29 juli 2014

Pimperepimpim Pimpim

Pimmekes-6

Ja titels verzinnen, het is er niet altijd het moment voor. Het was dit of 'de schoonste poepkes van Gent' voor wie hier zo'n 7-tal Pims geproduceerd werden, waarvan één hele simpele in zwarte spons die niet meer terug te vinden was tot na de fotosessie. Sweet chaos en zo...

Pimmekes-11

Pimmekes-8

Pimmekes-9

Hier werd dus even aan bandwerk gedaan dat nog niet eens zoveel tijd in beslag nam. Alvast één patroon dat tegemoet komt aan de zonenmoederbesognes die ik hier te horen kreeg. De shortjes werkte ik niet af voor de reis, maar komen deze week goed van pas voor het sportkamp waar de zonen deze week overdag vertoeven.

Pimmekes-1

Voor de beige Pim verknipte ik een tricot bommakleed uit de T2.

Pimmekes-2

De streepjesstoffen vond ik op een Mis-en-Plis uitverkoop.

Pimmekes-4

Pimmekes-3

De wortelspons komt van bij Koekepeertje, dé shop voor toffe spons.

Pimmekes-10

Valerie heeft een neus voor sponskes die nergens anders te vinden zijn en ze biedt ook effen toffe kleurtjes aan. Het is een vuiligheid om mee te werken die spons, maar mijn kinderen doen telkens van oh en ah wanneer zoiets uit de kast wordt gehaald. Zacht en comfortabel, meer moet dat voor hen niet zijn.

Pimmekes-11

Pimmekes-13

45 opmerkingen:

  1. Onbetwist de schoonste poepkes van Gent ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De schoonste peopkes had idd ook niet gelogen geweest!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wortelspons, lol.
    Zo schoon ingepakt zijn het most definitely de mooiste van Gent!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha nu ik dat woord nog eens lees :-)

      Verwijderen
  4. Hele mooie poepkes hoor! Ze zijn allemaal heel geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kersenpitje heeft ook superleuke spons en nog meer keuze zelfs. Leuke broekies!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk, heb het patroon ook liggen maar nog niet gebruikt… Het kriebelt om ze te gebruiken door jouw mooie creaties te zien!!! http://creatievevingers.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een schone shortjes, die in wortelspons is ook mijn favoriet!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fan van deze Pimmekes, stuk voor stuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik kijk ernaar uit tot mijn zoon (nu maatje 68) maatje 92 heeft zodat ik je patronen op hem af kan vuren. Kleinere patronen mogen dus ook... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh super! Ik ben een 'meisje-mama' maar in blijde verwachting van een zoontje, en ik kijk echt uit naar het maken van zo'n schone shortjes voor die kleine pruts!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Smelt...weeral zulke prachtige exemplaren ...en de stofjes...zalig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Alé jong, hoe schoon kan een shortje zijn??

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Inderdaad bandwerk maar dat stoort niet bij die mooie jongenspoepekes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hier is spons ook een topper. Mijn jongedame vraagt dan: 'Mama mag ik mijn handdoekkleed aan?'

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Superleuk! Zo mooie stofjes ook.Pim had ik nog niet, toch maar eens aanschaffen :)
    En ik wil nog iets toevoegen, ik heb geen fb, wel 2 jongens, bij jouw vraag nog dit:
    Ik ben bewust beginnen naaien, net omdat ik jongens heb, en (de goedkopere) kledij in de winkel me niet aanstaat (waarom moet er op ALLES een cijfer staan voor jongens ;) ). Ik vind het net een uitdaging om leuke jongenskleren te maken (als ik hier weer die stofjes zie: zalig toch om daar iets voor jongens mee te maken), contente zonen, complimenten van overal over de 'stijl', en uiteindelijk zelfs kostenbesparend (winterjassen, lentejassen, broeken...) maken het meer dan waard.
    Ja, een simpel kleedje voor de nichtjes zat snel in elkaar :), maar met de uitgebreide uitleg van zonen09patronen gaat het tegenwoordig even snel :).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh Annie, die cijfers!!!! Ik vind die vreselijk, ik begrijp dat niet. Waarom doen ze dat in godsnaam?

      Verwijderen
  16. Ik weet hier nog een jongetje dat heel enthousiast zou zijn over zo'n heerlijk modelletje!
    Wat een geweldige broekjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. De oudste zoon vindt zijn eigen drie sporty Pims ook steevast die beste sportshortjes die er zijn !!! Absoluut ! En ze zitten in een wip ineen ... lekker handig !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hé, zo'n snel klaar projectje. En weinig stof nodig, ideaal!

      Verwijderen
  18. Fantastisch vind ik ze, die sponsen pimmekes van u!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Amai, sommige van die broekjes komen precies uit die jeweetwelhighendfashiokinderwinkel in Gent!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Als Ernestje eindelijk begint te groeien, dan krijgt hij van mij ook een hele serie Pimmekes!

    BeantwoordenVerwijderen