12 februari 2015

Lars voor Thor

Lars for Thor
Ondanks het feit dat onze oudste, snelst groeiende, zoon in desperate need is van wat meer en vooral grotere kledij, naaide ik nog eens iets voor Thor. Het kind dat tot nu toe nog geen enkele Lars kreeg en waar nochtans al een half jaar een geknipt exemplaar voor klaar lag. Gelukkig in een maatje groter, want ook Thor zit dezer dagen aan het groeipoeder.

Lars for Thor
Dit keer een korte versie van Lars, mikkend op het herfstseizoen toen ik ze knipte, maar even geschikt voor de lente waar we naar verlangen.

Lars for Thor

Lars for Thor

Lars for Thor
Ik liet me wat gaan met de paspel en verwerkte er niet alleen op de voorziene plaatsen, maar ook in de zak in het voorpand.

Lars for Thor
Voor de sluiting probeerde ik eens iets anders dan vylcro. Een drukknoop/lintsluiting die ik bij Pand 42 vond. Heel tof systeem, maar ik zag Thor nogal fronsen bij de vele knoopjes. Dit systeem is ook net iets te breed voor de Lars sluitranden dus raad ik aan het bij iets anders te gebruiken.

Lars for Thor

Lars for Thor
De buitenstof vond ik bij In Den Beer, van de tricot voering weet ik het al niet meer. De dikkere boordstof en alle andere fournituren (behalve de lintsluiting) komt van bij Mertens Mercerie.

32 opmerkingen:

  1. Prachtige Lars alweer! En tricot als voering, dat gaat dus!?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah ja hé, staat ook zo in de handleiding. Tricot is te verkiezen vanwege het zachte en comfortabele aanvoelen, maar gewone katoen kan ook.

      Verwijderen
    2. Ik maakte hem duidelijk nog niet. Volgend jaar past Flor er in!

      Verwijderen
  2. Die extra paspel spreekt me wel aan (in mijn achterhoofd houdende dat ik volgend jaar een zoon heb die waarschijnlijk geen fluohesjes meer zal willen dragen eenmaal in het middelbaar en ik denk richting reflecterend paspel) en die knopensluiting spreekt mij ook heel hard aan (want om één of andere reden heb ik iets tegen velcro)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aha Jo, madame Mertens vertelde dat ze reflecterende paspel zou hebben (ik denk dat dat intussen het geval moet zijn) dus mocht je er geen vinden... ik neem er voor je mee!

      Verwijderen
    2. Merciekes, maar ik heb er ook al gevonden bij something naais ;-)

      Verwijderen
  3. Bij deze weer goesting gekregen in nog een Lars (het jasje dan, geen kindje he ;-) )! De zoon zal weer content zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig! En wat een mooie foto's! Drie maanden geleden vervoegde een zoontje ons gezin, en ik zeg alle dagen: "groei kind, groei!" zodat ik snel aan een Lars kan beginnen. #grapjemaarjeweetwatikbedoelhé

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha :-). Proficiat met de zoon! En dank je voor de complimenten!

      Verwijderen
  5. Oh boy, die stof aan de buitenkant! Daar zou ik zo graag zelf in rondlopen deze lente/zomer!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijke jas en zo mooi al die paspel!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oh wat een heerlijk jasje werd dat toch zeg! completely in love kind!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die lintsluiting is interessant! Ik heb om de één of andere gekke reden ook iets tegen velcro... De Lars werd weer een heerlijke versie, ik begrijp absoluut dat dat niet langer kon, één van je zonen zonder!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Merciekes! En ik werk eigenlijk ook niet zo graag met Vylcro, maar kleine mannen precies wel.

      Verwijderen
  9. Alweer een supergeslaagde combinatie.
    En van snelgroeiende zonen kan ik meespreken. Ik zou al een 164 nodig hebben voor de oudste :-(. Jammer dat ik deze dingen voor hem niet meer kan maken. TIP dus :-).
    3jongensmama

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Knap knap knap. Ik hou van die combinatie met rood

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben gigantisch jaloers op uw stoffen- en kleurencombinatieoog. Weer héél schoon gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wauw! heel heel mooi! de perfectie combinatie!

    BeantwoordenVerwijderen