8 januari 2015

Ik heb jullie hulp nodig!

Met Zonen 09 zit ik in mijn 2de en laatste jaar Bryo. Bryo staat voor 'bright and young'. Het Voka project ontstond in 2007 en is bedoeld als leerschool en netwerkopportuniteit voor jonge ondernemers. Tijdens onze maandelijkse sessies krijgen we advies van ervaren ondernemers. Zo krijgen we de gelegenheid onze eigen ondernemerskills bij te werken en ontmoeten we mensen waarbij we met vragen terecht kunnen. Iedere provincie heeft een Bryo project, zelf zit ik in de Oost-Vlaamse afdeling.

En toen plots. Dit in de mailbox!

award

Ieder jaar worden 3 Bryo awards uitgereikt. Eén van de awards is die voor de 'Creative Highlight'. Zonen 09 werd geselecteerd en mag in die categorie de Oost-Vlaamse belangen (met de nodige West-Vlaamse roots ;-) verdedigen. Die nominatie kwam van de projectcoördinatoren en ik ben er ENORM blij mee. Waarom? 
Omdat ik bij Bryo vrij snel door had dat ik met een dergelijk bedrijf een vreemde eend in de bijt was en het niet simpel was anderen (en eerlijk gezegd vaak ook mezelf) te overtuigen van het potentieel van Zonen 09. De standaard vraag was 'Is dat dan je hobby?'... ;-) Nu we meer dan een jaar verder zijn en ik door en in Bryo heel wat zelfzekerder werd, loop ik echt over van het geloof in wat Zonen 09 kan worden. 
Mijn hart en ziel ligt bij wat ik doe. Ik geloof zo in het potentieel van de zelfmaaksector en de schoonheid ervan.  De sector groeit en bloeit dankzij de vele kleine, lokale en gepassioneerde naaister/ondernemers die starten met het geven van naaicursussen, het verkopen van stof, het tekenen van patronen, het schrijven van boeken, openen van naaicafés, enzovoort. Ze proberen bedrijven uit de grond te stampen met als basis hun liefde voor handwerk, schoonheid, duurzaamheid en het maken van verantwoorde keuzes. 
Maar wat de zelfmaaksector echt heeft doen bloeien is de vrouw (en hier en daar de man) die de sociale media, waarvan de zelfmaaksector doordrongen is, op de voet volgt en die handwerkbedrijven steunt. Ze koopt stof, patronen, boeken. Ze volgt naailes, workshops en toont op haar beurt de buitenwereld soms ook haar eigen maaksels. Of dat nu via een blog, flickr, facebook, instagram, of om het even welk medium is.
De zelfmaaksector heeft een enorm groot en krachtig netwerk ter beschikking. Ik geloof en hoop dat dat netwerk mij kan helpen met het winnen van de award. En ik wil echt heel graag winnen...
  • Omwille van de erkenning die de zelfmaaksector ermee kan krijgen. (Neen, het is niet alleen mijn hobby!)
  • Omwille van de visibiliteit die Zonen 09 binnen het ondernemersnetwerk kan krijgen. Iets wat het echt kan helpen groeien.
  • Omwille van 'de kroon op het werk'. Het zou een deugddoende ervaring zijn.

Wil jij Zonen 09 aan de overwinning helpen? 
  • Surf dan naar deze website waar je de 9 filmpjes van de genomineerden kan zien. 
  • Tot en met 23/1 (maar hoe rapper hoe liever!) kun je stemmen op mijn filmpje onder de categorie 'Creative Highlight 2014'.
  • Deel mijn goesting om te winnen en mijn vraag om op Zonen 09 te stemmen op zoveel mogelijk manieren in jouw eigen netwerk. Bij het delen kun je eventueel gebruik maken van onze eigen sociale media linkjes onderaan deze blogpost.

Hoe kun je stemmen?
Toegegeven, het vergt iets meer van de stemmers dan ik had gehoopt, maar die manier van werken zorgt wel voor een eerlijke stemming én het vergt echt niet meer dan 2 minuten van je tijd.
  • Surf naar deze pagina waar je kan stemmen.
  • Klik op 'stem nu' onder 'Bryo Creative Highlight 2014'.
  • Vul je naam en emailadres in.
  • Klik op de link die je in je mailbox krijgt (!!!check zeker je SPAMFILTER!!!) en vul je wachtwoord aan.
  • Stem op jouw favoriet!
  
What's in it for you?
Eeuwige dankbaarheid van mijn kant én in het filmpje verklap ik wat Zonen 09 in 2015 voor jullie in petto heeft!
  
Tenslotte.
Mijn Oost-Vlaamse Bryo collega's Wim Van Buynder van Nextapps en Siegert Dierickx van Multiminds zijn eveneens genomineerd in respectievelijk de categorieën 'Rookie 2014' en 'Flanders Future 2014'. Twee super sympathieke, gemotiveerde ondernemers die jouw steun ook echt verdienen. Vergeet hen niet wanneer je ook in die categorieën je stem uitbrengt!

Delen maar! 
Alvast een enorm grote dank je wel daarvoor. Ik kan het niet genoeg benadrukken!

Bloglovin Instagram Facebook Twitter

130 opmerkingen:

  1. Voila se...mijn stem is uitgebracht! Go go go Sharon! Ik duim voor je!
    Al die inzet & creativiteit mag wel eens beloond worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het kostte welgeteld anderhalve minuut van mijn tijd, peanuts als ik je daarmee een duwtje in de rug kan geven... Ik duim mee!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh. En waw voor het nieuws!

      Verwijderen
    2. Merci Sarah! En inderdaad, in februari/maart start de verkoop!

      Verwijderen
  3. Done, veel succes!!
    Dat filmpje wordt wachten tot vanavond; benieuwd! (ja ik heb gestemd op mijn werk ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Daar gaan we samen met jou voor ! Komt in orde, ik maak er vanavond uitgebreid tijd voor, ook via mijn blog, enz. Veel succes !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg goede ideeën. Ik ben Nederlands en woon in Noorwegen en ben bezig om in de loop van 2015 een netwinkel te openen met stoffen enz. Je hebt het in je filmpje over internationalisering. Hoor graag meer over deze plannen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah Lijssie super, dan moeten we zeker nog mailen! (zonen09[at]gmail[dot]com

      En je mag Noorwegen ook laten stemmen ;-)

      Verwijderen
  6. Ik heb op je gestemd! Jouw patronen hebben mij enthousiast gekregen om niet alleen voor mijn dochter kleding te naaien, maar ook voor mijn zoontjes. Ik vind jouw patronen geweldig, leuk, stoer ..! Ik heb op je gestemd omdat jou 'product' het origineelste is en misschien wel uniek internationaal gezien. Veel succes verder!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Moh zeg zo'n lieve commentaar, dank je wel!!!

      Verwijderen
  7. Moh, wat een geweldig vooruitzicht voor 2015, ik ben al benieuwd!
    En meteen ook gestemd natuurlijk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Lotte en ik zie 2015 ook echt zitten! Spannende tijden wel.

      Verwijderen
  8. Voila, stem uitgebracht
    Ik hoop dat er nog veel mensen even die 2 min tjid nemen om te stemmen en dat eind van deze maand de award aan jou wordt toegekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hoppa, gebeurd! ;)
    ik kijk al uit naar wat 2015 brengt! super plannen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Voilà, ik heb gestemd, heel veel succes!!
    Je patronen zijn zo fijn om mee te werken, je verdient het om te winnen. :-)
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mijn stem heb je zeker! Je bent een lichtend voorbeeld in de zelfmaaksector, stemmen op jou belangt ons allen aan!! En ola, wat hoorde ik? Stoffenverkoop? Super!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je voor dat schone compliment en inderdaad de stoffen zullen in het voorjaar in de winkels liggen!

      Verwijderen
  12. Je hebt een stem erbij!
    Heel leuk filmpje! En heel leuke plannen! Met name de internationalisering, zeg ik dan als Duitse, hè ;-)
    Maar ik ben ook benieuwd in de stofjes. Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Idd we moeten ervoor gaan hé. Mag ik je mailen met vraagjes over Duitsland?

      Verwijderen
  13. voila, ook gestemd. Als ik het goed voorheb kan je per emailadres 1 keer stemmen? Dus mensen met meerdere accounts kunnen meerdere keren stemmen? (of je kan zelf nu duizenden nieuwe emailaccounts aanmaken :) )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het lijkt per pc maar te lukken met 1 x stemmen. Maar op zich ook wel eerlijk hé zo. Bedankt voor je steun!

      Verwijderen
  14. Wat een geweldige vooruitzicht voor Zonen09....UITERAARD heb ik voor je gestemd, en ik kijk reikhalzend uit naar je stoffencollectie!
    ☺️

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Proficiat met je finaleplaats en mijn stem heb je alvast (vanop elk mailadres dat ik heb ;-) )! Ik herken veel in wat je beschrijft; nu ik zelf ook iets wil uit de grond stampen, voel ik me ook compleet uit de toon vallen (en in de verdediging gedrukt) bij de grijze heren van Unizo en consoorten. You go, girl, laat ze maar eens hun ogen openen voor een andere, warmere, doorvoelde & doorleefde manier van zaken doen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha "de grijze heren van Unizo." ;-)
      De wereld is aan het veranderen en wordt zo stilletjesaan niet meer hun wereld. Veel succes met jouw bedrijf!

      Verwijderen
  16. Ook gestemd!! Succes.
    http://saraflie.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gestemd, 100% overtuigd van jouw talent !
    Succes !

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh zeg, je eigen stoffenlijn! Cerieus! En wat die internationalisering betreft, ik maak hier met veel plezier eind oktober een logeerbeddeke vrij ;) Succes, Sharon! Voor zo'n bron van inspiratie, stem ik maar al te graag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Amai, pas op hé, of ik ga in op je aanbod! ;-)
      De USA staat uiteraard op het lijstje. Ik moet je daarvoor eens mailen!

      Verwijderen
  19. Hier ook natuurlijk een stem voor jou! Dankzij Zonen09 krijgt ook de zoon nu met liefde gemaakte kleding. En als de stoffen half zo goed zijn als de patronen, steken ze nog steeds met kop en schouders boven alles uit. Ik ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) Ik hoop dat jullie ze mooi zullen vinden. We starten met een minicollectie, maar als het aanslaat, mag je zeker nog veel meer verwachten!

      Verwijderen
  20. Amai, wat een geregistreer :-) Maar de stem is uitgebracht!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I know :(, maar super bedankt dat je het er voor over had, echt!

      Verwijderen
  21. Wow wat goed. Ik ben zeer benieuwd naar de stoffencollectie en zal gaan stemmen vanuit NL

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Natuurlijk ga ik vanavond op je stemmen als ik achter mijn laptop zit!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oh Sharon, jij bent echt een voorbeeld! Gestemd én nu nog benieuwder naar de stoffen!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Gestemd! Enkel jammer dat ik het filmpje niet kon afspelen.. Ik hoop van harte dat je wint!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Gestemd voor je!, met veel plezier... Ik zal een linkje plaatsen op mijn fb pagina!
    Succes, ik lees je overwinning hier wel ;-)
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Proficiat alvast met je nominatie en ik heb alvast gestemd. Good luck!
    En een fijn 2015 gewenst, maar het begint alvast goed.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ook voor jou een fijn 2015! En dank je om te stemmen!

      Verwijderen
  27. Ook ik heb net voor je gestemd.Ik heb al veel van je gelezen en andere hun creaties met jou patronen.Omdat ik nog maar van april naai en mijne zoon enkel jeans wil dragen als 12 jarige heb ik jouw patronen nog niet geprobeerd maar nu er een babyneefje bij is in de familie gaat het er over enige tijd misschien toch van komen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je voor de stem! En hoera voor het babyneefje!

      Verwijderen
  28. Wauw! Hoe spannend is dit! Mijn stem heb je!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hé! Ik vind dat ook wel. Dank je voor je stem Sophie!

      Verwijderen
  29. voila zie veel succes! stem is geplaatst!!
    kijk al uit naar je stoffenlijn die ik ook voor mijn dames zal gebruiken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is zeker iets wat ook voor de hippe dochters mooi zal zijn!
      En dank je voor de stem!

      Verwijderen
  30. Ik heb met veel plezier gestemd omdat ik zot ben van je Cisse patroon. Ik heb al bijna 2 broekjes af en zou voor mijn schoonbroer een grote maat nodig hebben :-). Ik zie al uit naar de stofjes! Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Leen! En blij dat Cisse je zo bevalt!

      Verwijderen
  31. Blij dat ik eens iets voor jou kan doen :) en juiiiiiiiiiiij voor 2015!!
    Veel succes nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. done :-)
    kunnen we eigenlijk meerdere keren stemmen?
    Groetjes
    Sarah

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk het niet. Zo is 't wel eerlijk hé. Dank je voor de stem!

      Verwijderen
  33. gestemd!! heel veel succes, het is je van harte gegund... je gedurfd ondernemerschap, je immense creativiteit, je ongelooflijk oog voor detail en originaliteit, een retro toets die toch ook erg hedendaags is, duidelijke en goedzittende patronen, ik kan nog wel even doorgaan... go for it!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Moh zeg, zo'n schone reactie. Wat een fijne motiverende woorden. Dank je wel!

      Verwijderen
  34. Sharon met veel plezier mijn stem uitgebracht. en lichte je daar geen tipje van de sluier :) ik heb goed geluisterd!! Kijk er al naar uit!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Voila, gestemd, en dat was amper moeite! Toch filmpje en leuk om je plannen te weten te komen! Heel erg benieuwd naar dat nieuws! We delen het bericht zeker ook nog! Gentse creatieve mensen met west-vlaamse roots mogen wel een duwtje in de rug krijgen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Alsjeblieft, mijn stem heb je ook. En dat is met heel veel plezier en overtuiging gedaan! Ik kijk al uit naar al dat moois dat je voor ons nog in petto hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Met heel veel plezier gestemd! Lieve groet en veel succes, V.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Done, want je bent het waard en dat heb ik proefondervindelijk ervaren :) Benieuwd ook naar het nieuws in 2015!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Gestemd en super benieuwd naar de stoffen. Leuke jongensstoffen vind ik namelijk net zo moeilijk te vinden als leuke jongens patronen :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoop dat jullie de stoffen graag zullen zien. Ik voel dat tekort ook dus hopelijk wordt het voor jullie alvast een beetje ingevuld, slaan de stoffen aan en kunnen we dat tekort steeds kleiner maken!

      Verwijderen
  40. Proficiat en veel succes met al je plannen! Ik ben grote fan en heb uiteraard op jou gestemd!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Geen twijfel om op jouw te stemmen, hoewel ik hier nu even de boxen niet aan de praat krijg (wegens weer ergens een verbinding met één of ander apparaat, damn, ik ben daar zo slecht in). Maar 'k heb voor het zekerste al gestemd. Vanavond eens opnieuw proberen ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En de oplossing lag binnen handbereik, leve de eenvoud van een tablet. Eigen stofjes, goe zeg, had dit niet kunnen raden. Benieuwd!

      Verwijderen
  42. Met plezier gestemd :)
    Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Zo, gestemd. Het was inderdaad wel wat omslachtig, maar jij bent dat zeker waard! Keep up the creative work!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. GESTEMD!

    Wat een prachtige modelletjes heb je ontworpen! ik ben vooral fan van de Theo en de Cisse, al mag de Ole er zeker ook wezen! en dan heb je nog die andere prachtmodellen!

    Zit er een mogelijkheid in dat al deze patronen gebundeld zullen worden in een boek? Dan moet ik niet meer kiezen tussen het één of het andere patroontje, want de eerlijkheid gebied me dat ik vooral al naar héél veel voorbeelden van deze modelletjes heb gekeken, maar nog geen patroontje in mijn bezit heb...

    En de eigen stoffenlijn... zooooo benieuwd!

    Alvast een dikke proficiat met wat je hebt bereikt, dit kan alleen maar groter worden!

    groetjes en veel succes in deze wedstrijd

    Ann

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. bij deze zijn de drie patroontjes onderweg :-)
      ik kan bijna niet wachten om ze te gebruiken!

      Verwijderen
  45. Ik hoop echt dat je wint! Mijn stem heb je uiteraard! Morgen stem ik nog met een wat andere email adressen. :) Tumbs up!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Joke, nog 8 dagen te gaan. Duimen hé!

      Verwijderen
  46. De kracht van het social network is enorm. Volgens mij ga jij grandioos winnen en dat zou je dubbel en dik verdienen. Jouw patronen zijn zonder twijfel de meest besproken. Als iemand het over de Charlie of de Jakob of ... heeft, dan weet de rest meteen waarover het gaat. Dat is het gevolg van het grote succes van je patronen. Dat zal met je stoffenlijn niet anders zijn, daar heb ik het volste vertrouwen in. Ik vind je een fantastische madam en wens je alle geluk van de wereld toe. Mijn stem heb je dus!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoop dat je gelijk hebt! Het zou zo fijn zijn :). En bedankt voor dat vertrouwen en die schone complimenten!

      Verwijderen
  47. Met plezier gestemd... Heel erg benieuwd naar je stofkes, want niet alleen jullie patroontjes, ook jullie stoffenkeuze is echt zo schoon! Vanuit West-vlaanderen duimen we mee voor de overwinning.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Lien! Doe ze daar de groeten :-)

      Verwijderen
  48. gestemd! en al super nieuwsgierig naar de stofjes!!!!! succes Sharon!!! katherine

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Zo! Alle succes Sharon, je verdient het! En ik ben al erg benieuwd naar die stoffenlijn, dat gaat zo schoon zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Zo ook ik heb net gestemd. Zag het bij Emma en Mona als ik het goed heb en kwam eerst ook eens even kijken naar je blogpost voordat ik een stem uitbracht. Ik moest zelfs een traantje wegpinken bij je zo overduidelijke liefde voor je zonen en die mooie laatste foto van de 10 foto's die je deelde. Ik heb meteen ook op de meneer(en) van de stripapps gestemd, de andere categorie was me te ingewikkeld en heb ik de filmpjes niet uitgekeken ;). Heel veel succes! Warme groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah zo lief Susan, dank je wel!. En ik zie die zonen wreed graag!

      Verwijderen