19 mei 2014

Meet Lars

Meet Lars-4

Er is een nieuw Zonen 09 patroon op komst en dat heet Lars, net zoals de derde en denkbeeldige zoon in ons gezin.

Meet Lars-6

Meet Lars-7

Lars is een jaspatroon voor het tussenseizoen en kan gemaakt worden in twee versies met voor elke versie twee mogelijke lengtes. De basisversie toon ik jullie woensdag, vandaag dit model met een zak in het voorpand waarbij met kleuren en/of, net zoals hier, ook met stofrichtingen gespeeld kan worden.

Meet Lars-5

Meet Lars-9

Meet Lars-3

De jas heeft een iets hogere, opstaande kraag en sluit met een rits en vylcro. De panden en de kraag worden gevoerd met zachte tricot terwijl de mouwen zijn voorzien van een gladde voering waardoor de jas aantrekken snel en makkelijk lukt. De mouwen zijn tweedelig wat voor een goeie fit ter hoogte van de ellebogen zorgt en waardoor aan de achterkant een paspelaccent toegevoegd kan worden. Tussen de mouwvoering en buitenmouwen werd ook ribtricot verwerkt die er voldoende uit 'piept' om, wanneer je dat wenst, nog maar eens met die kleuren te spelen.

Meet Lars-11

Meet Lars-13

Het patroon voor deze jas zal in de eerste week van juni beschikbaar zijn in maat 92 tot en met 134. Mocht de jas een succesnummer worden en zien ook grotere jongens hem zitten, dan worden later eventueel ook grotere maten gelanceerd. Voor wie het hier of hier nog niet las, een tijdje geleden werd via een enquête gevraagd welke patronen jullie in tienermaten beschikbaar willen. Met het resultaat van die enquête werd beslist dat dat het geval zal zijn voor Jacob, Charlie, Ole en Theo. Die grotere maten zullen in het najaar gelanceerd worden.

Meet Lars-12




64 opmerkingen:

  1. Waw, wat een mooie zoon! Echt een pareltje!

    En nog veel meer moois op komst, zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow! Ma echt, wow! En nu hoop ik echt dat onze baby een jongen is...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. amai daar kijk ik naar uit, zo mooie jas voor mijn zoon super.........................................

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh de eerste week van juni, komt mooi uit, dan bestel ik die voor mijn verjaardag :-) en dan wacht ik nog eventjes voor de Ole te bestellen, samen is makkelijker!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wauw!!!!! Prachtig Sharon! Dat patroontje komt hier zeker ook in huis! Met mijn 3 boys zeker te gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een mooie naam ... een mooi patroon dus ! Ik ben alvast kei-geïnteresseerd in de grote maten !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gosh this is beautiful. You are very talented!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat cool zeg. En tegelijk ook zo stijlvol. Prachtig, Sharon, gefeliciteerd met deze Zoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jawadde wosie hallokes! is me dat schoon!
    Alweer een topprestatie :). xx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Iel schoon, maar waarom hebben die jassen nooit een kap?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super! Voor de middelste zoon moet dit nog lukken, de oudste zal moeten wachten op de grotere maten...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk! Ik zie me al zo'n mooie jas maken voor mijn middelste zoon die ook Lars heet. Is het patroon goed te doen voor de minder ervaren naaister?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker, ik vind het echt een aanrader voor beginners, weinig moeilijkheden en er zal naar gewoonte veel uitleg bij zitten.

      Verwijderen
  13. Zo zalig zeg!!!! En met al die jongens hier gaan we dat veel kunnen maken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Huppelt voor de dochter die niets met knopen wil en waarvoor de zoektocht naar een jas altijd een opgave is... maar dju die draagt al 140. Maar het is een smalle dus misschien gewoon verlengen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Daar zat ik nu es op te wachten, een jongensjasjespatroon! Ik zie het al helemaal zitten om er aan te beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wauw! supermooi! toevallig geen testers nodig? :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nu niet brittbit, ik werk met een vast ploegje, maar merciekes voor je voorstel!

      Verwijderen
  17. Heel leuk! Geweldig! Patroon Staat op mijn verlanglijstje!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoe knap weeral!!
    Dat zal zeker aangeschaft worden voor mijn twee rakkers!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een prachtige jack! Mocht ik ook maar een jongetje kennen die daar in zou passen dan zou ik het patroon gelijk bestellen! Succes ermee, ik denk dat je hiermee velen blij gaat maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. I love Lars! En wat een technisch vernuft in dit nieuwe patroon dat er toch o zo simpel uitziet, super!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. knap sharon! respect!
    groetjes
    katherine

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoe krijg je het toch in mekaar? Dat is het enige dat ik kan denken.....

    BeantwoordenVerwijderen
  23. OOh Lars, you stole my hart...

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een goede jas! En de afwerking, zo schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mooooi! Nog niet op meisjesdingen gedacht? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wil eigenlijk alleen aan jongens denken :-). Ik denk dat er voor meiden voldoende beschikbaar is en alleen zonen hebben zit er natuurlijk ook wel voor iets tussen.

      Verwijderen
  26. Weer een voltreffer! Mooi in al zijn eenvoud <3 (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. You rock! Fantastisch patroon alweer, en supermooie stoffen combinatie. Ah, en ♥ die naam!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Je bent een genie, volgens mij zei ik dat eerder al, maar ik denk het ook élke keer als er een nieuw patroon gelanceerd wordt. Dit graag in grotere maten ja, aangezien ik mijn jassen toch altijd in de kindercollectie ga zoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah daar ben ik nu al benieuwd naar! (en niet overdrijven é)

      Verwijderen
    2. ja heel graag deze ook in tiener maten?!?!
      Hij is echt super mooi!

      Verwijderen
  29. Juij! Dat wordt bandwerk plezant bandwerk tegen de herfst. Hier zat ik nu op te wachten zie :)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. woooooow! Dit is echt het mooiste jongensjasje dat ik al zag! Eenvoudig maar knap! Goe bezig jong!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Dit straalt weer klasse uit. Die streepjesstof is gewoon perfect gematcht met dat oker. En die schuine streepjes. As usual, de details zijn weer zo uitgekiend!
    Ik kan niet wachten om er aan te beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ik kom hier nog maar eens kijken. Lars is prachtig!
    Ik denk dat ik maar eens begin uit te kijken naar de geschikte Lars-stof.
    (O, ik ben zo weg van de paspel op zijn mouwen, de details zijn weer super!)

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Oh, hij is prachtig, jouw Lars! Jeuj voor de mouwboordjes tegen gure wind. En nu hoop ik ook op een kap-optie, voor warme oren en tegen natte haren. Prachtjas!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Gewéldig! Echt toffe jongensjas, een hiaat op de huidige patronenmarkt, vind ik!
    En ik kijk uit naar de grotere maten voor de Charlie, wegens grote bruidkinderen-in-Charlie-plannen hier - tegen volgend jaar weliswaar :)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. jeuj! Dat wordt Lukas zijn nieuwe jas!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Tof model van jas.Maar hier eentje maat 152 en tel daar nog bij dat ik nog lang niet zo handig ben om zelf een jas te maken,dus voorlopig kopen wij onze kleren nog maar wie weet,hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. zo prachtig! echt waar.

    denk je dat het ook mogelijk is om er een meisjes variant van te maken? misschien met enkele kleine aanpassingen: langer, ceintuur, elastiek op rug, ...?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben er zeker van en misschien zelfs zonder veel aanpassingen. Binnenkort zie je misschien wel zoiets passeren ;-).

      Verwijderen
  38. Super mooi! Geweldig ook al die jongenspatronen, zij mogen ook wel eens de show stelen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Prachtige stoffencombinatie! Supercoole jas!

    BeantwoordenVerwijderen