19 oktober 2014

Charlie in jodevisscher

Charlie in jodevisscher
Enkele maanden geleden had de Zonen 09 wedstrijd Jo De Visscher als jurylid. Onder het label 'jodevisscher' ontwerpt Jo stijlvolle dameskledij. Haar collecties zijn onder andere te vinden in de Gentse flagship store net zoals de stalenboeken met de stoffen die voor de kleren werden gebruikt.
Toen Jo dat tijdens de wedstrijd eens liet vallen (want ik wist dat dus nog niet!) fietste ik zo goed als onmiddellijk naar centrum Gent. Ik ging binnen in een winkel die al even stijlvol is als de kleren die er hangen en vroeg naar de stofjes. Met drie dikke mappen vol moois mocht ik me in een zetel vleien waarna zo'n half uur aanbrak van moeilijk kunnen kiezen...
Charlie in jodevisscher
Eenmaal beslist, gaf ik mijn bestelling af en de dag erna mocht ik die ophalen. Allemaal kwalitatief materiaal dat niet zomaar te vinden is en waar ik, als ik het me nog goed kan herinneren, tussen de €7 en maximaal €20 per meter voor betaalde. Ik ben uiteindelijk met een 5-tal stofjes naar huis gegaan waarvan ik er nu 2 verwerkt heb.
Charlie in jodevisscher

Charlie in jodevisscher
Eén daarvan is de stof die voor deze Charlie werd gebruikt. Überzacht is ze en ondanks mijn vrees, heel gemakkelijk te verwerken. Het was al even geleden dat ik het Charliepatroon nog eens uit de kast haalde, maar ik heb ervan genoten.
Charlie in jodevisscher
Charlie in jodevisscher
Charlie in jodevisscher
Charlie in jodevisscher
De stof van bij Jo paste goed bij de symmetrische Cisse die in functie van de handleiding gemaakt werd. Die stof vond ik bij De Zijderoute. Het is een jeanskwaliteit waar ik de verkeerde kant van heb gebruikt omdat die structuur zo mooi was. Af en toe eens averechts doen moet kunnen!
Charlie in jodevisscher
Charlie in jodevisscher

64 opmerkingen:

  1. Waw! Ik ga je dus gewoon krak nadoen met die stof denk ik. Zo, zo mooi!!! En bij deze een officieel verzoek voor een date bij Jo De Visscher! (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig!!! Wauw! Wanneer is deze outfit te koop ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Snel naar de winkel dezelfde stof halen!

      Verwijderen
  3. Wat een goed idee om eens lekker averechts te doen! Helemaal 'dandy'!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wauw dat stofje , WIL IK OOK _! verdorie toch wie gaat dat gat in de markt nu eens vullen voor de jongensmama's

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Supermooi, jij kan er zo mooie stoffen uitkiezen voor de jongens, wauw ! Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Alé, we zullen dan maar eens een Gent-uitstapje plannen, zekers? Zo'n schone combo, ik ben weeral verliefd denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. supermooi!!! Jij weet hoe je pareltjes moet ontwerpen en naaien!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw! Zalige stof! Ik zet mijn speurneus op voor jongensmama's!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw. Zo stylish! Die zoon van U is ongetwijfeld de meest gestijlde kleuter van Gent.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die 10 minuten van de shoot toch Belle! Mocht ik hem laten doen, hij droeg iedere dag een voetbaltenueke :-).

      Verwijderen
  10. Weer een schitterende combinatie voor een glunderende zoon.. proficiat !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo ontzettend mooi, dat het elke jongensmama jaloers zal maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig! Klasse! Zou zelfs mijn man in zo'n oufit willen steken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hé, ik vind dat echt ook heel schoon voor een volwassen man!

      Verwijderen
  13. Het wordt hier altijd maar beter!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Supersupermooi! Tof effect die averechtse jeans. En de stofjes van Jo De Visscher zijn inderdaad prachtig, ik ben ook al even fan!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Super, en wat leuk de andere zijde van de jeansstof te gebruiken, zo heb je gelijk een mooie kleur combi ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Waauw, zo mooi! Die outfit zou ik zo kopen voor de zoontjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooi! Jij weet altijd mooie stofjes te vinden! Ik heb vandaag de stof geknipt voor twee Theo's. Alleen mijn naaimachine moet gerepareerd worden, en de monteur is nog niet langsgeweest,,,. Verder heb ik nog twee stoffen klaarliggen voor mijn eerste Cisses en ik heb twee stoffen besteld voor mijn eerste Lars. Alleen de verkeerde stof is bezorgd (twee bestellingen zijn verwisseld, dus ik kan de stof opsturen en wachten op de mijne). Maar ik heb er zin in! Dus ik wacht maar tot de naaimachine het weer doet....

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig!! Vandaag mijn eerste Ole geblogd, maar deze 2 (Cisse en Charlie) moeten toch ook nog in huis komen. Wat een prachtige kleurencombinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh, oh, oh, oh! Dit is echt wonder, wondermooi! Zowel de Charlie als Cisse! En nu wil ik ook snel naar Jo Devisscher!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Gaaf gevonden en gecombineerd!! Uiteindelijk, als je het naaien beheerst, (en de patronen hebt natuurlijk) zijn het de stoffen die het verschil maken tussen gewoon leuk genaaid en echt super toffe kleding!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtige combinatie, lekker 'groot' met deze stofkeuzes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. De perfecte stoffenkeuze voor de perfecte patronen!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wauw, nu wil ik niet alleen een Cisse maken, maar ook meteen een Charlie. Prachtige stoffencombinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Superstofjes! Ben jaloers :-)
    Hele mooie combinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. ♥! Heel geslaagde combinatie van stofjes en patronen. Straffe madam...

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik zet mij in het rijtje, heerlijke outfit! (en oh, het stelt me wel gerust dat zelfs de zoon van zo'n klassemadam als jij het liefst in voetbaltenue rondloopt - mijn kinderen zijn dan toch nog niet verloren ;))

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Waw, helemaal fan. Waarom zijn zo'n mooie stofjes niet in de webshops te koop. Zou veel gemakkelijker zijn ook eens iets voor mijn 2 boys te naaien. En waarom is Gent zo ver....

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Prachtig! Waw en waw en zei ik al waw? Jammer dat Gent niet bepaald bij de deur is.
    En ik maar wachten tot ons Ernestje ein-de-lijk eens begint te groeien zodat ik jouw patronen voor hem kan beginnen gebruiken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. supermooi weeral!! Ik wil dat stofke ook voor mijn ventjes :-/ Zou je naast je patronenwinkel niet een bijpassende stoffenwinkel openen? Ik wordt alleszins al klant dan :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  30. tja wat kun je daar nog op zeggen: G E W E L D I G misschien, of F A N T A S T I S C H past ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Prachtige stofjes en leuk setje zo bij elkaar. Raakte je niet in de war van de 'verkeerde' kant als goede kant te gebruiken? Ik heb ook ooit de 'verkeerde' kant van een jeansstof gebruikt als goede kant en raakte nogal in de war. (goede kanten op elkaar = verkeerde kanten op elkaar... euh...) ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. What a wonderful shirt! Did you make it yourself? Could you please tell me which pattern you used? I've tried english translation, but it's not so good;-)

    Kind regards
    Anna from Denmark

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een heerlijke outfit! Echt heel mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Mooi set! En ooh, wat een prachtige stoffen!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. ooooh Sharon die is echt prachtig!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. ik vind dat de allermooiste outfit die ik hier al zag passeren... prachtige stofkeuze! <3

    BeantwoordenVerwijderen