10 september 2014

Een Van Katoen staartje oftewel allen naar het Stoffenspektakel in Gent!

EDIT: Omwille van de grote vraag om vooraf lotjes aan te kunnen kopen wanneer jullie er zelf niet bij kunnen zijn, werd hier verteld hoe dat moet. Het kan dus en alle steun is geweldig welkom!

Misschien was je er toen zelf bij of misschien niet, maar hoorde je er wel al eens van of misschien doet de naam 'Van Katoen' bij jou geen enkel belletje rinkelen?
Wat het in elk geval bij mij en de andere 7 organisatoren van dat fantastische event doet rinkelen is veel meer dan een belletje. Wat als een klein initiatief startte, kreeg bijval van zoveel bloggers, bedrijven en enthousiastelingen dat Van Katoen uitgroeide tot een nooit verwacht succes dat de harten van velen kon beroeren. Zovelen onder jullie deden een duit in het zakje en samen zamelden we tijdens de maandenlange voorbereidingen, de dag van het handwerkevent zelf en met de opbrengst van de samenwerking met Fragile in totaal €60.000 in voor ons goede doel Annick for Kenya. De Van Katoen website is intussen van het net verdwenen, maar op de facebookpagina valt nog het één en ander te lezen.
Wie hier vaak vertoeft, kon enkele maanden geleden lezen hoe ik in februari zelf les mocht geven in de Keniaanse naaischool die met de Van Katoen centen werd opgetrokken. Die reis liet me niet onberoerd en terug thuis sprak ik met de toenmalige Van Katoen sponsor Dirk Mertens over de wens nog eens iets te organiseren om de projecten van Annick for Kenya een extra duwtje in de rug te geven. Na wat kort gebrainstorm kwamen we uit op het Stoffenspektakel in Gent waar gemiddeld zo'n 10.000 bezoekers over vloer komen en toen dacht ik "mochten die nu allemaal eens €1 geven...".
€1 per bezoeker zou een opbrengst van €10.000 betekenen. €10.000 betekent zoveel als anderhalve waterput en wat een waterput voor de Kenianen betekent, beschreef ik hier. Voor een dorp een levensbelangrijke ingreep.

Met in het achterhoofd de wens Annick for Kenya het geld te kunnen schenken om minstens nog 1 waterput (= €6000...) te kunnen installeren, werd besloten op het Stoffenspektakel van vrijdag 19 september in Gent een tombola te organiseren. Wie die dag door de deuren van de expohallen komt, zal eerst en vooral op ons standje in de inkomhal botsen. Je kan er Annick for Kenya steunen door 1 of meerdere lotjes van €1 per stuk te kopen waarbij je kiest voor welke van de 5 prachtige naaiprijzen jij meedingt.
Wat valt er die dag te winnen? Eerst en vooral onze eeuwige dankbaarheid en anderzijds...


Een splinternieuwe Bernina overlock 800DL geschonken door Mertens Service Center. Oh yeah!
Een Van Katoen staartje

Een Van Katoen staartje


Een, door Liesbeth Wouters herself, speciaal voor jou getekend rok- én broekpatroon op maat!
Een Van Katoen staartje


12 meter stof geschonken door Soft Cactus + 1 naaiboek geschonken door Marijke Sileghem.
Een Van Katoen staartje

Een Van Katoen staartje


Een pakket van 11 naaiboeken, 1 boek dat u wel moet hebben en 27 naaipatronen geschonken door uitgeverij Lannoo, Catharine Deweerdt (a.k.a. Coup Coup), Fynn, Griet De Smedt (a.k.a. Emma en Mona), Hilde Cuppens (a.k.a. Tante Hilde), Lies Botterman (a.k.a Oon), Marijke Sileghem, Mme Zsazsa, Naais, Riet Van de Walle (a.k.a Leven met Liv), Sanne Vanautgaerden (a.k.a. Eloleo), Sofie Duron (a.k.a. Elisanna), Valerie Boone en Zonen 09.
Een Van Katoen staartje


Een pakket handgemaakte tassen, waaronder een prototype uit Zo Geknipt II!, geschonken door Lies Botterman (a.k.a Oon), Riet Van de Walle (a.k.a Leven met Liv) en Sanne Vanautgaerden (a.k.a. Eloleo) met nog 3 naaiboeken geschonken door Griet De Smedt (a.k.a. Emma en Mona), Lies Botterman (a.k.a Oon), Marijke Sileghem en uitgeverij Lannoo.
Een Van Katoen staartje

Een Van Katoen staartje

Een Van Katoen staartje


OPROEP!
We hopen dat ook jij erbij kan zijn en ons een bezoekje brengt! Wie blogt en ons wil steunen door ook iets over het initiatief te schrijven, dat zou extreem geapprecieerd worden! Hoe meer het woord verspreid wordt, hoe groter de kans dat we de 19de een mooi bedrag verzamelen. Alle foto's, de onderstaande banner en flyer staan op Flickr en mogen gerust gebruikt worden!


Een Van Katoen staartje


Een Van Katoen staartje

Met dank aan alle lieve sponsors!
En aan Riet van Leven met Liv voor het grafische werk!

62 opmerkingen:

  1. En als Gent nu eens wat dichter bij mijn deur lag, zie... Jullie doen dat (nog steeds) goed, ik duim voor een reuzeopbrengst!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan ook niet gaan naar stoffenspektakel, kunnen we niet online lotjes kopen ;)?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ging exact hetzelfde vragen!

      Verwijderen
    2. Ja! Net geblogd omwille van de vraag ernaar. Heel fijn dat je zo ook een bijdrage wil doen! http://madebymamasha.blogspot.be/2014/09/online-lotjes-kopen-voor-de-van-katoen.html

      Verwijderen
  3. Ik ga wel en neem zeker wat extra budget mee !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh dat was zo'n gezellige dag toen, met een prachtig goed doel!
    Ik moet jammer genoeg werken die vrijdag, anders kwam ik zeker een lotje kopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik moet de vrijdag heel de dag werken.
    Plaats een dezer dagen nog iets op de blog! Kunnen we geen lotje kopen door over te schrijven? Zou anders wel willen steunen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja! Net geblogd omwille van de vraag ernaar. Heel fijn dat je zo ook een bijdrage wil doen! http://madebymamasha.blogspot.be/2014/09/online-lotjes-kopen-voor-de-van-katoen.html

      Verwijderen
  6. Morgen volgt er een blogberichtje en een warme fb-oproep! Als Gentse kan ik dit toch niet laten passeren :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gent haal ik niet, maar erover bloggen kan ik wel! Super initiatief!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En online ook wat tickets verkopen... zou nog meer geld opleveren :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Even getwijfeld, maar we doen het! Net geblogd omwille van de vraag ernaar. Heel fijn dat je zo ook een bijdrage wil doen! http://madebymamasha.blogspot.be/2014/09/online-lotjes-kopen-voor-de-van-katoen.html

      Verwijderen
  9. super initiatief! Ik kan jammer genoeg niet komen in Gent :-( Staan jullie ook niet nog eens in Aalst eind oktober? Dan ben ik wel van de partij!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. tof ! ik zal het delen op mijn FB-pagina. Maar ik geraak daar niet helaas ...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fantastisch initiatief...ik zal het ook op mijn blog zetten en lotjes komen kopen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel tof opgezet, maar ga helaas niet naar Gent afkomen daar het niet naast mijn deur ligt!
    Maar zou online wel lotjes kopen als dat zou gaan...idee misschien?
    Veel succes ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja! Ja! Net geblogd omwille van de vraag ernaar. Heel fijn dat je zo ook een bijdrage wil doen! http://madebymamasha.blogspot.be/2014/09/online-lotjes-kopen-voor-de-van-katoen.html

      Verwijderen
  13. Mooi initiatief! Kan er niet bij zijn, jammer..volgende keer , een andere dag, een andere plaats en wie weet. Alvast succes daar in Gent!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het doet bijzonder veel deugd om te zien hoe gedreven jij je inzet voor zo'n mooi project. Voor mensen die het echt nodig hebben. Ik was eerst niet van plan naar Stoffenspektakel te gaan maar daar komt nu verandering in.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik kom naar Gent, mooi initiatief, kom op dames we gaan voor een waterput toch, mijn bijdrage zal je zeker hebben, zou mooi zijn een stoffenspektakel waterput :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zeer mooi initiatief! Ik passeer zeker langs jullie stand op het stoffenspektakel.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. oh fijn zeg! Ik ga nu zeker proberen te komen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooi! Ik ga proberen komen en er iets van op mijn blog zetten!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Online lotjes verkopen please!! Super initiatief weeral!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Go Sha! Speciaal voor Van Katoen zal ik vrijdagdan toch de Expo binnen waggelen... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zalig! Ik zal een stoeleke vrij houden :-).

      Verwijderen
  21. mooi initiatief en gent stond sowieso op de kalender! ondertussen gelinkt op de blog en op fb...

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Super, alleen zal dat niet lukken met een baby'tje van een week oud… Dus dezelfde vraag als hierboven: kunnen we niet online lotjes kopen? Ik zou het met veel plezier doen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja! Ja! Net geblogd omwille van de vraag ernaar. Heel fijn dat je zo ook een bijdrage wil doen! http://madebymamasha.blogspot.be/2014/09/online-lotjes-kopen-voor-de-van-katoen.html

      Verwijderen
  23. Succes ermee.Ik ga niet aanwezig kunnen zijn maar zet het op mijn blogje.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik ga er ook niet kunnen bijzijn... Ik duim mee voor de online tombolaticketjes!! Succes gewenst in ieder geval!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik kan ook niet, maar zou ook graag wel steunen. Is er een rekeningnummer waarop we zo kunnen doneren? Een lockmachine heb ik al... :) Succes met het initiatief! M

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja! Net geblogd omwille van de vraag ernaar. Heel fijn dat je zo ook een bijdrage wil doen! http://madebymamasha.blogspot.be/2014/09/online-lotjes-kopen-voor-de-van-katoen.html

      Verwijderen
  26. Net geblogd omwille van de vraag ernaar. Heel fijn dat je zo ook een bijdrage wil doen! http://madebymamasha.blogspot.be/2014/09/online-lotjes-kopen-voor-de-van-katoen.html

    BeantwoordenVerwijderen
  27. super initiatief, ik zal graag online storten,

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Weer een super initiatief. Ik heb alvast gestort!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik heb het altijd jammer gevonden dat ik niet op Van Katoen ben geraakt, maar het stoffenspektakel volgende week lukt mij wel! Prachtig initiatief weeral en ik zal met veel plezier wat van mijn centjes afgeven!
    Ik heb de link ondertussen ook al gedeeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Geweldig, echt geweldig initiatief! Wat een prijzen krijg jij toch los; ik twijfel er niet aan dat dit veel zal opbrengen.
    Ik koop mijn lotjes vrijdag live :-)

    BeantwoordenVerwijderen

  31. Niet gedacht dat ik dit zou kunnen zeggen, maar 'we gaan ons goed hart laten zien, en tóch maar naar het stoffenspektakel gaan'.
    Mijn steun heb je!

    En wat een geweldige prijzen.
    Win-win-win als je het mij vraagt.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Elk jaar wil ik 'investeren' in een goed doel! Ik had dat van dit jaar gelijk nog niet gevonden! Bij deze donatie overgemaakt! Een goed doel dat mij ook nauw aansluit bij mijn hobby!! TOPPIE!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Dagje verlof genomen. Lotjes koop ik ZEKER ! -)) Tot dan.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ik ga vrijdag en ga zeker lotjes kopen, jullie zijn daar zowel smorgens als snamiddags?

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Geen idee of het wat zal helpen, maar ik postte het ook: http://biesmies.blogspot.be/2014/09/het-van-katoen-staartje.html

    En hé, mijn beetje steun komt op het Stoffenspektakel!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ik vind het eeb superinitatief!!! Ik heb alleen even een vraagje; ik woon in Nederland, kan ik dan ook meedoen? Stel dat ik wat win, wordt het dan verzonden of moet ik het op komen halen?
    MVG, PCPAT

    BeantwoordenVerwijderen