27 juni 2014

Meet Cisse

Meet Cisse-5

Bij kleren hou ik vooral van details, lijnen en steeds meer van assymetrie. Bij kleren houdt Nils van comfort, veel zakken en niet meer van Jacob, want op zijn fiets denkt hij dat de wijdere pijpen in de wielen terecht zullen komen. Ik voelde tijdens die fietsritbiecht even een steekje in het hart maar besloot ook snel dat het gewoon tijd was voor een nieuwe broek in zowel de kinderkledingkast als in het Zonen 09 assortiment.

Meet Cisse-1

De voorliefdes van zoon en moeder werden gecombineerd in Cisse. Een patroon dat nog niet onmiddellijk gelanceerd wordt, maar waar de finalisten uit de eerste ronde van de Zonen 09 wedstrijd alvast mee aan de slag moesten. Zij kregen een nog niet helemaal afgewerkt, heel erg vers patroon dat nog iets breder viel dan deze versie. Ze kregen daarbij een eenvoudig stappenplan en dat was het dan. Vanaf morgen zien we hun versies en kiest de jury een gezamenlijke favoriet die zondagavond aan de deur persoonlijk beloond wordt met hoofdprijzen van BERNINA en Amann-Mettler. Maandag ontdek je hier wie won, maar nu eerst wat meer over Cisse.

De volgende Zonen 09 telg is een smalle, aansluitende broek waarvan de taillelijn wat hoger valt dan bij Jacob.

Meet Cisse-17

In 1 zijnaad zit een zak verwerkt die sluit met een blinde rits, een naaifournituur dat ik al een tijdje in een zonenstuk wou verwerken.

Meet Cisse-9

Meet Cisse-8

Aan de andere zijnaad is een dubbel schuin zakje te vinden afgewerkt met paspel die assymetrischgewijs ook terug te vinden is onderaan de andere broekspijp. De onderste lijn van het dubbele zakje sluit aan met de lijn van de rugpas die in de rugkant verwerkt werd.

Meet Cisse-2

Meet Cisse-3

Meet Cisse-11

Meet Cisse-16

Tussen die rugpas en het rugpand zit nog een zakje verwerkt dat sluit met een opstaand lintje.

Meet Cisse-15

Meet Cisse-6

In het patroon zal een normale tailleband verwerkt zitten, maar ook deze versie met lange overslag waarvan het uiteinde, net zoals bij het opstaand lintje op de rugpas, een puntvormig uiteinde heeft. Die overslag en dat lintje sluiten hier met een kam snap, maar knoopjes en een knoopsgat gebruiken kan uiteraard ook. In beide soorten tailleband zit een aanspanbare knoopsgatenelastiek verwerkt.

Meet Cisse-10

In het patroon zal deze lange versie en een shortversie verwerkt zitten. En net zoals bij Jacob zullen zowel de absolute basis als de extra's stap voor stap uit de doeken worden gedaan. Een lanceerdatum is er dus nog niet, er moet eerst nog wat werk verzet worden, maar ik hou jullie op de hoogte!



62 opmerkingen:

  1. Zo wat een mooie details! En heel leuk die asymmetrie . Ik ben benieuwd naar wat de finalisten ervan gemaakt hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Love. Love. Love.
    Gewoonweg geniaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een vreugdedansje! Ik kan nu al zien dat dit een geweldige match wordt met mijn zoon! Ik neig voor hem tegenwoordig ook richting aansluitende broeken. Dus ja, wij zijn klaar voor Cisse!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoera! Zo'n heerlijke broek juichen we hier met een lange, smalle zoon wel toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die gaat als een tsunami door naailand rollen, let maar op!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) Nog even afwachten, maar ik hoop het!

      Verwijderen
  6. olala dat is sjiek! Ik heb datzelfde stofje al 2 jaar in de kast liggen voor een rokje voor mezelf. Maar nu zie ik er wel wat jongensmateriaal in.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Och gij, en ik denken dat ik iets nieuws vond! :-)

      Verwijderen
  7. Oh, dit patroon gaat hier gebruikt worden! Ik hou zelf ook niet zo van de bredere pijpen van de Jacob! Cisse gaat meer mijn ding zijn! Ik voel het :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fix je dat tegen het komend winterseizoen? Zaleg broekske

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Deze heeft heel wat verrassingen in petto! Niets standaard, heel mooi! Overweeg je ook de grotere maten ???

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eerst van de vorige patronen, maar wie weet!

      Verwijderen
  10. Oh wauw, instant verliefd op Cisse ! Laat maar komen dat patroon, ik kijk er naar uit :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw!!! Jij blijft het toch uit je mouw schudden he! Zo geniaal alweer! Klasse wat je er weer van gemaakt hebt!
    En dat van Jacob, dat begrijp ik zo, van die steek in het hart. Ook Tuur wilde op de leeftijd van Nils geen brede pijpen, maar met smalle is Jacob gelukkig ook nog heel charmant!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Voor de jongste dochter zie ik dat patroon ook wel zitten. Mijn meisjes houden van aansluitende broeken. Zeer mooie mooie broek.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Niet normaal, hoe kom je erbij?! Zo gewéldig, in al zijn details!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Onder de douche en zo :-) echt! Merciekes hé!

      Verwijderen
  14. We want Cisse en wel nu meteen!!! Zoveel leuke details, wat een prachtige broek!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dit is de vierde Cisse die ik zie vanavond, en ik heb het gevoel dat ik telkens een totaal andere broek zag ! Toen ik mijn hemden van zakken voorzag, zei ik het al eens "scoren met zakken" als moeder is zo easy ... dus scoren met Cisse (zakken !!! en smalle pijpen) bij een fietsfreak is gewoon meteen in de hemel terechtkomen volgens mij ;-) Laat maar komen, die Cisse !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben nu al benieuwd naar wat jij daarmee gaat maken Jo!

      Verwijderen
  16. Elke keer verhef je het begrip perfectie naar weer een hoger niveau. Ik ben zo hard fan <3.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Echt prachtig die 'Cisse'... zeer toffe details!
    Alle 'anti-Jacob-jongens' zullen hier wel voor vallen,... denk ik...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, is er zo'n beweging ontstaan? Maar ik snap hem, je bent voor Jacob of je bent het niet hé.

      Verwijderen
  18. Cisse en Ilias gaan zò hard de perfecte match zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een schoon exemplaar! Als ik eerlijk mag zijn, vind ik de aansluitende versie toch mooier dan de lossere. <3 dat zakske trouwens, en heel jouw combinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Schitterend! Mijn neefje had hetzelfde probleem als Nils. En geef toe, het zou maar een beetje saai zijn als jongens maar één broek konden dragen. Dit is er echt eentje om van te smullen, veel details, mooi stofje

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Opnieuw zo'n fantastisch patroon, knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hier nog een fan erbij! Echt chique hoe ge het doet.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. zeer mooi, vind de jacob broek voor mijn zoon veel te breed uitvallen ( taille is maat 92 en lengte maat 116) dus een smal model vind ik zeer leuk ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. MOOI!!! En geweldige stof! Waar heb je die gehaald? Mijn zoon gaat dit modelletje geweldig vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik las hier nu dat dat er al een tijd is, maar vorige week in de Zijderoute gekocht in Gent.

      Verwijderen
  25. oh! so awesome. what kid wouldn't love these? <3

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wauw wauw wauw! Alweer zo tof en met zulke fantastische details! x

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik vind de Jacob ook wat te breed. Ik ben helemaal voor dit smaller model. Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Machtig mooi!! Vooral fan van de korte versie...
    Volgend jaar kan mijn zoontje zijn communie in stijl doen, volledig in zonen09-outfit!
    Superblij met dit patroontje!
    Alhoewel ik in het onderwijs sta, en de vakantie snel voorbijgaat, tel ik nu toch af naar september :)

    BeantwoordenVerwijderen