1 september 2014

De lagere school boekentas

Off to elementary school with his new schoolbag

Onze oudste ging vandaag voor het eerst naar de lagere school. Toen ik hem vanmorgen op zo'n echt schoolbankje zag zitten, schoot de krop in de keel van een té emotionele moeder met té weinig slaap achter de rug.

Off to elementary school with his new schoolbag

Goed op tijd, voor mijn doen, liet ik de zoon via de online shops stof kiezen voor zijn nieuwe boekentas, turn- en zwemzak. De boekentasstof werd vorige week al verknipt, maar toen we zaterdag nog snel even De Stoffenkamer binnensprongen vond Nils deze sterren toch zoveel schoner dan zijn oorspronkelijke keuze. Omdat ik echt niet uitkeek naar een boekentas in zijn eerste keuze, werd ook moeder makkelijk tot plan B overhaald, zelfs al stond er zo'n druk weekend voor de deur. Zaterdag een babyborrelbezoek, zondag thuis een verjaardagsfeest voor onze jongste en maandag moest die boekentas klaar zijn. 
Als ware deadlineflirter wanneer het op boekentassen aankomt, ik was niet aan mijn proefstuk toe, begon ik het knippen gisteravond om 20h en was de boekentas deze morgen om 4h45 klaar. Mocht iemand zich afvragen hoelang het duurt om zo'n boekentas te maken, ik pauzeerde 1 uurtje dus laat ons zeggen dat zo'n handgemaakte boekentas 8 uren geconcentreerd werken vereist.

Off to elementary school with his new schoolbag

Het lijkt wat zot om zo 's nachts te naaien, maar ik vind het heerlijk. Gefocust blijven op het einddoel, niemand die je stoort en 's morgens wel 3 spontane 'ik vind ze zo mooi' knuffels krijgen. Smelt!

Off to elementary school with his new schoolbag

De boekentas werd gemaakt aan de hand van een combinatie van vooral de handleiding van Oon en enkele elementen uit Liels (intussen vernieuwde) Hazel patroontje dat ik voor de vorige boekentassen gebruikte. De stof vonden we dus in De Stoffenkamer, alle fournituren bij Mertens Mercerie.

Off to elementary school with his new schoolbag

Off to elementary school with his new schoolbag

53 opmerkingen:

  1. Oh hij is zo mooi!! Ik zou het niet gekund hebben, wat jij afgelopen nacht gepresteerd hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo verschrikkelijk stijlvol! Daar kan hij zijn hele schoolcarrière mee door! Oeps, en hahaha: "You wish", denken die jongens dan. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb hem gewaarschuwd hoor: het is voor 2 jaar hé!!! :-)

      Verwijderen
  3. mooi mooi, zag de stof ook en heb ze vastgehad voor een hemd maar er stond teveel volk :)) en naaien 's nachts lijkt me ook zalig maar als werkende onderwijsmama zou ik de dag niet doorkomen hahah

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, wow, weuw! Kei mooi! En dat 's nachts klaarspelen?! Ik ben duidelijk geen nachtmens ;-) een dikke proficiat en een fijne start voor Nils!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Opstaan na 3 uurtjes slaap om de naaimachine te doen draaien, ik deed het eergisteren nog. Maar nichtjes doornaaien, daar zet ik mijn pet voor af. En dan zeker als dit het resultaat is!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Waaw, ik ben onder de indruk! en zottekes, zo'n korte deadline! pjiew

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Amaai, ik verzeker u, ik doe het u niet na ! Echt niet ...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ge zijt zot wou ik eigenlijk zeggen,maar mezelf kennende,kan ik me perfect voorstellen dat je zo'n zotte dingen doet :-) en met wát een resultáát! Supermooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben wel een beetje zot :-). En dank je!

      Verwijderen
  9. schoon, schoon! Zit er een verdeling binnenin? Dat vond ik de grootste uitdaging. Daardoor wou ik er niet opnieuw aan beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh maar zeg, gij held. Ik hoop dat je overdag in alle stilte toch nog een paar uurtjes slaap hebt kunnen inhalen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eigenlijk niet, we hadden onze traditionele 1 september lunch met vrienden. Het was een geeuwlunch ;-).

      Verwijderen
  11. maar best dat zot zijn geen zeer doet! Ze ook ook wel prachtig! Je moe het mij niet vertellen dat boekentassen niet in 123 gemaakt zijn!
    Er kwam hier deze avond een trots naar huis mijn zijn eerste woordje dat hij leerde lezen! Zalige momenten toch.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hé, ik ben zo vertederd door die eerste stapjes in het schrijven.

      Verwijderen
  12. het resultaat is al die moeite echt wel waard... chapeau, ik zou het niet aankunnen, zo zonder slaap :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Man, Sharon, zo nachtwerk... Ik zou het niet kunnen, no way. Maar wat een boekentas, de stofkeuze is geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. AHA! Ik wist dat ik die knappe zoontjes nog gezien had!! Ik was ook in de Stoffenkamer zaterdagmorgen, met mijn stoer Mega-Mindy exemplaar ;-) .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aha daar ben je! Ik vond het wat belachelijk om te zeggen 'jaja je kent ze van mijn blog' of zo :-).

      Verwijderen
  15. En dan vergeet ik nog te zeggen dat het een prachtstuk geworden is :-) (ik hou ook van de late uurtjes naaien in alle rust btw).

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik zag hem al via Flickr passeren. Supermooi en alweer heel goed gedaan van jou!
    Heeft hij het goed gesteld, vandaag, jullie grote jongen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor, hij is precies keihard gemotiveerd. Hopelijk blijft dat duren...

      Verwijderen
  17. Heel erg mooi! En wow, dat is echt nachtwerk... Ik probeer altijd te stoppen rond 1u, doorgaans lig ik dan nog wel een paar uur te woelen omdat ik nog klaarwakker ben en in een soort naaitrance zit :-) jij trekt dus eerder de kaart van de productiviteit dan van de nachtrust :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaaaa dat is het een echte trance. Vreemd hé!

      Verwijderen
  18. Wauw, de tas was het waard! Ik ben een nachtbreier, een vergelijkbare soort.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. LOL, dan zou ik in slaap vallen denk ik. Ik doe dat keigraag, maar dat werkt bij mij zo rustgevend dat ik slaperig word.

      Verwijderen
  19. Zwaar fan van de sterrenschooltas! (En ook van je nachtelijke moed, mij zou het in elk geval niet lukken)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Respect, dat verdien je met hopen! Zo'n knap exemplaar!! En nachtwerk, ik hou er ook van. Manlief niet zo ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. schoon jong! Maik blij da zonde vinden! Daar krupt veel tijd en veel materiaal in, en na een week slaagt de mijne er vast in om er een gat in te krijgen :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zijn eerste boekentas is 3 jaar meegegaan en daarna kon ze er eigenlijk nog mee door, maar vond ik het tijd voor iets anders en die van Thor van vorig jaar ziet er nog picobello uit dus eigenlijk net heel fijn om dat dan jaren te zien meegaan.

      Verwijderen
  22. Prachtig, echt prachtig! Het nachtwerk meer dan waard! Wat zal hij zijn tas met trots hebben gedragen gisteren!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een leuke! Zulke heb ik nog nooit gezien. Meestal zie ik vooral die goedkope rugzakjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Zo knap! Maar die uren werk schrikken mij af... ik heb nog een paar jaar tijd eer ik aan die grote boekentassen moet beginnen... eerst wat oefenen op kleuter-rugzakjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In 1 keer is dat natuurlijk een hele boterham maar als je dat over enkele avond verspreid valt dat uiteraard beter mee. Gewoon doen!

      Verwijderen
  25. Gij zijt niet normaal jong: zo zot laat werken, zo de nacht doorsteken, zo geconcentreerd kunnen blijven en zo een schoon resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Heel mooi!! Bedankt om liel te vermelden! X

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hij is super, echte klasse! En wat een doorzettingsvermogen van de mama!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Gij verdient een standbeeld! Respect! Wou dat ik het ook na 22uur nog productief kon zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is hier niet altijd zo hoor, was het maar waar.

      Verwijderen
  29. Mooi exemplaar! Ik gebruikte dezelfde bronnen als basis, met een totaal ander resultaat: http://miekatoentje.blogspot.be/2014/09/een-vliegende-start.html

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Oh wow Sha, ik had deze nog niet gezien. De bling fascinatie was er toen dus al.
    Hij is idd wel direct een lagereschoolkindje met zo'n boekentas op zijn rug!

    BeantwoordenVerwijderen