29 november 2013

De XL emoknuffel

Recyk(nuffel)eer-3

Recyk(nuffel)eer-2

Toen ik zwanger was van Thor kocht ik voor het eerst Fragile kledij. Het was en bleef de enige duurdere zwangerschapsoutfit die ik ooit kocht. De kleren zaten fantastisch en waren schoon, maar ik ben nogal van het zuinige type wanneer het over mijn eigen kleren gaat dus bleef het bij de ene outfit die ik dan ook zo vaak mogelijk droeg.

Toen Boomie vroeg om opnieuw deel te nemen aan haar Recykleerproject zei ik snel ja. Een stemmetje in het achterhoofd riep 'neen, neen, je hebt geen tijd', maar omdat de deadline nog wel enkele weken op zich liet wachten zei ik toe. En toen speelde het hier oh zo gekende scenario zich af. Dat start met overtuigd zijn dat je alles zeker een week op voorhand klaar zal hebben en dat eindigt met een deadlineflirt van de ergste soort.

Recyk(nuffel)eer-1

Recyk(nuffel)eer-3

Recyk(nuffel)eer-2

Dat de Fragileoutfit gerecykleerd zou worden, wist ik al bij de start. Daarna passeerden zo'n 3-tal potentiële veel-werk-projecten de revue om uiteindelijk gisteren de knoop door te hakken en te kiezen voor een vierde en poepsimpel idee dat deze namiddag werd uitgevoerd. Om 16h legde ik de laatste hand aan de XL knuffel en nam Thor zijn nieuwe vriend met groot enthousiasme in ontvangst. We namen daarna in speedtempo en met een gebrek aan daglicht nog snel wat foto's.

Recyk(nuffel)eer-1

De knuffel is gemaakt naar zijn eerste tekeningen van 'mannetjes'. Bij Thors tekenwerk is snelheid een vereiste, perfectie helemaal niet. Naar zijn voorbeeld naaide ik er vlug en weinig verfijnd op los. De linten van de bolero werden eraf geknipt en konden onmiddellijk gevuld worden. "Hallelujah" riep de deadlinequeen. De ogen en mond werden met de naaimachine en behulp van jersey borduurvlies gezigzagd. Voor de 'haren' knipte ik stroken uit de resten van de outfit. Met de truuken uit haar poppenboek in het achterhoofd assembleerde ik alles.

Recyk(nuffel)eer-4

Recyk(nuffel)eer-5

Het is fijn om de toenmalige buikbewoner nu te zien met een knuffel uit de kleren die hem en mij in die schone periode het meest hebben vergezeld. En dat na slechts anderhalf uur vul- en stikwerk. Merci aan Boomie. Ze haalt zowel het beste als het snelste in me boven. :-)

19 opmerkingen:

  1. Zalige knuffel van een schoon stofje!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier ook nog een aantal outfits uit die dikke buiken tijd die ik zou willen recycleren.... Ik durf alleen nog niet...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En zo is de cirkel rond. Tof gerecykleerd! Ze gaan er nog veel plezier aan hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh zo'n knufffel. Daar zouden die van mij ook helemaal voor te vinden zijn. Tof idee. En waarheidsgetrouw naar Thor's voorbeeld!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, schitterend! En respect, dat je in die outfit hebt durven knippen… Ik heb hier ook een prachtig fragile-kleedje liggen, ik ben er bijna 7 jaar geleden in bevallen, maar ik weet niet goed wat er ik er mee aan moet… Wegdoen is geen optie (emo, dat is), aandoen zeker al niet meer, en knippen, tja… Wie weet, ooit, als ik er klaar voor ben… ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zalig, als hij kon kroop hij erin. ;-) ♥ kinderkunstverwerking!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt super... Vooral doordat het uit je zwangerskleed werd gemaakt. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zalig! Die wordt vast overal mee naartoe gesleurd.
    Ik had destijds een hemdje voor Tuur in exact hetzelfde stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. een prachtig idee en een heerlijk verhaal. Daar gaat nogal afgeknuffeld worden, en dit wordt een onverwoestbaar familie-erfstuk, ik voel het aan mijn tenen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een geweldig idee!! Heerlijk om de grote man er van te zien genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een knuffel met een verhaal......prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen