn kast gaat komen. Laat die t-shirts maar komen! <3 you and the zonen, again and again (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. prachtige foto's en wat ben ik blij dat het patroon al vanaf 1 jaar zal gaan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Whoehoe! Super blij :) Het patroon zal hier niet veel de map langs de binnenkant zien, maar wordt mijn maatje op de naaitafel.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Als er iets is wat de collectie compleet maakt, is het dit wel. (Al zeg ik niet dat er geen zonen meer mogen volgen uiteraard!)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zalig Sharon; dit was inderdaad nodig, gedaan met het combineren van patronen om een mooi t-shirtje te maken. Ik kan niet wachten tot Billie er is!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Me like big time! Bestellen die handel!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Waw, super! Deze komt zeker op mijn verlanglijstje!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Erg sfeervolle foto's en een mooi patroon. Leuke stofjes, leuke vibe!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. HA !! Geweldig ... na een avondje bandwerk met de Charlie, wordt er in Augustus/September gebandwerkt met de Billie :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super!! Ik kijk er al naar uit <3

    BeantwoordenVerwijderen
  14. mohow, wat ben jij een supermamasha!!!!!
    Echt, dit patroontje wordt weer zotgenaaid, net als pim,..., bij mij thuis :)
    Ik kijk er echt naar uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig! Een veelzijdig patroon dat hier vaak gemaakt gaat worden! En wat een prachtige foto's 💕

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Fantastisch!! Daar zat ik echt op te wachten! Een patroon voor een t-shirt met multi-opties!
    Laat het maar snel eind augustus zijn!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Waaw ziet er veel belovend uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. jij bent gewoon geweldig... we kijken er hier al naar uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Kom hier dat ik u kus! Dat ziet er weer prachtig uit. ♥♥♥

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Amai Sharon! Beauty is within simplicity. Weer zo'n tijdloos patroon, en aan de foto's te zijn precies wel 50 t-shirts in een! Grote hoera, en terecht een beetje duurder.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik voel het, bij deze ga ik mijn tricot angsten bedwingen! Gewapend met jouw handleiding (en een nieuwe overlock blink*blink*) gaat dat zeker een succes worden! Mooi patroon en zeker het geld waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. hoe kan ik dat patroon bestellen aub

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Dat noemen we dan raak schieten. Het is een schone zoon die Billie!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Nog zolang wachten? Net nu ik zeeën van tijd heb... mijn vingertjes trommelen van ongeduld. Er zullen hier ten huize heel wat Billies geboren worden, denk ik ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik ben alvast fan en kijk er naar uit om de berg tricot te verwerken tot een stapeltje Billies!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik ben fan en ga al een voorraadje tricot inslaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Fantastisch. Alweer. En wat een foto's. Alweer. Grote liefde hier voor Billie! x

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Fantastisch! Ik ben fan voor snel klaar en bandwerk!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik wil, ik wil, ik wil! Al moet de zoon eerst nog 7 maandjes groeien voor er eentje past. Gelukkig loopt hier een 3 jarige dochter rond die zeker even blij zal zijn met een t-shirt!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Super, dat was inderdaad een groot gat! Mss impassant een mouwloos marcelleke mee lanceren? Als 1001ste optie ?! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Helemaal happy!! Hopelijk lukt het mij nu wel eens een deftige t-shirt vanonder mijn machine te toveren!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ziet er prachtig en handig uit! Kben blij dat ik een jongen krijg. Nu nog even wachten tot hij erin gegroeid is :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Die foto's zijn prachtig! Ze geven je prachtige patronen voor échte jongens zo mooi weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ziet er tof uit! Kan niet wachten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat mooi! Ik kijk er al naar uit

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat mooi! Ik kijk er al naar uit

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat mooi! Ik kijk er al naar uit

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Oh, die zesde foto is zalig! Zo klein en al zo stoer :). Billie is een topnaam, een toppatroon en jij een topmens. Geniet van je verlof, zoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Naast een Tripp Trapp moet dit zowat het duurzaamste kraamcadeau dat men een (naaiende) moeder kan geven. En dat voor de kleine prijs van 20 euro? Hoera voor meegroeiende Billie!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Prachtig alweer! Ik kan niet wachten tot ik hem kan kopen...

    BeantwoordenVerwijderen