16 april 2015

Zomers zwart

Black Theo, blue Cisse
Ik mis mijn naaimachine. Er is zoveel computerwerk te doen voor Zonen 09 en er blijft zo weinig tijd over voor waar het eigenlijk om draait. De laatste dagen bereikte de frustratie een hoogtepunt waardoor ik gisteravond met knippen begon en de pc vandaag zoveel mogelijk negeerde. Eindelijk maakte ik nog eens iets. I got my fix ;-).

Black Theo, blue Cisse

De stoffen voor deze Cisse en Theo lagen al een tijdje samen. Ze passen zo schoon.

Black Theo, blue Cisse

De zachtere wolmengeling voor de short met valse omslag vond ik, een tijdje geleden, in De Stoffenkamer. Nils draagt hier nu de standaard maat 128 en die is perfect voor mijn grote 7-jarige.

Black Theo, blue Cisse

Zijn Theo met korte mouwen maakte ik in een Atelier Brunette stofje. Ik hergebruikte maat 128 small van toen, maar voor zijn volgende hemd gebruik ik de standaard maat 128.

Black Theo, blue Cisse

Black Theo, blue Cisse

In Theo verwerkte ik een paspelzak waarbij ik niet met gewone biezen werkte, maar met stukjes paspel. Die verschillende kleuren paspel komen terug in de assymetrische steekzakken van zijn Cisse. De knoopjes vond ik bij Mertens Mercerie.

Black Theo, blue Cisse

Black Theo, blue Cisse

Black Theo, blue Cisse

En dan nu terug naar die pc!

72 opmerkingen:

  1. Zo leuk gecombineerd! Ik zie wel graag een tikkeltje roze in mannenkledij...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. Het zet hem in de details hé bij jongenskleding!

      Verwijderen
  3. Oh, wat een plaatje! De perfectie, echt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een model, jouw zoon! En schitterende kleertjes, helemaal mijn ding!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Hij vindt dat precies nog wel leuk dat voor de camera staan :-).

      Verwijderen
  5. Oh, gij zijt toch ook zo een die er telkens weer boenk op zit, hé? Machtig schone combinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ♥ die dubbele-maar-toch-verschillende-paspel! En die stoffen, die wel voor elkaar gemaakt lijken! Dat is soms zo nodig hé, een naaidag voor uzelf :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hé, na de Zo(o)ndag waar je aan mee deed, is de 'ik wil naaien' frustratie exponentieel toegenomen! ;)

      Verwijderen
  7. Je verdient meer tijd aan je naaimachine, dan kunnen wij achteraf genieten van mooie combinaties en ons afvragen waarom wij daar zelf niet op komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoe schitterend! Naaide deze week dezelfde combinatie Theo en cisse! ��

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt? Benieuwd naar foto's!

      Verwijderen
    2. Die komen nog maar het zal zijn outfit voor Emma haar communie worden.

      Verwijderen
  9. Zo een prachtige combinatie. Dat paspelzakje ga ik onthouden. Toch goed doorgewerkt op een dag me dunkt 😄

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yep, bijna een ganse dag genaaid. Het paspelzakje, maakte ik de avond ervoor wel. En het helpt als je de handleidingen zelf hebt geschreven :-).

      Verwijderen
  10. Wauw!! Zo een schone combinatie <3

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige outfit! <3 de paspelzakjes zowel van Theo als Cisse!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh zo mooi... zucht, hoe krijg je het toch altijd voor mekaar. Al je outfits zijn af tot in de puntjes, prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo'n schoon compliment, dank je. Ik denk er misschien eerst te lang over na voor ik eraan begin :-).

      Verwijderen
  13. Jij verstaat de kunst van het combineren als de beste, ik sta altijd versteld! Ook nu weer, echt zoooooo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Héél erg mooi! En net zoals iedereen hierboven vind ik de combinatie van stoffen ook super! Ik begrijp de frustratie volledig :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. En vast zaaaaligggg om aan te hebben. Die stofjes van Atelier brunette zijn zo zacht!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hé, heel dun wel, maar ideaal voor de zomer!

      Verwijderen
  16. Die stoffen bij elkaar, hemels!! Gelukkig ligt dat AB stofje ook in mijn kast te wachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel mooi! Ik ben net fan geworden van de Cisse! Wat een heerlijk patroon, zowel in lange versie als de short!
    Een Theo, dat is mijn volgende uitdaging, maar ik blijf het precies maar uitstellen... ☺️

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet uitstellen Karen, het is echt zo'n aanrader. Als zeg ik het zelf :-).

      Verwijderen
  18. Maar Sharon! Zo MOOI! echt prachtig zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Waw wat een heerlijke combinatie! Terug wat stiktijd inlassen zal deugd gedaan hebben en zeker als je dit resultaat van onder je machine ziet rollen!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel tof. Gezien ik geen zoon heb maar een dochter maak ik vooral jurkjes en rokjes. Ik denk dat het niet zo gemakkelijk is een mooi hemdje te maken. Het ziet er echter zo mooi uit. Top klasse!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat valt goed mee hoor. vergelijkbaar met een jurkje met kraagje. Dank je voor het compliment!

      Verwijderen
  21. Wow, zo de max! Prachtige kleuren, super gecombineerd, lief en toch jongensachtig! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Machtig mooi! Amai. Echt, ik verlang tot mijn Ernestje ein-de-lijk in een maatje 92 past. Een Theo is dan het eerste dat ik voor hem maak, peis ik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zou ik ook doen! Eventueel kun je de 92 small maken? Dat zijn de breedtematen van de 86. Geen idee of hij daar al in zit?

      Verwijderen
  23. Heel mooi! Ik kende het stofje nog niet dus ik dacht mischien een preview..., maar nee nog wat langer in spanning wachten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dat maakte jij allemaal in één dag? Allemaal?
    Zucht, you wonderwoman.
    Geweldige combinatie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Knippen en paspelzakje avond ervoor hoor. En dank je!

      Verwijderen
  25. Zo schoon nonchalant dat jouw zoon kan poseren zeg! :-)
    Toffe outfit en zalige details weeral; kruip maar eens wat meer van achter jouw pc!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Merciekes. Het kind was het op de 'nonchalante' foto wat beu aan het worden vrees ik :-).

      Verwijderen
  26. De perfecte match! Zalig gecombineerde stoffen en patronen. Leuk hoe de kleuren van het hemd terugkomen in de pastel verwerkt in de broek. Gelijk heb je de computer af en toe eens links te laten liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Ik moet dat eens vast gaan inplannen dat naaien en bloggen.

      Verwijderen
  27. Mooi!! Zowel de outfit als de zoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Supercombinatie, supermooi gemaakt!
    Ik werd deze week ook nog eens helemaal blij van Theo (voor de communie-outfit van Lukas)!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Het blijft mijn favoriete patroon die Theo! Aan de Cisse wil ik al lang een keertje beginnen, maar het computerwerk is hier ook de dooddoener.. Dringend tijd om wat ruimte te creëren! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Maar zo schoon, mijn hart gaat sneller slaan van zo'n mooie creaties. Hoog tijd om mijn naaimachine van onder het stof te halen!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. heel mooi! En nu, hop terug naar de computer... :). Ik herken het, hier ook desperate op zoek naar naai-tijd. De cisse staat nu als eerste op de planning (al geknipt, flink he).

    BeantwoordenVerwijderen
  32. hej hej, net de Cisse besteld! kan niet wachten om aan de suite-outfit van mijn zonen te beginnen :-) voor de dochter moet ik ook nog iets maken maar geen Cisse ;-) De stof die je hier gebruikte, is dat de "geweven canvas" van de stoffenkamer? want is helemaal mijn ding! kan niet wachten om eraan te beginnen :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Dit is van In den Beer denk ik Ans. Wel al een tijd geleden gekocht.

    BeantwoordenVerwijderen