2 oktober 2014

Bijna Cissetime

Cisse: basic vs full option

Nog een dag en het is zover, patroonzoon nummer 8 wordt de wijde wereld ingestuurd...
Met zoon Cisse werden, de initiële testversie niet meegerekend, tot nu toe 9 broeken gemaakt. Twee daarvan toonde ik jullie al. Vier ervan zullen te zien zijn in de foto's waarmee Cisse deze vrijdag gelanceerd wordt en die zullen ook hier nog eens aan bod komen met de erbij passende Zonen 09 bovenstukken. Maar das voor later.
Dan werden ook nog drie broeken gemaakt in functie van de handleiding. Twee daarvan waren voor Thor: een echte basisversie versus de asymmetrische, full option versie. Ze tonen één van die dingen aan die ik met Zonen 09 patronen wil bereiken: ALLE zonenmoeders de kans geven iets voor hun kleine held te maken.
In ieder patroon zit een absolute basis waar een minimum van tijd voor nodig is vergeleken met de uitgebreide versie met meerdere opties. Ben je een beginnende naaister of heb je gewoon té weinig tijd om te naaien, dan is de basisversie van Cisse een schot in de roos. Voor patronen als Theo heb je uiteraard tijd nodig, om het even welk versie je kiest, maar met Cisse kan serieus aan bandwerk gedaan worden. Gewoon even stof kiezen en in een mum van tijd zit die kleerkast weer vol mooie, comfortabele onderstukken.

Cisse: basic vs full option

Cisse: basic vs full option

Cisse: basic vs full option

Cisse: basic vs full option

Cisse: basic vs full option

Deze groene basisversie werd uit een stevige Mis-En-Plis tricot gemaakt. Geen gulp, geen zakjes, geen paspel, gewoon 2 benen met een aparte rugpas waarmee deze comfy speelbroek ook nog eens schoon aan die poep zit.

Cisse: basic vs full option

Cisse: basic vs full option

Cisse: basic vs full option

Cisse: basic vs full option

Cisse: basic vs full option

Cisse: basic vs full option

Met de bruine vosjeskatoen gingen we dan weer all the way. Dit werd een Cisse met ritsgulp, lange overslag, een zijzak met blinde ritssluiting, een rugpaszak met lintjessluiting, dubbele steekzakken met paspel én paspel in de pijp, asymmetrisch verwerkt ten opzichte van de steekzakken. Allemaal opties die, symmetrisch of asymmetrisch, in de broek verwerkt kunnen worden oftewel creatief spelen voor volwassenen!
Welke versie zouden jullie het liefst maken?

38 opmerkingen:

  1. prachtig!!!!!!!! Ik wil ook dit patroontje :) :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. welke ik het liefst zou maken? Ik kan niet kiezen dus ALLEBEI

      Verwijderen
  2. Prachtig! Nu eerst maar wachten tot Ernestje groot genoeg is om er voor hem te maken.
    Welke ik het liefst zou maken? De full-option versie, al weet ik niet of ik er ooit het geduld voor zou hebben :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fan!!!! Echt een Tuur-broek! En zeker in een comfy stof zoals de groene versie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Whaw! En amai! Want die basisversie, oké, daar zie ik me nog wel man over. Bij de geavanceerdere versie krijg ik het al warm bij de opsomming van alle opties. Dat zal dus nog niet voor direct zijn. Gelukkig is mijn zoontje 2 :-) Nog lekker veel oefentijd dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Twee zakjes aan elke kant? Leuk detail!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat wordt weer een hit!
    Je concept is grandioos...van beginner tot gevorderde. Iedereen komt aan zijn trekken!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Moooooi!
    Ik heb geen kindjes joh, maar als ik er aan zou beginnen, zou ik voor de full option gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zijn dat broekjes met een rek bovenaan? Mijn zoon van 4 wil geen broeken met knoop of rits aan doen, want die krijgt hij niet zelf open en dicht.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Onder andere. Bij de basisversie wordt geen gebruik gemaakt van rits of knopen, maar enkel van knoopsgatenelastiek in de achterkant van de tailleband. Zo wordt het uitgelegd in de handleiding, maar je kan evengoed een elastiek doorheen de volledige tailleband trekken.

      Verwijderen
  9. Tot welke maat ga je gaan? Ik zoek nog altijd een goed patroon voor grotere jongens (10 jaar :-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Woehoe, laat maar komen die Cisse! Ik zou gaan voor de medium versie met zakjes en paspel, maar zonder rits voor het gebruiksgemak van mijn 3-jarige.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik start met de basisversie, en ga dan variëren. Een beetje met een keer!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh, ik voldoe helemaal aan jouw beschrijving van beginnende naaister en weinig tijd, en ik vind de basisversie ook gewoon prachtig! Heel mooi stofje ook. Deze wil ik graag proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. woehoe, ik kan niet wachten tot morgen! En ik ga voor de full option (enfin proberen toch :-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Doe mij maar de paspel-versie! Als ik dan toch gelanceerd ben, dan hou ik wel van een paar mooie details.
    8 oktober staat al aangevinkt in de agenda!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ewel, dat dacht ik nu ook overlaatst, misschien moet ik eens voor tricotbroeken gaan voor de zonen, die zitten zo super !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtig!!!! Ik kan niet wachten! En welke ik zou maken? De gemakkelijke versie voor de ene en het specialleke voor den oudste!!! Zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wow, met een Cisse in huis, kan ik niet anders dan meedoen! Zo'n geweldige broek! Ik kies de 'lastige' denk ik, is net iets specialer!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ik kijk al uit naar de 'full-option' versie, maar dan de short voor de communie van mijn zoontje!
    WIIIIIIIIIIIIIIIIII, morgen al :)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooie broek, en wat een mooie pasvorm om de billen! Ik zou beide versies wel willen maken; de eenvoudige als speelbroek, of van een dikke tricot, en de volledige voor een speciale gelegenheid!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Cisse is helemaal mijn ding! En in tegenstelling tot zijn naar mijn mening prachtige retrobroertjes "stoer" genoeg voor kieskeurige Ilias, hoera!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. die cissen zit precies keischoon rond dat poepeke! Geweldig patroon - 't is dat ik hier geen kleine jongetjes heb rondlopen... Ik zou dat precies wel nog in mijn maat willen...??

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik heb geen zoon maar mijn dochter van 2,5 zal deze broek ook zeker graag aan doen! Dan in een minder stoer stofje of met de nodige roze details. Zou mezelf uitdagen voor de full option versie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Zoontje Eulala heet ook Cisse, kan niet anders of er zullen wat broekjes van dit modelletjes volgen ;) Knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. zin in een cisse! veel schone patronen van u al voorbij zien komen maar geen werden goedgekeurd door de mannen des huizes... deze maakt wel kans gok ik, en dan eerst een gemakkelijke want de zoon houd van gemakkelijk de broek van zijn kont af trekken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Woow! Dat is echt een superbroek! Ik heb drie dochters maar deze broek wil ik zeker maken!
    Ik zou voor de paspel en de zakjes gaan maar met elastiek in de taille voor de twee jongsten, voor de oudste durf ik me misschien wel aan de gulp wagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ziet er super uit Dit wordt ongetwijfeld weer een nieuw succes op je palmares!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik kijk uit naar het patroon !! Ik heb er al een stofje voor klaarliggen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. In blijde verwachting! Dit wordt weer een superpatroontje!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. ♥ jammer dat mijne zoon al 12 is en enkel jeans wil dragen want het lijkt me een leuk patroontje voor een toffe broek!Succes ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik kan niet wachten!!!
    En ik zal iets tussen in kiezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Oh wat een prachtige basisversie! die ziet er zo comfy uit. en die dubbele steekzak met doorlopende print over de volledige lijn is echt zotjes

    BeantwoordenVerwijderen
  32. van den broeck heidi4 oktober 2014 09:57

    waar haal je toch altijd die mooie stofjes

    BeantwoordenVerwijderen