28 juli 2014

De waarheid over Slovenië

Slovenia

Ongeveer halverwege de zomerbreak en onze vakantie zit er weeral op. Om eerlijk te zijn vind ik dat dit keer niet echt erg. Voor we naar Slovenië vertrokken, zag ik zo uit naar dat kamperen met ons vieren. De voorbije jaren in onze tent vielen zo mee, maar dit keer viel het tegen. Niet omwille van dat prachtige land of Vili's camping maar omwille van die twee klein mannen die besloten elkaar net die dagen in het buitenland rauw te lusten. Grmbl.
Don't let them fool you... ze kunnen zo lief zijn, maar ik kon ze deze vakantie wel tegen de muur plakken. Om één of andere reden konden ze elkaar dit keer niet verdragen en bliezen ze samen het cliché der luide Belgen nieuw leven in. Ik wil u geen rad voor de ogen draaien hé, het is hier niet altijd peis en vree. We zagen heel erg veel schoons en Tolmin/Slovenië is een aanrader, maar voor de volgende keer zoeken we een babysitter ;-). En nu genoeg gezaag, maar foto's van de schone momenten, want gelukkig waren er daar ook wel wat van.


De camping
Slovenia

Slovenia

Slovenia

Slovenia

Slovenia

Slovenia

Slovenia


Wandeltochtjes

Slovenia

Slovenia

Slovenia

Slovenia

Slovenia

Slovenia


Postojna (übertoeristisch...)
Slovenia

Slovenia

Slovenia

Thors kasteel
Slovenia

Slovenia

30 opmerkingen:

  1. lekker veel foto's van jongens ver uit elkaars buirt, troost u overal zijn er zo dagen en ben heel blij dat het niet alleen hier is
    gisteren was hier echt een off-dayyyyy vandaag keerde de rust wat terug :))
    hopelijk volgende vakantie beter :)) geniet er nog van

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh Sharon ik voel met je mee! Zo herkenbaar ook, zucht! Op vakantie konden de dames elkaar redelijk verstaan, maar weer thuis begon het gekibbel, geduw en getrek gelijk weer. Desondanks zien jullie vakantiekiekjes er prachtig uit! Hopelijk spelen ze de rest van de zomer regelmatig lief samen zodat mama en papa ook nog wat kunnen relaxen! X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ondanks het gebekvecht zijn het wel prachtige foto's! Die laatste is enorm mooi :) De grotten hebben wij ook gedaan een paar jaar geleden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Herkenbaar! Bij ons viel de vakantie reuze mee, daarna ging het bergaf :-)
    Ik ben fan van jouw laatste foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. man man zo herkenbaar. Bij mij lusten ze elkaar ook altijd rauw. Vandaar dat wij het voor het ogenblik nog houden bij vakantiehuisjes. Maar ik kan het alleen maar bijrteden : Slovenië is prachtig (en we konden het zelfs toen nog zonder kinderen doen :)). Schone foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wij moeten nog vertrekken... en ik bereid me ook voor op heel wat toestanden! Ik heb er drie met weinig leeftijdsverschil die altijd nét dan ene hetzelfde onnozele dingetje in hun bezit moeten hebben.. en ik bestel voor vertrek ook meteen nog een extra paar ogen voor op mijn gat ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. prachtige foto's! vakantie heeft bij ons blijkbaar het omgekeerde effect, ze kunnen elkaar beter verdragen dan ooit :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Thx voor de eerlijke worden. Ik denk altijd dat alleen wij zo jongens hebben... Op naar de volgende vakantie! - met babysitter!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn jongens zijn precies overal de ergste. Ik ben héél content te lezen dat jullie ook zo over die van jullie denken!

      Verwijderen
  9. Oh ja... En als je dan zegt dat ze elkaar misschien beter even gerust kunnen laten als ze niet overeenkomen, dan krijg je zo'n rare blik (niet overeenkomen, wij?!)
    Heel mooie foto's voor de rest! Slovenië is blijkbaar het ontdekken waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik leef met je mee en helaas gaat dit nog enkele jaren door. De oudste wordt ondertussen bijna 15 en nog steeds dat eindeloze gekibbel tussen de meisjes. Om echt gek van te worden.
    Momenteel heb ik de twee oudsten uitbesteed aan oma en opa. En met mijn kleinste uk alleen thuis is het gewoon zalig rustig.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wij kennen dat ook hoor! Wij zijn 5 weken in Roemenië, omdat dit onze tweede thuis is geworden (wie weet ooit de eerste!?) maar het is niet altijd even eenvoudig: wat ik mis: een babysit en dus ook wat meer tijd voor mezelf! En zoals ik je al eerder zei: mijn meisjes ook heel intens en energiek: ze zuigen me soms echt leeg, maar we zien ze toch oh zo graag he! Als je Slovenië mooi vindt, raad ik je absoluut een trip naar hier aan. Vooral Maramures, het noorden van Roemenië is PRACHTIG! Slovenië in het kwadraat! Groetjes! M

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige foto's, maar een zo herkenbaar verhaal. Ondanks het leeftijdverschil (van 4 jaar), was het bij ons dit jaar net zo. En tel daar het niet willen slapen bij op ... Omdat we het niet hadden verwacht, voelden wij ons zo naïef!! ; )

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Slovenië stond hier ook hoog op heg lijstje, maar vanwege allerlei beslommeringen werd het toch 'makkelijk' Italië.
    Eerlijk verhaal. Wel jammer. Heerlijke foto's. En trouwens: luide Belgen? Ik dacht dat Nederlandse kinderen -terecht- die naam hadden?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Allez gij, die waren op onze camping zo stil die lieve Hollanderkes! :-)

      Verwijderen
  14. wauw, die laatste foto's zijn prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. o man, zo'n vakantie hadden wij vorig jaar. dit jaar moeten we nog vertrekken, begin me al weer zorgen te maken.
    het hoort er blijkbaar bij, maar jammer is het wel.
    prachtig land, wij waren er een aantal jaar terug (toen de dames nog klein, onmondig en hanteerbaar waren.. )

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hier begint het ruziemaken ook! Leef met je mee! Ondanks dat heb je toch wel heel schoon foto's getrokken!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ja dat hoort erbij,zo van die momenten dat ze elkaar rauw lusten!!Toch super mooie foto's en leuke tijden gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zeer herkenbaar! Bij ons was het omgekeerd: op vakantie waren ze super, maar eens weer thuis waren ze kat en hond ... ppfff elkaar niet kunnen missen, maar samen is het vuurwerk!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. mooie foto's en ben blij dat het overal hetzelfde is hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  20. knappe foto's zeg! En wat een geluk dat de ene de andere daar niet van een brug of ravijn heeft geduwd :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Zo'n schone foto's zeg! De rust straalt van die foto's af ;).
    Tip: ga met andere kinderen op reis...14 kinderen voor 3 weken bij ons en geen enkel akkefietje dat het vermelden waard is.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heerlijke foto's, Sharon! Ook hier gaan we met neefjes en nichtjes op reis. En ondanks dat ze samen nog veel meer lawaai maken, is er onderling toch amper ruzie.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Deze babysit biedt meteen haar vacature aan ;-) Zalige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eva, jij woont niet zover van ons zeker? In elk geval zoeken we steeds een 'achter de hand' babysit. Dus ik zal hieraan denken zunne :-).

      Verwijderen
    2. Daar zou je je nog wel eens in kunnen vergissen… Met een volledig Gent-en-omstreekse familie beslisten wij vaders job achterna te reizen en het in de Kempen te gaan zoeken. Maar ik vertoef wel graag én vaak in de stad die nog steeds als de mijne aanvoelt.

      Verwijderen