20 september 2013

De 10 finalisten van de eerste Zonen 09 wedstrijd!

De voorbije dagen zetten Meg, Isabelle en ikzelf ons aan het selecteren van onze favorieten onder alle inzendingen voor de eerste Zonen 09 naaiwedstrijd. De wedstrijd was zo'n succes, dat was echt zo aangenaam schrikken, maar ook even ploeteren, want MAAR 10 finalisten kiezen tussen al dat schoons bleek geen simpele klus te zijn.

Uiteindelijk eindigden we elk met een lijstje van 10 favorieten waarbij we elke onze eerste keuze 10 punten gaven, de tweede 9 punten, enzovoort. Daarna legden we onze 3 afzonderlijke lijsten samen en maakten we een ranglijst op basis van de optelsom van punten die alle favorieten hadden gekregen. We hadden enkele zelfde keuzes maar ook erg veel verschillende. Ieders smaak is uiteraard anders en er zaten zoveel fantastische inzendingen tussen, maar toch eindigden we met een lijst van finalisten die er op één of andere manier uitsprongen.

In willekeurige volgorde zijn dat... *tromgeroffel*...

'Meisjesbas' by Donckerland
Finalist 1


'Charlie driehoek' by Mie Katoentje
Finalist 2


'Klaas, Charlie en Jacob' by Sew An
Finalist 3


'K. with Jacob and Charlie' by Katharina
Finalist 5


'Jacob Samen' by Mama Creatief
Finalist 4


'Jacobette' by Les Poupées Rousses
Finalist 6


'Jacob' by Nowelja
Finalist 8


'Blauw2' by Wolinn Geniet
Finalist 7


'3/4' by Saartje
Finalist 9


'Jacob Hotpants' by Ilse
Finalist 10

Wie van deze 10 finalisten de 3 prijzenpotten wint, hangt af van de lezers. Jullie kunnen tot zondag 22/09 middernacht stemmen voor jullie favoriet. Wie meer foto's wil zien, kan doorklikken op de foto zelf of op de link onder de fototitel.

Per emailadres geldt slechts 1 stem, de finalisten die dat willen, mogen reclame maken voor hun inzending. Het stemformulier vinden jullie HIER.

Veel stemplezier en een erg gemeende, grote dank je wel aan iedereen die aan de wedstrijd deelnam. Het was zo overweldigend fijn om te zien dat jullie met zoveel zijn en zo creatief aan de slag gingen met de Zonen 09 patronen.!



30 opmerkingen:

  1. Oh, ik heb hier al direct een favoriete, al van tijdens het rondneuzen in de Flickr-pool! En wat een jobke zeg, die 10 favorieten kiezen, zo moeilijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie selectie die toont dat je met jouw patronen nog heel veel extra kanten uitkan. Zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super leuk allemaal, maar ik zie ook al een favorietje! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Voor mij de Charlie van Mie Katoentje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waw, er zitten echt pareltjes tussen. Mijn stem gaat naar Jacobette!
    (p.s. Ik vind het niet zo tof dat mijn e-mailadres zichtbaar is als je na het stemmen verder klikt op 'zie vorige reacties'. Kan dat misschien onzichtbaar gemaakt worden?)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is uiteraard niet tof. Ik controleerde gisteren zonder ingelogd te zijn of jullie dat konden zien en dacht dat dat niet kon, dat jullie enkel het taartdiagram zagen en niet de lijst, maar dus toch wel? Nu heb ik het zien van de resultaten uitgevinkt en kunnen jullie die normaal niet zien na het stemmen. Dat maakt het dan weer spannender hé!

      Verwijderen
  6. Keitof!
    Wel spijtig dat je maar een favoriet kan aanduiden.
    Ik had er twee maar heb dan toch niet voor dat schattige meisje in het blauwe pakje gekozen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Joepie !! Bij de 10 overblijvers...
    Dat wordt spannend !!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw! Zoveel mooie creaties! Mijn favoriet blijft wel klaas met charlie en jacob!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gestemd!Ben grote fan van de Jacobette en de meisjesbas! Bedankt voor de fijne wedstrijd! Ge moet dat vaker doen, dan kom ik nog eens uit mijn kot!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik blijf toch fan van de bas, maar die jacobette is ook niet mis...moeilijk te vergelijken vind ik, zo verschillende patronen. Mooie finalisten wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind de jacobette wel erg leuk gevonden

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Er zitten inderdaad een aantal mooie, originele creaties tussen. Alleen een klein beetje jammer dat 2 van de 10 creaties dateren van vóór de wedstrijdperiode, terwijl andere ijverige 'wijven' zich in die periode uit de naad gewerkt hebben om nog wat nieuws te toveren...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een leuke wedstrijd. Geen nominatie voor mijn creaties, maar de kasten van mijn jongens zijn weer gespijsd! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie finalisten! Ik kan niet kiezen tussen twee!!! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een goede keuze...originaliteit en creativiteit waren duidelijk belangrijke criteria bij de keuze van de finalisten

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wow niet te geloven ik ben erbij woehoeeeeeeeeeeeeee vreugdendansjeeeeeeeee Nooit gedacht zeg :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk om zo'n toffe commentaar te lezen, Merci! :-)

      Verwijderen
  17. blauw 2 vind ik het mooiste... less is more werkt in dit geval helemaal!

    BeantwoordenVerwijderen