3 juni 2014

Een nieuwe Zonen 09 wedstrijd!

Banner wedstrijd Zonen 09

Om deze post te beginnen wil ik eerst en vooral de bedrijven in de zijkolom van mijn blog van harte bedanken. Iedere keer ik een nieuw avontuur aan wil gaan, start dat met het besef dat ik met mijn soms wilde plannen nergens zal geraken als ik daar geen steun bij hen voor vind. Mijn soms wat pessimistische zelf vraagt zich dan af of zij er wel hetzelfde enthousiasme voor zullen voelen als ik, maar keer op keer zijn daar die fans van het eerste uur die initiatieven zoals deze wedstrijd de nodige boost geven. 
Aan BERNINA, Amann-Mettler, De Banier, WTG Feelgood fashion, De Stoffenkamer en Mon Depot én aan de juryleden die tijd voor deze wedstrijd willen maken: bedankt voor de geweldige steun!

Zoals beloofd organiseren we met deze bedrijven en Zonen 09 opnieuw een naaiwedstrijd en die start nu! Alle belangrijke info lees je hieronder, maar werd ook verzameld in een pdf-bestand dat je hier kan downloaden. Even heel sec, maar dat is dan ook het duidelijkst, alles op een rijtje en daarna enkele foto's waar ik oh zo trots op ben!


DE OPZET
Ronde 1 (4 – 20 juni)
▫ Je naait een item met het Zonen 09 patroon Lars, Ole of Theo en kiest zo in welke van de drie categorieën je aan deze wedstrijd deelneemt. Wil je aan 2 of 3 categorieën deelnemen en zo je kansen op de prijzen verhogen dan is dat geen probleem.
▫ Je neemt minstens 4 foto’s van je item, bij voorkeur op model, waarbij enerzijds het geheel (voor en achter) en anderzijds de details zichtbaar zijn. Die foto’s mail je, bij voorkeur in hoge resolutie, door naar zonen09@gmail.com. De foto’s moeten ons uiterlijk op 20 juni om 23h53 bereikt hebben. Inzendingen na dat tijdstip tellen niet meer mee. Stuur je grote foto’s door, maak dan bijvoorbeeld gebruik van wetransfer.com.
▫ Bij het doormailen van je foto’s krijgen we ook graag de url’s van de sociale media die je openbaar gebruikt zoals een blog, Facebookpagina, Instagramaccount, Pinterestaccount, ...
▫ In het weekend van 21 juni wordt door de gezamenlijke jury beslist wie in elke categorie finalist wordt.

Ronde 2 (23 – 27 juni)
▫ De 3 finalisten uit de eerste ronde krijgen een week de tijd om elk een nieuwe, zelfde opdracht af te werken met een nog onuitgegeven Zonen 09 patroon.
▫ Je neemt minstens 4 foto’s van je item, bij voorkeur op model, waarbij enerzijds het geheel (voor en achter) en anderzijds de details zichtbaar zijn. Die foto’s mail je, bij voorkeur in hoge resolutie, door naar zonen09@gmail.com. De foto’s moeten ons uiterlijk op 27 juni om 23h53 bereikt hebben. Inzendingen na dat tijdstip tellen niet meer mee. Stuur je grote foto’s door, maak dan bijvoorbeeld gebruik van wetransfer.com.

▫ Bij het doormailen van je foto’s krijgen we deze keer ook graag je telefoonnummer en thuisadres.

▫ In het weekend van 28 juni wordt door de gezamenlijke jury beslist wie de uiteindelijke winnaar wordt.


JURERING
▫ De inzendingen van zowel ronde 1 als 2 zullen stuk per stuk beoordeeld worden de volgende 6-koppige jury:
▫ De beoordelingen zullen gebeuren aan de hand van volgende criteria:
  • Originaliteit/creativiteit
  • Afwerkingsgraad
  • Materiaalgebruik
  • Kleurengebruik
▫ Ieder criterium staat op 5 punten. Ieder jurylid beoordeelt haar favoriete inzendingen. Op basis van alle scores wordt in beide rondes een ranking opgesteld waarmee duidelijk wordt wie de finalisten zijn.
▫ De kwaliteit van de foto’s zal niet worden beoordeeld, maar hou in het achterhoofd dat heldere, scherpe foto’s een duidelijker beeld van je stuk geven.


PRIJZEN
Ronde 1 (3 prijzenpotten t.w.v. 325 euro!)
▫ De 3 finalisten van de eerste ronde krijgen elk volgende prijzen:

Ronde 2 (prijzenpot t.w.v. 1250 euro!)
▫ De drie finalisten worden verwacht thuis te zijn op zondagavond 29 juni om 19h. Op dat tijdstip zal Sharon van Zonen 09, ikzelf dus, aan de deur van de winnaar staan met de volgende hoofdprijzen:
  • Een naaimachine BERNINA 215 met unieke Zonen 09 skin t.w.v. 900 euro
  • Een naaigarenkoffer van Amann-Mettler met 96 klosjes stikzijde t.w.v. 350 euro


VARIA
▫ Omwille van de aard van de prijzen, kunnen in deze wedstrijd enkel finalisten uit België en Nederland geselecteerd worden.
▫ Items die voor de start van de wedstrijd werden gemaakt met de patronen uit de 3 categorieën kunnen worden ingezonden en zijn dus geldige inzendingen.


DAT WAS HET!
Een hele boterham, maar een wedstrijd met prijzen en een jury waar ik zo trots op ben. En wat zal ik jaloers zijn op wie met de hoofdprijs gaat lopen... Wat denken jullie hiervan?
Fadenkoffer_1678_Farbkarte

De Zonen 09 Bernina-14

De Zonen 09 Bernina-13

De Zonen 09 Bernina-15

Zoals beloofd dus geen stemgeronsel, maar een warme oproep aan iedereen met het creatieve gen om deel te nemen en je uiterste best te doen.
Vind je het leuk om deel te nemen en wil je dat op je blog laten zien dan kun je de onderstaande banner op Flickr downloaden. Benieuwd naar jullie creaties!

Banner wedstrijd Zonen 09



100 opmerkingen:

  1. Waw! Waw! Waw! Krijg hier instant faalangst! Zo fantastisch knap seg. En wat een uitdaging! (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat vind ik voor mezelf veel te hoog gegrepen, maar ik ben heel benieuwd naar de originele creaties!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jezelf niet onderschatten é Marloes!

      Verwijderen
  3. Amai, wat een gigantische prijzenpot....en wat een impressionante jury!
    Ik begrijp je faalangst An, maar na wat ik van je gezien heb is dat absoluut niet nodig.....volgens mijn bent gij een GROTE kanshebber!
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. aaaaaargh! wat een prijzenpot, hoe krijg je het toch voor mekaar? Ik denk dat je mag stoppen met twijfelen aan jezelf. Niet alleen je ontwerpen zijn super ook je organisatietalent en overtuigingskracht zijn **duim omhoog!** toppie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Speechless. De radaren in mijn brein beginnen al te werken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oh super! Misschien waag ik wel mijn kans, maar de concurrentie zal bikkelhard zijn (en mijn creativiteit misschien iets te klein :)).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Moh neen, jezelf niet onderschatten!

      Verwijderen
    2. nee, gewoon doen! Ik heb zelf ook getwijfeld, maar doe nu toch ook mee. Uiteindelijk hebben we niks te verliezen, toch?

      Verwijderen
  7. Patroon Lars is besteld... Ideetjes beginnen in 't kopke rond te dwalen...
    We zullen zien... (stany)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wohow! Wat een wedstrijd! Impressive!
    Dat wordt nachtwerk met onze vakantie voor de deur.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. oh my freak'n lord... wat een prijzen!
    ik ga m'n bescheiden inzending doen en ben benieuwd naar de anderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Amai, dat is de moeite! Niet zeker of ik de tijd ga vinden maar ik volg de wedstrijd op de voet!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat jij dat toch weer voor mekaar krijgt, wie doet dat jou na?! Midden in de examens lijkt Zonen09-naaien mij niet de ideale tijdsbesteding, maar ik ben héééél benieuwd naar de nog te verschijnen beauty's! En zodra Lars er in de grotere maten is, stik ik er eentje voor Ilias :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-)
      Veel succes jij met je examens Eva!

      Verwijderen
  12. dat durf ik niet jong! Maar uw enthousiasme wakkert wel mijn goesting aan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Allez Hilde, gij zo'n naaiicoon, meedoen hé!

      Verwijderen
  13. Oef! Ik weet niet of ik wel mee durf te doen

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Tof! Het geeft me enorm veel zin om mee te doen! Alweer een leuke wedstrijd! Jammer dat ik in Spanje woon en dus niet kan meedoen... hopelijk volgende keer?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Waw...en wat voor prijzen allemaal! Echt zotjes...succes aan iedereen !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Van een uitdaging gesproken! Maar voor zo'n prijzenpot moet je al eens iets terug doen... Mijn naai-skills durven deze uitdaging nog niet aan maar ben wel benieuwd naar al de mooie creaties die we te zien gaan krijgen !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Net lars afgedrukt en theo en ole heb ik ook klaarliggen.... Denkdenkdenk!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ok, dat is wat ik nodig had om mijn onafgewerkte Theo terug vast te pakken. Wie weet waag ik me nog wel aan een Ole ook ...
    Wat een prijzen. Vooral Sharon aan de deur ... Die naaimachine en dat garen zijn details ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Daar heb ik het lef niet voor zalle, maar petje af voor uw talent.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mevrouwtje Theelepel4 juni 2014 09:59

    Jammer dat m'n zoontje nog maar 1 jaar is en de patronen pas beginnen vanaf maat 92, anders had ik zeker mijn kans gewaagd met de Theo.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgend jaar? Of nu voor een neefje of zo? Of op de groei! :)

      Verwijderen
  21. Wauwie! Heel cool! Ik had al een tijdje een idee voor een vestje voor m'n petekindje. Dit geeft me een serieuze stamp onder mijn gat :)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. ojee, durf ik wel meedoen :s ik ben wel trots op mijn *simpelsteversiesmetkortemouwenTheo's* maar dat zal in het niets verdwijnen met al die prachtige en moeilijke exemplaren die hier zullen te voorschijn komen... ik zal de Lars dan maar bestellen en zien hoe dat lukt :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Less is zo vaak more dus zeker niet denken dat simpele versies geen kans maken!

      Verwijderen
  23. Wat een uitdaging!! Ik krijg meteen zin om mee te doen en tegelijk ook heel veel stress :-s

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Oh wauw! zo'n fantastische naaimachine...

    BeantwoordenVerwijderen
  25. *mond valt open* Wow, wat een wedstrijd! Die naaimachine! Wat jammer dat ik nog lang niet genoeg naaiervaring heb om hieraan mee te doen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er zitten heel uitgebreide handleidingen bij dus wie weet lukt het echt wel?

      Verwijderen
  26. Amai, dat is een fantastische wedstrijd! Wow!
    Hij gaat mijn petje en kunde te boven, maar amai,
    ik ben nu al zwaar jaloers op die winnaars :).
    En superbenieuwd naar de inzendingen!


    Goed gedaan alweer, mateke!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. amai dat is echt super!! bravo goed gedaan....

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wauw heel indrukwekkend! Proficiat Sharon met de organisatie hiervan! Chapeau

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Jeetje! Je droomt groots en klimt hoog. Trots op jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. waauw, onder de indruk!
    Misschien als ik tijd vind... maar ik vrees ervoor... Maar die prijzen... en die jury...

    BeantwoordenVerwijderen
  31. oei oei oei ... daar moeten we toch eens heel diep over nadenken ! (zou dat nog lukken naast de geheime juniprojecten die al op de planning staan ....)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. amai!! wat een zalige prijzen! ik leen eventjes m'n petekind hiervoor denk ik ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ik denk dat ik vooral ga kijken en vol verbazing ga staan van de inzendingen... Hier durf ik niet aan deelnemen😊 Gogogo aan de durvers en de creatieve dames!!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ohhhhhh zooooo jammer dat wij het laatste weekend van juni al op vakantie vertrekken. Dammit!! Zo'n geweldige prijzenpot! Heel veel succes aan iedereen en veel naaiplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. ik heb twee patronen besteld, ik moet nog zien of het lukt. Ole en Theo. Maar het afdrukken geeft problemen. Sommige lijnen drukt hij niet af. Als het rechte lijnen zijn is het niet zo'n probleem, die teken ik zelf wel bij. Maar nu bij Theo drukt hij de rugpas (small) niet goed af. Lastig

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb je gecontroleerd of je printer is ingesteld op A4 en op 'niet verschalen' (of 'actual size'). Bij een vorige klant lag het aan de instelling van het papierformaat en moest zij haar printer instellen op A4 zonder rand. Printers kunnen soms lastig doen, inderdaad...

      Verwijderen
    2. Ja die fout had ik eerst al gemaakt (bij beide patronen) :) Toen bleek de 5 cm maar 4,7 te zijn. Dus opnieuw geprint en dat vinkje uitgezet.
      Ik denk dat ik de oplossing gevonden heb... Als ik hem print vanuit de webpagina (als hij gedownload is) maakt hij allemaal fouten missen er veel lijnen.
      Als ik hem echt als PDF open lijkt het goed te gaan (met een paar blaadjes getest, nu weer beide patronen printen... kost veel papier zo.. volgende keer niet meer het digitale patroon).
      Ik ga weer verder

      Verwijderen
    3. Oplossing:
      Bij het downloaden van het patroon, kun je het patroon openen, en dan opent hij in een nieuw venster. Bij het afdrukken missen er dan allemaal lijnen (ook bijvoorbeeld de driehoekjes voor versie C).
      Als ik het gedownloade bestand via 'mijn bestanden' open, gewoon als PDF (dus niet in een internetvenster) dan gaat het goed!
      Ik heb het gecontroleerd voordat ik hem in elkaar geplakt heb, voordat ik weer een fout patroon had.

      Verwijderen
    4. Aha, ik ging er totaal van uit dat iedereen dat in acrobat reader opent. Een goeie tip om daar niet van uit te gaan :-). Bedankt!

      Verwijderen
    5. Ik knip en plak echt heel precies (op de vloer) maar op een gegeven moment komt er toch wat speling of zo. Ligt dat aan mij?

      (de lijnen kloppen nu verder wel)

      ik was zo enthousiast, nu baal ik een beetje. (ik ga het wel weer proberen hoor)

      Verwijderen
    6. Ik heb het door iemand anders op een andere pc en printer laten printen. Het lijkt er nu goed uit te zien! Morgen ga ik knippen en plakken.

      Verwijderen
  36. Oh my! Wat een verleiding! Sjiek zeg! Ik kan dat nooit winnen maar ik wil mss toch gewoon voor de spirit is meedoen... Alleen een model vinden en natuurlijk de patronen nog bestellen (dat laatste was ik sowieso van plan!)

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wauauauauaw, wat een geweldige wedstrijd. En wat een geweldige prijzen. En wat superfijn ook dat je niet kan winnen door te ronselen, maar echt door originaliteit! Ik ben heel benieuwd naar de inzendingen :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik voel me daar ook heel tevreden mee!

      Verwijderen
  38. Waauw zeg. Hier ook faalangst. Of gewoon dikke schrik. Maar ik doe toch maar mee voor de fun!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gij met uw prachtige maaksels: komaan!

      Verwijderen
  39. Dat is wel een toffe wedstrijd met super toffe prijzen maar veel te hoog gegrepen voor mij.Ik ben wel benieuwd naar de resultaten!Succes aan alle deelnemers.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Mag er ook een dochter-versie van het patroon gemaakt worden? :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Absoluut! Vind ik altijd leuk om te zien!

      Verwijderen
  41. Ongelofelijk, zo'n wedstrijd! Ik hoop dat ik de tijd vind om deel te nemen. En laat dat pessimisme maar varen, het is voor niks nodig, en het staat alleen maar in de weg!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Wat een prijzenpot! Ik doe heel graag mee (en mijn mama ook, die was er meteen voor te vinden...)

    madebyelke.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  43. oeeeeee hier heb ik zin in!!! heel leuke wedstrijd, en wat een prijzenpot!
    Mogen we trouwens een theo insturen die vorige maand bvb werd gemaakt? of moet het een nieuwe creatie zijn die nooit eerder op onze blogs/sites/FBpagina's is verschenen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker, staat in de regeltjes: het mag! :-)

      Verwijderen
  44. In hoeverre mag men van het patroon afwijken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De bedoeling is dat je nog ziet dat het die patronen zijn. Een volledige flip is niet de bedoeling.

      Verwijderen
    2. Maar een ander soort zakje, of mouwtje, of kraag kan nog?

      Verwijderen
    3. Dat is eigenlijk een flip. De bedoeling is dat je aan de slag gaat met het patroon niet dat je het patroon op essentiële punten verandert.

      Verwijderen
  45. Een klein duwtje in de rug gekregen, ik ga ook mijn kans wagen ... Voilà nu kan ik niet meer terug ... Een grote uitdaging, een gezonde portie faalangst/stress en een tof patroontje. We zullen zien hoe ver ik daarmee geraak!

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Ja hallo! Wat een wedstrijd! En net de weken dat ik op vakantie ben?! Niet eerlijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Een beetje laat voor mij, maar patroon op de valreep laten printen, idee is er maar of ik het haal? Ik vertrek op vakantie volgende week... Leuk initiatief en tof dat de jury beslist wie er wint! Groetjes Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Superchic, Sharon! Ik ga hier thuis nog wat zagen dat die naaihoek rapper in orde komt, dat ik kan mee doen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Ik bestelde even terug al stof voor een Ole. Hopelijk komt dat nog binnen uit ergens in Azië en kan ik aan de slag. Zo leuk om gewoon mee te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  50. imke de coninck8 juni 2014 15:31

    mag je het patroon aanpassen naar meisjesversie want heb enkel een dochtertje

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Patroon net afgedrukt. Een nachtje over slapen hoe we de stoffen gaan laten matchen en morgen beginnen we eraan. Ik heb er zin in... super actie!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Ohhhh, ik vind het op slag jammer dat ik net naar Brooklyn ben verhuisd. :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Wat een geweldige wedstrijd... Bedankt daarvoor!
    Tijdens het pinksterweekend was de man gaan festivallen, mijn tijdverdrijf werd het maken van een Theo voor het zoontje van mijn collega. :-)
    Wie niet waagt, niet wint!

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Leuke wedstrijd, ik ben Carine van anoniem, 7 juni hierboven.
    Ben heel enthousiast, mijn patroon nog zaterdag aangekregen, copy centrum geweest, en waarschijnlijk krijg ik het op tijd af moet vandaag gebeuren,zit in tijdsnood... banner op blog gezet maar ik kan hem niet openklikken? Ik doe waarschijnlijk iets verkeerd. beetje leek met computers maar ik trek mijn plan.
    Bedankt voor het organiseren van deze wedstrijd, ik vind het heel professioneel aangepakt.groetjes Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Ik ben heel benieuwd om te zien wat hier allemaal gemaakt gaat worden. Zelf kom ik niet verder dan ritstasjes en strandtassen

    BeantwoordenVerwijderen
  56. denk dat ik toch nog ga insturen al zag ik al veel schoons passeren de laatste dagen, als zonen 09 fan moet ik deelnemen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Wauw wat een leuke wedstrijd :)
    Ik heb het aangedurfd en net mijn inzending toegestuurd!

    Succes aan iedereen die mee doet... ik ben onwijs benieuwd naar alle inzendingen!

    groetjes,
    Sabrina!

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Komt er ook een overzicht met foto's van alle inzendingen/deelnemers? Ik ben wel benieuwd eigenlijk, naar wat de andere deelnemers gemaakt hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Absoluut! Nog even in spanning blijven tot morgenavond!

      Verwijderen
  59. Toffe wedstrijd! Ik lees dat je met elk van de geselecteerde patronen mee kunt doen. Kun je ook van 1 patroon meerdere keren meedoen, dus 2x een Theo?

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Ow wat jammer dat ik dit nu pas lees!

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Wij willen nog een wedstrijd, wij willen nog een wedstijd (want voor de vorige was is te laat)! ;-) :-D Haha, nee serieus, ik hoop dat dit nog voor herhaling vatbaar was, want de pareltjes die ik zien verschijnen heb... ik ga nog steeds vaak piepen op flickr, gewoon om inspiratie op te doen. Zalig!

    BeantwoordenVerwijderen