30 mei 2014

De snoerboerplank

Het snoer in de plank-3

Gisteren installeerden we eindelijk dé plank. Ik herinnerde me dat ik de aankopen hiervoor op Instagram had gepost. Na veel gescrol bleek dat het net geen jaar had geduurd om dit idee tot uitvoering te brengen. Net zoals zoveel andere taken en ideeën in ons nog steeds niet afgewerkt huis. Te veel van dat, soms wat te weinig geld en vooral te weinig uren in een dag, de redenen waarom meerdere ruimtes in ons huis niet (blog)klaar aanvoelen. Er ontbreekt altijd nog wel iets, er valt altijd nog wel het één of het ander af te werken. Is dat bij iedereen zo? Oh ik hoop het. En anders geven jullie me maar wat schoppen onder de k*nt.

Het snoer in de plank-8

Dit is de muur tegenover de tv, net naast de lichtstraat (zie de lichtinval op de boeken). Het is mijn lees/brei/haakhoek waar ook een schommel, soms trapeze, ringen of zitzak hangt. De plank was wat er nog ontbrak en eindelijk zaagde ik voldoende aan het hoofd van de MDH om me een hand te helpen en mijn gecommandeer - *neen, dat gat moet daar* - te verdragen.

Het snoer in de plank-6

Het snoer in de plank-2

De plank is van Ikea. Ik vond geen gewone houten plank in die kleur die voldoende naar voor stak dus kocht ik een snijplank en gaf dat een andere functie. Het stoffen snoer en alle andere lampbenodigdheden kocht ik online bij De Snoerboer.

Het snoer in de plank-7

Het snoer in de plank-1

En nu ga ik nog wat lezen!




18 opmerkingen:

  1. Zalig idee! En troost je, ons huis is ook nog niet afgewerkt, jullie hebben al serieus wat werk verzet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Al het goede komt langzaam toch?!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tof zeg! Een jaar geleden nadat je dit gepost had, heb ik een bestelling gedaan bij de snoerboer. Op Fien haar kamer hangen dezelfde lampen en snoeren aan het plafond. Thanks voor het leuke adresje. En super wat jij ervan gemaakt hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo tof! Maar wat ik mij afvraag; is die lamp geschikt om zo dicht bij te zitten lezen? Ik vind het een hele toffe lamp, hoor, maar raak je er niet van verblind?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze hangt een heel eindje boven het hoofd en ze heeft een dimmer dus nope geen probleem.

      Verwijderen
    2. Een dimmer, dat ik daar niet aan gedacht heb :-)

      Verwijderen
  5. Zalig creatief! Ik weet niet hoe het zit met de rest van dat huis, maar dit hoekje is alvast meer blogklaar dan mijn kot ooit gaat zijn (en dat is al geblogd, dus kom maar op met de andere kamers!)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier ook veel plannen maar weinig tijd. Al wordt het wel de hoogste tijd om de tienerkamers eindelijk eens in te richten. Straks zijn mijn dames de deur uit.
    PS: We wonen hier ondertussen al 8 jaar!!!! Dus ja, het is elders ook zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze foto's ademen gezelligheid uit! Zo tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. en ik maar heel de tijd denken dat het om dat rond ding tegen de muur ging ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Cool zeg! Uitstellen is niet slecht, denk ik. Wij zijn impulsieve kopers/doeners, dat is ook niet alles, trust me.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Supertof! Zeg maar als ik eens kan komen babysitten (en onder de plan zitten ;) )

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Maar zo tof weeral. Je had evengoed interieurstyliste kunnen worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. super mooi en wat een lekker hoekje heb je daar zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Tof hoekje! Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de lichtstraat er precies uitziet (de verbouwer in mij hé). En hier thuis duurt 't ook altijd net iets langer dan voorzien voor iets afgewerkt raakt. Op alle projectvlakken.

    BeantwoordenVerwijderen