1 januari 2014

Meet Theo

Meet Theo - het hemd met een hoek af-2

Hier is hij dan! Ik kondigde het al een keer aan. Naast Ole lanceer ik met Zonen 09 eind januari ook Theo. Theo is een hemdjespatroon, het patroon waar ik tot nu toe het meest trots op ben. Een klassiek model waarmee iedere zoon instant als stijlicoon door het leven gaat, waar die zoon graag want comfortabel in rond loopt en waarmee wij, naaiende moeders, onze ogen niet van hem af kunnen houden. Althans zo gaat dat hier. Zowel Thor als ikzelf glunderen met Theo om dat lijfje.

Meet Theo - het hemd met een hoek af-15

Het hemd is net zoals de andere Zonen 09 patronen aansluitend van model. Het is getailleerd maar de holle plooi in het rugpand zorgt voor de nodige beweegruimte wanneer het op wilde jongensstreken aankomt. Het Zonen 09 patroon en de bijhorende stap-voor-stap fotohandleiding zullen naar gewoonte een aantal variaties aanbieden. Die variaties zullen het naaien van Theo zowel voor beginnende als gevorderde naaisters aangenaam maken. Beginners kunnen met een eenvoudige basis aan de slag, gevorderde naaisters krijgen uitdagende technieken aangeboden.

Nog deze week toon ik jullie de basis- of beginnersversie van Theo, begin volgende week de gevorderde variant. Vandaag starten we met 'het hemd met een hoek af'. Met deze tussenversie creëer je enkele kleine, fijne, details die Theo dat ietsje extra geven. Voor je het hemd in elkaar steekt, ga je eerst knutselgewijs aan de slag met stof. Een werk waar tijd in kruipt, maar het levert je een stuk op dat uniek is en dat je, net omwille van dat tijdrovende prutswerk, niet in confectie terug vindt, of toch niet aan een betaalbare prijs.

Ik weet dat we vaak verleid worden tot een snelle basisversie om die kinderkleerkast zo snel mogelijk te vullen en hoewel de Zonen 09 patronen die snelle, makkelijke basis telkens aanbieden, hoop ik dat jullie met Theo ook verleid zullen worden om jullie tijd te nemen en die uniciteit na te jagen. Zijn hier geen lezers te vinden met dit jaar communie- en lentefeesten en de drang om zoonlief dan te laten schitteren? Maar kom, we zijn pas 1 januari.

We sluiten af met 2014 mooie, gelukkige en gezonde wensen aan alle lezers en nog wat Theo!

Meet Theo - het hemd met een hoek af-4

Meet Theo - het hemd met een hoek af-10

Meet Theo - het hemd met een hoek af-1

Meet Theo - het hemd met een hoek af-3

Meet Theo - het hemd met een hoek af-7

Meet Theo - het hemd met een hoek af-16

Meet Theo - het hemd met een hoek af-6

Meet Theo - het hemd met een hoek af-5

Meet Theo - het hemd met een hoek af-14

Meet Theo - het hemd met een hoek af-17



69 opmerkingen:

  1. Amai, die hoekjes, dat maakt het écht af! Heel knap! Ik weet weer wat ik me zal aanschaffen eind januari! Komen deze dan ook ineens op papieren patronen uit? Vermits ik nogal aan de luie kant ben ;-)

    Keep up the good work! Ik blijf fan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker Marjolein, pdf- en papieren versies zullen tegelijk worden gelanceerd.

      Verwijderen
  2. Die details! Dat vind ik nu eens een vrolijk begin van het nieuwe jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Liesbeth Wouters1 januari 2014 20:23

    Héél leuk gevonden .. die hoekjes eraf ! Leuke en pittige details.
    Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die oranje hoekjes vielen me meteen op. Een héél mooi hemdje. Het kraagje valt zo schoon! I'm looking forward to meeting mr. Theo! (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi, die hoekjes ;)
    Laat maar komen, dat geweldige patroontje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig, prachtig, prachtig! Ik kan niet wachten tot eind januari. Ten eerste omdat ik het een rotmaand vind, ten tweede natuurlijk omdat Ole en Theo dan eindelijk uit komen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oeioei en ik verjaar dan nog wel in die maand!

      Verwijderen
  7. You did it again!
    En dat ene zinnetje hierboven maakt in mijn hoofd: 1+1=2.
    Yess! Kom maar op met Theo!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. We moeten de zonen hier dringend aansporen weer wat meer hemden te dragen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. mouwsplitjes! hoera, daar zal het jongste mijnheertje blij mee zijn, want hij spreekt dat zo schattig uit en is reuzentrots als hij een hemd met mouwsplitjes aan mag. Laat Theo maar komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Thor lijkt alvast helemaal in zijn nopjes met Theo!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik hartje patronen met een hoek af! Laat maar komen...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. zo mooi! ben verliefd op dat stofje! Moet dringend op zoek naar een leuk stofje ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. My God! Je overtreft jezelf iedere keer weer!
    Die foto's ook. Super! Hiermee staat Theo al meteen op mijn 'absoluut to do' lijstje voor het nieuwe jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Van een geweldig exemplaar gesproken. Gaat hier in 2014 zeker in de kast hangen. En voor zonen hier met een hoek af hoort uiteraard een hemdje met een hoek af;-).
    Van waar komt dat supermooie!!! stofje???? En in welk materiaal is het? Want lijkt me geen gewoon katoen??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jawel hoor, gewone katoen. Het is een petit panneke dat ik een week of twee geleden in de Stoffenkamer kocht.

      Verwijderen
  15. die oranje hoekjes zijn echt top!

    http://mumendemiekes.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Yeees! Thank You so much for This pattern, i have been looking for a Nice short pattern to transform info a dress for âgés...wonderful détails, i home the pattern Will be succesful in 2014:)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Merciekes iedereen! Thanks everyone!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Je bent heel terecht trots! En al onmiddellijk een vraagje van de MDH die hier rondloopt: of je dit ook in mannenmaat zal voorzien? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zouden er voldoende mannen een hemd zien zitten?

      Verwijderen
    2. oh yes, de MDH wil hier al langer een hemd, dus een hip patroon is zéker gewenst!

      Verwijderen
    3. De twee-meter-broer die in geen enkele winkel een passend hemd vindt smeekt al een dik jaar om een zelfgemaakte versie. Ik mat hem op met die bedoeling, en verstond meteen waarom confectie niets voor hem voorziet. Met armen van 66cm en de taille-omtrek van een 164 wordt hemdenmakerij een uitdaging. Maar gezien ik wel van wat challenge houd: kom maar op met dat mannenpatroon!

      Verwijderen
    4. Ik heb zelf geen zonen, maar wel een man die dol op is home-made-hemden... Helaas zijn ook confectiematen en standaardpatronen hier niet ideaal... Hij is 1m64, maar kinderhemdjes zijn dan ook weer niet ideaal... tot welke maat gaat het patroon?

      Verwijderen
    5. En trouwens... het hemd is supertof! Ik kijk ook al uit naar de varianten!

      Verwijderen
    6. Ja hoor, er is een groot gebrek aan mannenpatronen, en zeker zo'n toffe! Trouwens helemaal fan van de oranje hoekjes, en de namen van jouw patronen. Alle zonenouders in spe moeten zich hier maar wat laten inspireren ;-)

      Verwijderen
    7. Als je een mannenhemd uitbrengt, koop ik er ook zeker één. De stof ligt al klaar, de zeurende echtgenoot zit er ook al... maar helaas nog geen deftig patroon gevonden! :)

      Verwijderen
    8. Interesse genoeg blijkbaar. Ik zie het al voor me: al die mannen die aan hun vrouwen vragen of zij niet de afwas moeten doen, kinders in bed stoppen enz. zodat vrouwlief wat meer tijd achter haar naaimachine kan doorbrengen.

      Verwijderen
  19. Wauw, echt super, als ik wat meer ervaring heb, wil ik dit prachtexemplaar zeker uitproberen. Veel succes met alles wat je onderneemt in 2014!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Een heerlijk modelletje! Ik kijk al uit naar de lancering!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Waaww! Helemaal mijn ding!
    Voor die aparte touch, neem ik graag extra tijd bij het naaien!!
    Dat mijn zoontje nu toch maar even wat vlugger mag groeien, zodat hier eindelijk maatje 92 gemaakt kan worden :-) !
    http://mamoeka.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Kan dit ook voor meisjes!? Ik ben fan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Iedere keer ik denk 'dit is nu toch echt een jongensmodel' verbazen de mensen me met toffe meisjesvarianten dus misschien zal dat ook dit keer gebeuren!?

      Verwijderen
  23. Geweldig! Ik heb al meteen spijt dat er hier geen jongens rondlopen! Of ik moet een meisjesversie maken. Thor is geweldig op de foto's! Ik sta elke keer opnieuw versteld van je prestaties! Die oranje driehoekjes zijn echt super leuke details!x

    BeantwoordenVerwijderen
  24. 100 % geslaagd en prachtig afgewerkt ! Het zit op zijn lijfje gegoten.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Oh, nu ik dit zie wordt de naaiwereld alvast een schitterende omgeving om in te vertoeven in 2014!
    Heel mooi en ik heb hier alvast een broer van een meisjescommunicant ...

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Die details zijn ongelooflijk knap! Die plooikes aan de mouwen ongelooflijk lief.
    You did it again!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een heerlijk hemdje weer. Ik wacht ook met smart op ole. Een hoop te doen dus weer dit jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hoe mooi, prachtig die details! Daar steek ik graag wat extra tijd in. Het is maar goed dat het patroon pas eind januari beschikbaar komt, dan heb ik nog even de tijd om mijn zoon die nu in zijn "ikwilalleenmaartruienmeteenautoerop"-fase zit voor te bereiden op een nieuw hemd :)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. In welke maten komt het patroon uit? Ik wil voor de verjaardag van mijn neefje in juni mijn allereerste hemdje naaien. (De deadline van nieuwjaarscadeau heb ik niet gehaald...) Hij zal dan twee jaar zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maat 92 tot en met 134. Dus vanaf 2 jaar!

      Verwijderen
  30. Je verbaast ons keer op keer! Ik ben zo blij dat ik een zoon heb in exact dezelfde leeftijdscategorie als die van jou ;-) Ik heb hier al het perfecte stofje liggen...

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Je verbaast ons keer op keer! Ik ben zo blij dat ik een zoon heb in exact dezelfde leeftijdscategorie als die van jou ;-) Ik heb hier al het perfecte stofje liggen...

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ik vind je accenten heel mooi gelegd en dat geeft toch dat tikkeltje meer aan dat hemd, heel mooi patroontje, en ook wel een mooi stofje
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wawww, prachtig! En zo mooi afgewerkt met die oranje accenten.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Heel mooi, een hemdje wil ik ook wel eens proberen. Aangezien hier enkel een klein meisje rondloopt heb ik mij daar nog niet aan gewaagd. Maar bij het zien van dit patroon zijn mijn vingers toch aan het jeuken.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. moooiiiii wow, de stofjes, de details, de snit , het naaien!!!!super maar ziet er niet simpel uit , ik moet nog steeds de bas eens maken maar ben hem nog niet aan het ontcijferen hihi
    prachtig gedaan!!!toppie
    komen alle nieuwe patronen tegelijk uit

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel en ja, Ole en Theo komen tegelijk uit!

      Verwijderen
  36. ok dan kan ik mijn verjaardagslijstje al leggen
    17 januari spannend

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Moest je je geroepen voelen, dan zou een babyversie hier ook heel welkom zijn :-)

    't Is een supertof patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. I love Theo - hopelijk heb je die tem maat 134 ???
    groetjes,
    Leen

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Die komt op mijn verlanglijstje, mijn jongste zoon is echt verslingerd aan hemdjes

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Hi, I think this looks adorable. I'd like to include a pic of this post in a feature post over at my blog. It'll be all linked up to your site and shop. Is this ok? I don't want to use a pic from your site without asking for permission...
    Cheers Annika

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Hey Annika, Thank you for asking. No problem, you can use the picture. Thank you for linking to the shop! Best Sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Hi this is beautiful and my son has decided this is the shirt he would like me to make for him. I tried to translate this page but I couldn't see whether this is a pattern that has already been released or is going to be released at the end of January. Either way we are very much looking forward to it, will it come with english instructions also?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. It will be released January 30th. At first in Dutch and after the launch we will first focus on translating all patterns in the shop and hope to get that done in 2 or 3 weeks.

      Verwijderen
    2. Oh and thank you so much for the compliment! When the boys themselves love it I'm happy :-).

      Verwijderen