20 juni 2014

De eerste rondeeeeeeeeuuuuuh!

Over enkele uren moeten de inzendingen voor de 1ste ronde van de 2de Zonen 09 wedstrijd binnen zijn. Wie nog hard aan het werk is, heeft nog tot middernacht. Inzendingen die daarna worden ingestuurd zullen onverbiddellijk van de wedstrijd worden uitgesloten. Hard, ik weet het, maar de momenteel 90-tal andere inzendingen waren al wel op tijd. Je kan ze in de, speciaal voor de wedstrijd aangemaakte, Ole, Theo en Lars Flickr group vinden. Wie al een blogpost schreef en me daarvan op de hoogte bracht, werd gepind op het Zonen 09 Pinterestboard met klantenreviews.
Zouden we de 100 halen vroeg ik me vandaag af. En dat terwijl ik bij het begin héél hard hoopte op 50. Ik ben zo tevreden over de resultaten waarmee jullie op de proppen kwamen. Het één na het andere pareltje rolde vanonder jullie naaimachines en in mijn mailbox vind ik het één na het andere mailtje met lieve complimenten over de patronen. Ik ben een gelukkige vrouw en dit weekend maakt de wedstrijdjury nog eens 3 andere vrouwen (jammergenoeg nog geen enkele inzending door een man...) gelukkig, want zondagavond weten we wie in welke categorie wint!
Juryleden Ann Claes (CEO JBC), Linda Van Waesberge (creative consultant), Jo De Visscher (ontwerpster jodevisscher), Liesbeth Wouters (accountmanager en domeinexpert VDAB confectiesector), Celina Bailey (Canadese kinderkledingontwerper, lanceerde Stylo) en ikzelf zullen elke inzending beoordelen op creativiteit/originaliteit, afwerkingsgraad, materiaalgebruik en kleurengebruik. Met elk van die 4 criteria kan maximaal 5 punten worden gewonnen. Een inzending kan dus in totaal maximum 20 punten verdienen. Door ieder jurylid, iedere inzending op elk van die 4 criteria te laten beoordelen en alle beoordelingen samen te leggen zal een ranking ontstaan. Is er een ex aequo dan zal de jury de inzendingen met hetzelfde aantal punten rangschikken volgens persoonlijke voorkeur. In iedere categorie zal zo zichtbaar worden wie de absolute favoriet is. Die personen worden zondagavond op de hoogte gebracht, maandag vertellen we ook hier wie zij zijn.
De lucky 3 worden dan onmiddellijk in een 2de ronde gezwierd (later meer daarover) en krijgen elk de volgende geschenken van de Zonen 09 partners:

Een papieren waardebon t.w.v. €100 voor een prachtige Who's That Girl of Wow To Go outfit!

De eerste rondeeeeeeeeuuuuuh!-3

Een papieren waardebon t.w.v. €100 voor om het even welk creatief gerief, want De Banier heeft het zo ongeveer allemaal liggen!

De eerste rondeeeeeeeeuuuuuh!-1

Een papieren waardebon t.w.v. €50 voor de schoonste stofjes, fournituren en patronen in Gents mooiste winkel De Stoffenkamer!

De eerste rondeeeeeeeeuuuuuh!-2

Een digitale waardebon t.w.v. €50 voor stofjes van de mooiste merken zoals Atelier Assemblé, Mis-En-Plis, Maan, enzovoort bij MonDepot!

mondepotOMSLAG

Een setje Amann-Mettler naaigaren t.w.v. €25.

SE8-Kit

Zijn jullie ook zo benieuwd naar wie deze prijzen in de wacht zullen slepen?!



12 opmerkingen:

  1. Ik ben zeer benieuwd, want er zitten prachtexemplaren bij! Moeilijke keuze voor mezelf, welke ik als favoriet heb in elke patroon...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, spannend! Ik scroll in mijn studiepauzes door de inzendingen en krijg alleen maar meer zin in jongensgenaai en vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pfff, niet min, zo'n keuze maken. Ik krijg met moeite een top 5 bij mekaar gesprokkeld in elke categorie, laat staan één favoriet. Ik ben razend benieuwd naar jullie mening/beslissing!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo spannend dat dat hier allemaal is zeg! Maar zo tof dat er zoveel inzendingen zijn. You must be a proud woman.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. je mag terecht fier zijn! voor mij was de timing niet ideaal met dat verbeterwerk maar ik heb al pareltjes zien verschijnen op blogs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Amai, wat een inspiratiebronnen, die Flickr-pools!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Veel succes met kiezen, ik zou niet in jullie schoenen willen staan nu :-D.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb alle ( tot nu toe) inzendingen bekeken EN bewonderd....de jury staat een zware taak te wachten!
    Na mijn verlof vlieg ik er zonen09-gewijs ook eens in.....alvast veel inspiratie opgedaan in de Flickr-pool....:)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zoveel mooie dingen gezien, om daar iedere keer 1 uit te halen niet simpel

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prijzenpot! Je zou van minder beginnen dromen !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb er zoveel plezier aan beleefd, merci!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Er zitten heel veel pareltjes tussen de inzendingen! Ik zou niet kunnen voorspellen welke er gaan winnen. Succes met kiezen! En geniet van al het moois dat is voortgekomen uit jouw geniale patronen x (An)

    BeantwoordenVerwijderen