1 juli 2015

De voor de hand liggende juffencadeaus en wie die 9 meter nu eigenlijk won...

Teacher presents

Bijna twee weken na de stoffenlancering zou het hier toch al iets rustiger moeten zijn, maar ik blijf wat in chaos leven. Er stapelde zich nogal wat werk op tijdens de tweeweekse Senegal (meer hierover later) en de dagen rond de stoffenlancering. En het is met werk zoals met kilo's. Het komt er allemaal heel makkelijk bij, maar je geraakt er heel moeilijk weer van af!

Teacher presents

Weinig tijd over helaas dus moest er dit jaar voor de juffencadeaus een snel project gekozen worden. Het werden ritstasjes waarvan ik qua afwerking niet helemaal tevreden ben (ik moet voor die hoekjes duidelijk in de leer bij de madammen van Zo Geknipt), maar van de stof die ik ervoor gebruikte ben ik heel content ;-).
Het lag een beetje voor de hand. Drie juffen en drie poplines in het Zonen 09 assortiment. Stickly Rockers tasjes dus in munt, mosterd en blauw.

Teacher presents

Ik vertelde al dat ik de kleuren koos, maar nog niet dat de man des huizes verantwoordelijk is voor de namen. Hij bekeek het geheel, flapte ze eruit en ik kon niet anders dan goedkeuren. Er zit een schoon verhaal achter Stickly Rockers. Yves en ik zijn al lang samen en één van onze gemeenschappelijke liefdes is muziek. Eén van de liedjes die vasthangen aan onze beginperiode is Supercybersexy van de Belgische band Strictly Rockers met o.a. Kloot per W. Jammer genoeg zo goed als nergens online te vinden, ook niet op Spotify, behalve in deze YouTube versie van vreselijke kwaliteit. Maar kom, het geeft het idee.
In Yves' hoofd ging het van de band naar 'stick insects', de Engelstalige naam voor wandelende takken en dan, nog steeds in het Engels, naar 'rocking' omwille van hun neiging heen en weer te wiegen alsof ze in de wind hangen. Van Strictly Rockers naar Stickly Rockers dus en van Stickly Rockers naar de juffencadeaus.

Teacher presents

Voor iedere juf stak ik bij het ritstasje nog wat zaden voor radijzen en bloemen waar ze nu nog mee aan de slag kunnen, een pak fairtrade Tony's Chocolonely en een fles natuurwijn van bij A Taste Affair. Mijn vroegochtendelijk genaai en de overschotten van het event zorgden voor contente juffen.

Winner giveaway

Winner giveaway

Tenslotte. Ongelooflijk hard bedankt voor de vele reacties op de stoffenlancering en giveaway én vooral voor de vele mooie woorden. Die doen echt zoveel deugd. Een dikke merci aan iedereen die de moeite nam om ze neer te schrijven.
Na het verwijderen van dubbele reacties kwam ik uit op 328 deelnemers en koos random.org daar nummer 157 uit. Die fijne reactie kwam van Fet@Home. Zij mag mij een mailtje met adresgegevens sturen via zonen09@gmail.com. Alvast veel plezier ermee!

9 opmerkingen:

  1. Leuk om het verhaal achter de naam Stickly Rockers te lezen! De eerste keer las ik "sticky" en ik dacht nog "huh? klopt dat wel?". Na een paar uur en enkele glazen bubbels zag ik pas het licht! Of hoe drank mij beter doet lezen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super tof verhaal en wat zijn die juffen verwend geweest! Bij ons ook: http://villaspeelmama.blogspot.be/2015/07/dank-cadeautjes-voor-de-juffen.html En terecht!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tof om de achtergrond ivm de namen van het stof mee te krijgen.Proficiat aan de winnares!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk verhaal om lezen! Geeft toch dat extraatje aan de stoffen! Veel succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd aan de winnaar! En jij, chapeau dat je dat nog uit je vingers kreeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Waaahhh, ik kees nu pas deze blog!!! Ik had al heel wat kunnen naaien!!! Zit te trillen op de bank. Ik stuur NU een mail met mijn adres gegevens... Hoihoihoi!!!

    BeantwoordenVerwijderen