15 februari 2014

Habari Gani

Habari Gani oftewel Hoe gaat het? Met het Annick for Kenya team gaat het super!! Een overzichtje van wat we hier de voorbije dagen deden.


Lesgeven uiteraard. Hier zie je Hanne met de eerstejaars, Liesbeth met de tweedejaars en de tweedejaars aan het werk in hun klaslokaal.

Kenia 2-5

Kenia 2-3

Kenia 2-4


We bezochten het ziekenhuis in het Kwale district aan wie via Annick for Kenya al ziekenhuisbedden en een tandartsstoel werden geschonken. Nu kwamen we langs met tandenborstels, tandpasta en handgemaakte mutsjes voor babies.

Kenia 2-8

Kenia 2-9

Kenia 2-10

Kenia 2-11

Kenia 2-12

Kenia 2-13


We reden naar Mombasa en kochten er plexiglas om voor de open ramen van de klaslokalen te hangen. Het stof waait lustig binnen wat niet goed is voor de naaimachines. Het plexiglas dat Hans installeerde, houdt dat nu wat tegen.

Kenia 2-14

Kenia 3-14


Vanuit Ganja La Simba (waar de school gelegen is) naar Mombasa gaan en omgekeerd betekent de ferry nemen. Een erg goed gevulde ferry...

Kenia 2-15




Op Valentijn kregen we in de school een nog warmer welkom dan anders.

Kenia 3-1


We wandelden via de drukke weg naar de markt waar Liesbeth en ikzelf oorbellen kochten voor alle (zo tevreden) meisjes en gebakken patatjes en waar de kleintjes mijn hart deden smelten.

Kenia 3-3

Kenia 3-6

Kenia 3-5

Kenia 3-7

Kenia 3-18


Op de terugweg namen we de korte weg dwars door een dorpje waar geoefend werd op klimmen in palmbomen.

Kenia 3-12

Kenia 3-10

Kenia 3-11


Na de markt gingen we met erg vuile voeten weer aan het werk en probeerden één voor één een niet goed werkende naaimachine aan het werk te zetten.

Kenia 3-13

Kenia 3-16

Kenia 3-15


Om af te sluiten zingen Binti en Aisha in hun Swahili een stukje van een heel erg bekend Keniaans liedje en mijn hoofd niet meer wil verlaten.




Tot over enkele dagen!




9 opmerkingen:

  1. Oooh Sharon... Als ik deze foto's zie en de filmpjes en jouw gezicht bij die foto op met de kinderen moet ik het niet meer vragen en weet ik het nu al: Afrika heeft uw hart gestolen. De muziek, uren heb ik er gezongen... De kindjes op de rug: ik heb toen een Afrikaanse zieke mevrouw een paar keer haar bedrust gegund door met haar kleintje op mijn rug rond te lopen... Echt... Ik voel die warmte zo tot hier stralen door jouw prachtige foto's. Zo mooi, zo puur, zo echt... Zoals alleen Afrika dat kan zijn. Geen enkel ander continent heeft me zo weten te beroeren en jij legt dat hier perfect vast. Geniet en doe ze daar de groeten en naai en zing maar, dagen lang!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie reportage Sha! En laat volgende keer maar weten als we kunnen helpen. Ik wil ook wel tandenborstels doneren.
    Geniet van al de stralende gezichten! x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zoveel naastenliefde en belangenloze inzet doet de tranen in mijn ogen opwellen, top!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig, ik krijg er kippenvel van... Dit is waar het om draait, warme mensenliefde, een klein gebaar, een wereld van verschil! Knap wat jullie doen xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit is zoo mooi! Ik voel de liefde en warmte waarmee je dit bericht schrijft in elke letter!
    Knap, écht knap!
    En leuk ook om hier te kunnen volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een prachtig project , gedragen door prachtige mensen!!!

    BeantwoordenVerwijderen