4 november 2013

Breispijt

Breispijt-1

De sjaal begon ik 2 jaar geleden. De wol voor dit truitje werd bijna 3 jaar geleden bij Julija's gehaald en de eerste steken volgden toen snel. Het moest maat 4 worden voor Nils die toen 3 was. Hij is nu bijna 6 dus werd het maat 4 voor het kind dat gelukkig nog die leeftijd heeft.

Breispijt-4

Breispijt-2

Breispijt-6

Waarom ik dat zo lang heb laten liggen weet ik niet, maar ik heb er serieus spijt van. Onze kleinste kan er nog net in en eigenlijk vind ik het nu al wat te kort. Een doodzonde die mij sterkt in het voornemen om nu eens alles af te werken dat hier half klaar rond slingert. Retouches en al.

Breispijt-10

Ik knipte enkele weken geleden ook een Jacob of 6 en stak daar al 1 van in elkaar, de "washed" versie die Thor hier draagt. De afwerkdrang blijft zegevieren!

Breispijt-5

Breispijt-3

Op Instagram toonde ik tijdens het breien al een stukje van het truitje en er werd gevraagd hoe het er eigenlijk aan de binnenkant uit zag. De truuk om het proper te houden is je kleuren tijdens het breien telkens op dezelfde manier te kruisen. Ik probeerde ervoor te zorgen dat blauw hier telkens boven de groene kwam.

Breispijt-8



41 opmerkingen:

  1. Maar echt!
    Dat is een monnikenwerk! Een meesterwerk! Een pareltje!
    Wow wow wow!
    En een superleuke Jacob ook, vind ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg mooi en zo precies gedaan! Het staat je jongste zo lief. Inderdaad jammer dat hij het niet lang dragen kan, maar beter kort dan nooit toch? Ik herken het wel, dat dingen blijven liggen. Ik kan heel enthousiast en vol plannen een hele berg lappen en patronen in huis halen en er vervolgens misschien de helft ook echt tot een kledingstuk te verwerken. Ben benieuwd naar je volgende projecten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Supermooi! Breiwerk besteed ik hier altijd uit :-) Heb je daar een werkbeschrijving van? Ik zie zo eentje ook wel zitten :-) (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. bij deze nomineer ik breispijt tot woord van het jaar!

    heel mooi en geduldig werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Maar zo schoon! ik heb hier ook nog een aantal (lees ook meer dan 5 of zelfs 10) onafgewerkte projectjes liggen.... waaronder ook een intarsia trui..... misschien is het wel een idee om er een spencer van te maken.....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Man man, zo mooi... Al snap ik niks of niks van uw propere achterkant en dat kruisen enzo.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. superschoon, effenaf. Ik wou dat ik ook kon breien...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wauwie! LEUK LEUK
    Waar komt die washed jeans vandaan, zo een mooie kleur!!!???

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is een Beerke, dat zag er niet zo uit bij het kopen, maar tijdens de was werd dat wel direct zo. Misschien de bedoeling?

      Verwijderen
  9. oh my... Een van mijn eerste lessen in naaien ooit zei de juf me: 'de binnenkant van het stuk dat je maakt moet er even afgewerkt uitzien als de buitenkant'... Een zin die niemand zich waarschijnlijk nog herinnert maar ik ben blijven hangen bij die zin... En als ik dit zie doet het me daaraan terugdenken. Wauwie!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Superoutfit! En zeer goede voornemens. Ik zou er precies ook beter eens werk van maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. echt zoooooo mooi! En wat een combinatie! Ik heb deze zomer ook een debardeurke gebreid, naar eigen patroon - en dat was bij nader inzien geen goed idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Breispijt? Ik denk dat deze schone versie alleen maar de wipplank is naar meer! Misschien worden die zonen09-patronen wel uitgebreid met breipatronen? Niet echt mijn ding, dat breien, maar ik heb daar wel de ideale buurvrouw voor ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Superleuk! En bedankt voor de foto van de binnenkant ;) En die afgewassen jeans is ook een schoon stofke seg!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ohh, weer zo'n moment dat ik zou willen dat ik kon breien! Prachtig! En heel mooi gecombineerd op de washed Jacob.
    Ik werkte er gisteren ook eentje af dat al 5 maanden geknipt lag te slingeren. Helaas vind ik hem niet echt draagbaar voor dit seizoen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo netjes gewerkt! En zo'n herkenbaar verhaal. Vooral dat verstelwerk, dat laat ik soms te lang liggen en dan zijn die kleren plots te klein. Kleinere exemplaren van hetzelfde geslacht, bieden dan een grote troost ;-)
    Het idee van Saskia SSeWS om breipatronen te lanceren is me wel genegen. Ik ben alvast kandidaat om ze uit te proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Chique gebreid zeg !!! Uw afwerking is gewoon perfect (ik heb voor veel dingen geduld, maar zo'n perfectie nastreven, dat zou ik niet kunnen, denk ik). Eigenlijk vind ik uw debardeurke pure nostalgie ... nog voor het blogtijdperk breide ik wel 5 grote mannen stuks voor schoonvader en wederhelft, dat was toen zwaar 'in' ... en nu liggen ze in de kast ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Van u vind ik dat een groot compliment, merciekes!

      Verwijderen
  17. super schoon truitje! Welk patroontje is dat? Heb hier ook een klein manneke lopen die daar heel leuk zou mee staan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Die binnenkant is zo mooi dat die ook buiten kan! En de broek is tof! Heb je die stof zo gekocht of was het een recykleersel?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo gekocht, bij In Den Beer, maar de stof zag er pas zo uit na een wasbeurt. De kreukjes blijven er qua kleur in.

      Verwijderen
  19. Super naaiskills en nu ook nog prachtige breiresultaten, knap seg! Heb mij in ieder geval voorgenomen om mij eens te wagen aan zo'n sjaal in dubbele gerstkorrel.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. zo schoon allemaal... hopelijk past hij er nog even in...

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Gewoonweg prachtig. Hopelijk groeit hij nu eventjes niet te snel. En wie weet krijg je het ooit over je hart om het weg te geven? Want zo'n mooi debardeurke ongedragen laten is gewoon doodzonde!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zie het niet zitten om hem weg te geven hé, zoveel werk zeg...

      Verwijderen
  22. Jij bent precies toch met meer geduld geboren dan ik :). Al die superlatieven, hierboven, ik kan daar weinig aan toevoegen. Hij is om op te eten in die combinatie, want de Jacob is ook zalig mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. En stop nu maar met groeien, Thor!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een coole en stoere jongen in zo'n mooi setje.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. even een ander vraagje : maak je dat charliepatroon ooit ook groter? Zit mijn zoon geweldig, maar vrees dat hij er volgend jaar niet meer in kan (9 jaar)... PLEASE!!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een mooie zeg! Die moet binnenstebuiten gedragen worden, want die afwerking is top!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik ontdek je blog nu pas, maar ben nu al benieuwd naar je andere creaties, want dit is zo mooi gedaan!
    Vorige jaar deed ik een poging om te leren breien, maar ben dan begonnen met haken. Maar ik hoop in de nabije toekomst toch me nog eens aan die breinaalden te wagen. Veel plezier nog met je creaties.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Die vuilekousenvoetjesfoto is zo schattig :)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik kom hier nu per toeval op. Heb dit precies gemist? Zo koddiewoddie. Idd heel spijtig dat hij er de volgende winter niet meer zal inkunnen! Bewaren voor de kleinzonen!

    BeantwoordenVerwijderen