28 oktober 2013

Bosbreisels

Bosbreisels-7

Vorig jaar kocht ik tien groene bollen merinowol bij Stoffenidee en startte een sjaal in de dubbele gerstekorrel steek. Twee weken geleden kreeg ik tijdens de lancering van dit nieuwe breiboek en de bijhorende Maurice Knitwear workshop een bol wol en een rondbreinaald en startte toen een muts. In een vlaag van ongekende afwerkingsdrang (jeuj!) liepen beide projecten enkele dagen geleden ten einde. Toen deden we een herfstwandeling en besloot ik dat mijn muts ook wel die van de kleine kon worden en mijn sjaal ook wel die van de MDH.

Bosbreisels-2

Bosbreisels-3

Bosbreisels-4

De eierdoos is ook het vermelden waard. Die werd bekleefd met de herfstzoekkaart van Klasse. De zonen vonden het geweldig. Een aanrader voor deze vakantie!

Bosbreisels-1



21 opmerkingen:

  1. Schoon! Vooral die groene sjaal..En handig met dees weer..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, afwerkingsdrang, ik heb daar de laatste weken ook 'last' van. Mooie kleuren, vooral die groene <3

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooie kleuren! zo een muts zou ik ook wel willen dragen. zou niet weten hoe er aan te beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoe meer breisels mijn computerscherm passeren, hoe erger ik mijn totaal gebrek aan breiskills vind. Linkshandigheid en die stokken werden tijdens de talloze oefensessies (inclusief linkse youtube-filmpjes) nooit echt goede vriendjes. Maar schoon zijn ze zeker, die van u!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo'n groen breisel met hoge afwerkingsgraad wil ik ook wel rond mijn nek!
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh verdorie, die dubbele gerstekorrel is zo mooi dat ik misschien mijn principe 'ik ga pas breien als ik bomma ben' overboord moet gooien. En laat ik nu de perfecte wol voor bij de dochter haar jas al hebben liggen. Misschien moet ik toch eens wat breinaalden lenen bij mijn moeder...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Scheune! En die eierdoos, da's inderdaad een succesnummer voor kleuters!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die eierdoos... Waar heb ik dat nu nog gezien? Kan ik het ergens printen?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gevonden... http://www.klasse.be/ouders/files/2013/10/Herfstwandeling.pdf

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Schoon die sjaal! Begon je die virig jaar niet eens in een autorit? Die steek...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. zomaar uw schone breisels afgeven... dat lukt hier niet, zenne. ;)

    héél schoon gedaan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb meer last van opstartdrang... Tijdens het breien speur ik ravelry af voor een volgend project...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Echt iedereen slaat aan het breien nowadays! Prachtig, de sjaal, helemaal fan.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jong toch, als ik die schone breisels zie, dan vervloek ik het feit dat ik daar no way geduld voor heb :-(.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gij geeft al dat schoon gerief zomaar weg?
    Al een sjans dat ge de ontvangers altijd dicht bij U hebt, zodat je er ook nog wat genot van hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Die groene sjaal, mooi! Wat een goed idee die eierendoos, voor al je natuurschatten!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Superleuke breisels!
    En het wordt er nu echt weer voor he...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik denk dat ik dat boek maar op mijn verlanglijstje zet. Ik moet en zal kunnen breien. :p Al is het maar voor zo'n leuke muts met een pomponneke.

    BeantwoordenVerwijderen