2 september 2013

Wanneer zij stof kiezen...

Wanneer zij stof kiezen-5

... dan vertrekken zij zo naar hun nieuwe klas. Nils eerste, zelfgemaakt exemplaar ging drie jaar mee, maar was intussen echt wel aan vervanging toe. Thor kreeg er eigenlijk nog geen dus werd een zomerplan 'boekentassen maken' aan de lijst toegevoegd. De mannen kropen op schoot en samen scrolden we door de virtuele voorraad van de Stoffenkamer. Hun keuzes stonden me totaal niet aan, maar hen op andere gedachten brengen lukte niet. Nu ze op die rugskes hangen ben ik toch content en de paardenversie, in een stof die ik zo lelijk vond, is mijn favoriet. Waarschijnlijk werd ik er wat te lang mee opgesloten, want  'zomerproject' werd uiteraard weer last-minute project. Soms vind ik mezelf zo hard niet tof.

Wanneer zij stof kiezen-1

Het patroon en de handleiding voor deze kleuterboekentassen, is er eentje van Liel. Eind september zal het patroon/de handleiding in hun shop beschikbaar zijn. De bronzen en zilveren tassenfournituren (tasvoetjes, schuifgespen, klikslotjes, ...) kwamen ook van Liel. De tassenband en paspel (waaronder die witte met lederlook) zijn van bij De Stoffenkamer.

Wanneer zij stof kiezen-4

Wanneer zij stof kiezen-3

Wanneer zij stof kiezen-2

De boekentassen zijn qua grootte ideaal voor mijn kleuters. Door de drukknopen op de zijpanden kan ze wat kleiner of ruimer gemaakt worden. De jongens vertrokken vanmorgen met een grote legodoos en drinkbus in de samengedrukte stand. Er kan dus nog wel wat bij.

De inhoud van die legodoos, daar doen we voortaan een effort voor. De jongens eten warm op school, maar eten in de voor- en namiddag wel iets dat ze van thuis meekrijgen. Vanaf dit jaar in Bento stijl. We startten deze morgen met iets simpel, want de kasten lijken hier geplunderd te zijn, maar zelfs dat vonden ze al geweldig.

20130902

(verse appel met wat citroendruppels - munt uit de tuin - geroosterde pijnboompitten - een wafeltje - gedroogde abrikozen)


39 opmerkingen:

  1. hier eten ze boterhammen op school, maar aangevuld met kleine doosjes druiven en tomaatjes.
    En die boekentassen, dat zal bij mij tegen nieuwjaar zijn (en ze krijgen geen stoffenkeuze;D )

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Uw zin over uzelf niet tof vinden: zo herkenbaar :)
    Maar wel super, jong! Die gasten zijn vast doodcontent. Alleen de inhoud van die box, die zou ik wel eens willen zien zo tegen de speeltijd. Bij ons zou dat na 2 seconden al een rommeltje zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lol! Tja, 't is eens iets anders he. En die paarden, da's toch hip, neen? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige boekentassen! Zo schattig in dat mini formaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. amaai zeg die gevulde brooddozen super mama!
    enne de paardenboekentas is echt geweldig

    BeantwoordenVerwijderen
  6. supermooie boekentassen!!! en heerlijke tussendoortjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De paarden...ik wist dat die een toppertje zouden opleveren.
    Zo cool, zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Coole boekentassen zeg! En ik vraag me toch ook af hoe dat zit met die Bento-dozen. Blijft toch nooit zo mooi allemaal liggen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Net hier wat verder geantwoord. De doos goed vullen en alles bedekken met een stoffen dikkere serviet!

      Verwijderen
  9. Zonen die kiezen, altijd spannend! Maar ik vind dat ze dat super gedaan hebben. Ze zullen wel trots zijn op hun eigen unieke exemplaar! Volgende zomer plan ik er ook weer eentje. Of misschien ineens wel twee?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. die paarden doen het prima als boekentas! En ik kijk uit naar de handleiding bij Liel!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zeg wat een fijne boekentassen en zo'n lekkere tussendoortjes... Als je dit doet en jezelf niet tof vindt dan zal ik maar niets zeggen over mezelf he ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het werd nachtwerk, op zo'n moment vervloek je jezelf zunne!

      Verwijderen
    2. Maar toch nog goed gekomen ;-)

      Verwijderen
  12. Toch wel een goede stoffenkeuze als je het mij vraagt!
    En dat bento-boxen deden wij vorig jaar ook een tijdje.....tot groot ongenoegen van de kleuterjuffen, want alles was na een tijdje een rommeltje.
    En het allesterugindejuistepotjessteken nam heel de lunchpauze in beslag ( en werd er dus niet/weinig gegeten!)
    Maar...nu zijn ze allemaal weer een jaartje ouder, dus misschien moet ik toch maar eens al die vormpjes, prikkertjes,eggformers,....terug uit de kast halen.
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gewoon zorgen dat er geen beweegruimte en de doos is en de extra truuk is om er een stoffen serviet bovenop te leggen. Zie hier: http://www.bentonbetterlunches.com/2013/08/bento-packing-secret-cloth-napkin.html

      Verwijderen
  13. Hihi dit is echt super leuk & vooral schattig die twee boekentasjes zo op hun rugje en dan nog eens met de leuke fietshelm! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. awel, ik was ook zo geen fan van die paarden, maar als ik dat hier zo op die boekentas zie, ja, dan zie ik het wel zitten! :) schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk zeg! zo een snoezig stel met hun stoere helmpjes op! Mooie tasjes

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wauw! Wat een mooie tassen. De haaienversie zou hier ook erg in de smaak vallen. Ik hoop dat ik me er ook ooit eens aan durf te wagen. En wat een lief voornemen, die broodbakjes. Ziet er zo gezellig uit ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. amai zo mooi, ... ik ga dat patroon in 't oog houden denk ik! Maar euh ... is dat een beetje waterdicht te maken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yep! Behandeld met het HG product (http://nl.hg.eu/fast-shop/product/id/158/) dat Ienemiene indertijd testte (http://iene-miene.blogspot.be/2011/08/boekentas.html). Werkt inderdaad perfect. En ik zal dat om de zoveel tijd wel eens met een spuitbus behandelen denk ik.

      Verwijderen
  18. De lego brooddozen zijn zo cool, maar ik heb nu pubers in huis en dat willen ze natuurlijk niet. Wat ik mij wel afvraag: eten ze dat allemaal op in de pauze? Dan hebben ze een maagske dat beter trekt dan dat van mijn dochters. Jawadde.
    En ook: serieus onder de indruk van de boekentassen. Wow.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heel mooi, dat wil ik ook wel eens proberen maken. Merci alweer voor de inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooi hoor, die boekentassen! Ik had hier hetzelfde voor, de smaak van mijn dochter kwam ook niet overeen met die van mij wat de stof voor haar boekentas betreft, maar het resultaat vond ik uiteindelijk ook mooi! Hier werd het een stofje met allemaal heel kleine schildpadjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Zo wil ik ook naar school! Ik ben fan van de haaien hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Leuk, hier gaat jongste zoon ook voor de paardenstof.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Waw gelukkig jongens met een bento-lunchbox-makende-mama! Daar heb ik meestal welgeteld een week energie voor en dan verval ik in het oude getrouwe aanbod en dus geen toffe versieringskes in hun dozen! Ik ge dat pinterest bord eens moeten napluizen en toch nog eens wat ideeen oppikken om hun lunchbox wat orgineler te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Amai, dat moet nogal een werk geweest zijn! Ik vind ze zalig mooi, die boekentasjes, de zonen hebben smaak! Het patroontje ziet er ook iets tof en praktisch uit. Ik durf verwedden dat ze al veel jaloerse blikken kregen van hun kameraadjes :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Als de zonen stof kiezen, krijg je verrassend resultaat. Maar zeker is dat niemand op de speelplaats met dezelfde boekentas rondloopt!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. heerlijke snacks - en dat s morgens nog klaar krijgen chapeau

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wow dit is geweldig zeg! Ik wou dat ik ook zo handig was! :(

    BeantwoordenVerwijderen