21 november 2014

Maxi kleed wordt mini Charlie

Maxi dress turned into a mini Charlie

Weken geleden vroeg Boomie of ik nog eens wou recykleren. Mijn allereerste bijdrage dateert van september 2011 en ging over iets wat later de start van Zonen 09 zou blijken te zijn. Dé reden waarom ik op Boomie's vraag geen neen kan zeggen. Al had ik dat misschien beter wel gedaan, net zoals vorig jaar trouwens, want keer op keer moet ik de geduldige Boomie mailen over mijn last-minute plannen. Mijn uitstelgedrag in combinatie met een te veel aan projecten brengen me af en toe eens in de problemen en uiteraard hield ik ook dit jaar de traditie in ere...

Maxi dress turned into a mini Charlie

Maxi dress turned into a mini Charlie

Hier staat al even een variant van Charlie voor groot én klein in het mentale to do lijstje dus ik bedacht dat dit het ideale moment was voor een eerste testversie van het mini exemplaar. Ideaal plan, ware het niet dat ik dat 2 dagen voor de deadline bedacht en gisteravond nog mijn patroon moest tekenen. Mijn minimodel zou deze ochtend klaar liggen voor zijn eerste fotoshoot, Boomie zat te wachten, afspraken waren er om nageleefd te worden dus deden we gewoon door. Alles verliep volgens het last-minute plan tot het model deze ochtend werd aangekleed en er in de ritstrekker plots nog slechts 1 ritsband zat. HELP!

Maxi dress turned into a mini Charlie

Maxi dress turned into a mini Charlie

Ik keerde huiswaarts, verbrak mijn record 'blinde rits vervangen' en racete terug naar het huis van de mini. Eindelijk tijd om die lieve éénmaander Astor in de allereerste Charlie voor mini's te hijsen. De mini-Charlie-test en kersverse mama Céline toonden me waar de verbeterpunten in het patroon zaten. Ikzelf bereidde me alvast mentaal voor op het toch niet zo evident zijn van fotosessies met babies.

Maxi dress turned into a mini Charlie

Er is nog werk aan die mini Charlie, maar na de lancering van de grote maten van enkele Zonen 09 patronen mogen jullie dus ook een eerste babypatroon verwachten.

Maxi dress turned into a mini Charlie

Wie hier af en toe vertoeft, herkent het stofje voor dit recykleersel misschien. In wat meer zomerse tijden werd de schaar al eerder in het maxikleed uit de T2 gezet. Toen kwam daar een Pimmetje uit voort. De vele naden in dat kleed werden gisteren verder losgetornd en ik kreeg er met gemak nog de mini Charlie uit. Twee kledingstukken uit een kleed dat me €2 kostte, serieus de moeite dat recykleren!

37 opmerkingen:

  1. Oh, grote fan! Ziet er echt heel mooi uit. Eén ding misschien, wat direct door mijn hoofd schoot? Ik vind 't nogal ver open aan de hals voor zo'n kleintje. Die moeten voor mij helemaal lekker ingepakt zitten :-) Maar verder: topper! (An)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zal een beetje wikken en wegen worden voor de afstand van de opening omdat de Charliehals er in te zien moet zijn. En zijn kleintje draagt uiteraard een rompertje onder zo'n kledingstuk, maar Astor had geen passend dus gingen we voor de sexy look ;-).

      Verwijderen
  2. Echt super! Ik kan al niet wachten :) ik bedenk me enkel dat er een beschermlapje ontbreekt bovenaan de rits. Verder echt top!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. jep, the above, maar voor de rest super!
    hier komt nog een mini-man bij in februari, dus laat maar komen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh zeg! Cuteness overload!!
    Zalig, kom maar snel met die mini Charlie, nu mijn Florretje nog heerlijk schattig is met zulke pakjes!
    En wat een T2 vondst! Zo een schoon patroontje, dat kleed.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Is het sociaal onaanvaard als ik hier verklaar te smelten bij het zien van mijn eigen zoon in jouw creatie? Die Astor beseft nog niet half welke eer dat was… ;-)
    En ik blijf erbij, stoffen-topcombi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi gemaakt! Super seg, twee maaksels uit één kleed.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh cute ! Ik kijk uit naar de grotere patronen, zodat mijn grote kinders eindelijk ook van dit moois kunnen dragen. Maar zo een mini lijn is ook heel schattig. Altijd welkom voor geboorte cadeautjes, want wij gaan geen baby'tjes meer kopen .

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh super seg!! En hoera voor babypatroontjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Aah superleuk!!! Kom maar door met de babypatroontjes.... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig! En dan nog uit gerecycleerde stof ook, fantastisch! Ik hou je blog in het oog om voor mijn kleintje-op-komst al dat moois te kunnen maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooi! Pepijn is fan! En foto's met kleintjes zijn net zo lief als ze er met een bedenkelijk gezichtje opstaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Super schatttig, zowel naaisel als baby!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super!! Ziet er schoon uit, enkel halsje idd te ver open maar dat weet je ondertussen al!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. fantastisch gerecycleerd! Ik kijk uit naar de grote maatjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh supertof! Sebiet moet ik nog een baby maken om zelf te kunnen genieten van dit schattige patroontje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Merci allemaal voor de fijne commentaren, het heeft nog wat aanpassing nodig, maar het geeft al een tof idee van Zonen 09 babymateriaal :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het houdt nooit hier nooit op aan originaliteit.
    Big <3 voor de miniCharlie! Komt helemaal in orde.
    En <3 voor de baby! cutie!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooi! Moest je binnenkort testers zoeken, mijn viermaandertje Lola ziet zo'n mini charlie wel zitten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een prachtig recycleersel !!!
    Hier ook geen babietjes meer op de eigen planning, al doet zo'n mini-Charlie het natuurlijk ook erg goed als geboortekadootje...kom maar op met die mini-zonen09-patronenlijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zo leuk dat je van een maxi jurk zo'n leuke outfit voor de baby maakte

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik moet echt dringend leren om blinde ritsen echt blind erin te zetten, als ik dit zo zie !

    BeantwoordenVerwijderen
  22. De vorige eigenares moest eens weten wat voor schoons er uit haar garderobe is voortgekomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoe schattig is dit!
    Door het gebrek aan zonen en na mijn eerste hemd voor de echtgenoot hoop ik op een patroon voor een grote mensen Theo! Dan kan ik mij nog eens uitleven.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. wat een cutiepie die baby zeg! Maar ik geef wel toe dat ijk het ook iets te open vind bovenaan voor een baby. Wel een erg mooi testmodel!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ohh, zo schattig :-) Ik kijk al mega hard uit naar dit patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Oh, super!
    En wat een schatje, mooi gemaakt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Mooooh, de max!
    Zo mooi!
    En wat een leuke-serieuze babu!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Superschattig! En heel mooie stofjes gecombineerd!
    Ik ben ook helemaal into kruippakjes... die grotemensenbroekjes en -rokjes maakt ze meteen zo groot...

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Super!!! Laat maar komen dat patroon , hoe sneller hoe liever (nu mijn baby nog een baby is) :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hoera, zonen09 voor baby's! Dat betekent dan toch onmiddellijk zonen09 voor het petekind-to-be, en niet pas binnen een paar jaar :-) (Geen testers meer nodig toevallig? Ik heb bij de vriendinnen testbaby's in verschillende maten :-P)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Zo schattig!! Ik kijk reikhalzend (ttz, vol ongeduld) uit naar de grote maten Charlie én naar een babymaat, zo zijn alle 9 bruidskindjes tegen mei in Charlie gekleed :) !

    BeantwoordenVerwijderen