21 september 2014

De opbrengst van de tombola, een rekensommetje!

Our Annick for Kenya raffle

Gisteren moesten we even bekomen van de drukte van de week en vooral van de drukte van het Stoffenspektakel. Vrijdag werd het Annick for Kenya verhaal en het doel van onze tombola zo'n paar honderd keer met overtuiging op de bezoekers afgevuurd.
Velen onder jullie hadden er hier of daar op voorhand over gelezen en kwamen resoluut op onze stand afgestapt, anderen kenden het niet, maar raakten makkelijk overtuigd van de schoonheid van het Keniaans project. En dan waren er jammer genoeg ook heel wat mensen die om één of andere reden moeilijkheden hadden om ons verhaal te aanhoren of geloven, maar we lieten ons niet doen en bleven er in onze eigenste serre (oh wat was het warm in die glazen inkomhal) volledig in geloven. De online opbrengst waar jullie, lieve lezers, ons hart op voorhand al mee verwarmden, zat daar voor een groot stuk tussen!

Our Annick for Kenya raffle

Na een dag vertellen, bonnetjes uitdelen en telefoonnummers laten noteren was het tijd om enkele mensen gelukkig te maken. De onschuldige handen van Martine, Nele, Hanne, Liesbeth en Dirk trokken een winnaar die onmiddellijk werd opgebeld.

Our Annick for Kenya raffle

De gelukkigen waren:
  • Sophie Baeke (nam vrijdag deel en won de overlock)
  • Patricia Vroman (stortte op voorhand en won de patronen op haar maat)
  • Gelinde Rodeyns (stortte op voorhand en won de Soft Cactus stof en 1 boek)
  • Geertrui Vanbelleghem (nam vrijdag deel en won 12 naaiboeken en 28 naaipatronen)
  • Gerard Loriaux (stortte op voorhand en won het handgemaakt pakket en 3 boeken)

Our Kenya raffle

En hoe zat het nu met de opbrengst? Hoeveel werd op voorhand gestort? Wat zamelden we vrijdag in? Wat stond nog op de Van Katoen rekening in geval van onverwachte onkosten? En wat ontdekten we gisteren nog op de PayPalrekening dankzij Riet van Leven met Liv die haar jurkpatronen nog steeds te koop aanbiedt t.v.v. Annick for Kenya?

Klaar voor een rekensom?
  • €1426 (werd op voorhand gestort)
  • €1523,10 (werd vrijdag verzameld)
  • €3767,16 (stond nog op de bankrekening)
  • €1220,87 (stond nog op de PayPal rekening)
  • - €99 (kosten gemaakt voor de tombola zelf)

    = €7838,13
Ofwel een hele schone waterput!!!!

Dank je aan iedereen die ons nu én 2 jaar geleden steunde! Grote dank aan alle sponsors die voor fantastische prijzen zorgden en zo de tombola mogelijk maakten. Een extra dikke merci aan Mertens Service Center die ons de plaats op het Stoffenspektakel bezorgde en de Bernina overlock schonk. 
En niet te vergeten een welgemeende dank je wel aan alle blogsters, facebookers, instagrammers, ... die het nieuws over de tombola hielpen verspreiden. De kracht van sociale media is zo groot en het is fijn te zien hoe die ingezet werd ten voordele van Annick for Kenya!

31 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig resultaat! Daar mogen jullie supertrots op zijn. Blij dat ik er een steentje aan kon bijdragen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Whaaaaa! Gerlinde, gij gelukzak!! En wat een bedrag weeral, gefeliciteerd zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig resultaat ! Goed werk gedaan ! Dat geeft een warm gevoel voor 'Annick for Kenya' .

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dikke proficiat! en een dikke merci aan alle sponsors! en zeker langsgaan bij Mertens... hij is gewoon de vriendelijkste, eerlijkste en beste!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. niet gewonnen, maar dat doet er niet toe. Hier ging het even niet over onzelf!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jawadde, schoon bedrag is dat! Chapeau voor jullie (weeral) harde werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw! Inderdaad, sommige mensen reageerden raar maar ik onthou vooral de lieve, warme reacties en jouw enthousiasme! Merci!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En ik onthou ook de enthousiaste gezichten achter het standje vrijdag! Proficiat voor dit initiatief.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een fijne actie hebben jullie op het getouw gezet! Ik ben blij dat ik mijn steentje kon bijdragen én natuurlijk ook met jullie telefoontje gisteren. ;o)
    Gerlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  10. amai, knap! zout ge dat in aalst is niet komen overdoen? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zalig! Proficiat! Ik ben ook blij dat ik op deze manier nog eens een steentje kon bijdragen aan dat prachtig project! Merci daarvoor <3!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi resultaat! Sommige mensen keken of deden misschien raar, maar zo een waterput gaat heel goed ontvangen worden. En bedankt voor de prijs.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leuk! Mijn vroegere zeilinstructeur las mijn blogbericht en heeft gestort... En de vijfde prijs gewonnen!! Zo blij te merken dat ik ook onrechtstreeks nog een steentje heb bijgedragen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. super! En aan de persoon hierboven, misschien weet je zeilinstructeur je wel te vinden met zijn prijs :).

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Awel meiskes, dat hebben jullie weer goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Er was een leuke sfeer en ik ben blij dat het doel van de waterput is bereikt. Ik was op het Stoffenspektakel, voor de eerste keer, en heb me goed geamuseerd. Ik keek m'n ogen uit naar de toeloop van al die kooplustige vrouwen. Velen hadden boodschappentassen op wieltjes mee en, terecht ! Ik zelf reed met zakken vol, per fiets, naar huis om dan onmiddellijk terug te keren en een volgende lading te verzamelen. Spijtig dat het slechts éénmaal in Gent is, maar....kan een tijdje verder -)))

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Super! Ik kijk al uit naar de volgende tombola! Griet

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Fijn dat mijn deeltje bij jullie grote opbrengst zit!

    BeantwoordenVerwijderen