30 augustus 2013

Zonen 09 naaiwedstrijd met mega prijzenpot!

Zonen 09 wedstrijd-3

De jongens droegen deze zomer zo lang shorts dat ik niet eens doorhad dat ze beiden uit bijna alle lange broeken zijn gegroeid. De nakende start van het nieuwe schooljaar betekent hier dan ook het begin van Jacobbandwerk.

Deze versie met 'Beerstof' was als eerste klaar. Eén van de zelfkanten van de stof was afgewerkt met een soortement van biesje. Zo fijn en mooi dat het wel moest gebruikt worden als zak- en taillebandrand. Zo'n details doen het helemaal voor mij. Maar genoeg daarover, want de komende twee weken moet het over jullie gaan!

Zonen 09 wedstrijd-met tekst NL

Met Zonen 09 lanceren we met de start van het nieuwe schooljaar eveneens de eerste echte Zonen 09 naaiwedstrijd. Twee weken lang krijgen jullie de tijd om een Zonen 09 patroon naar keuze te verwerken en de foto's van jullie maaksels toe te voegen aan de Zonen 09 flickr group. Drie naaisters onder jullie zullen verwend worden met een fantastische prijzenpot waarvoor we alle sponsors van harte bedanken!

Eerste plaats

Wie de eerste plaats in de wedstrijd behaalt, krijgt een prijzenpot t.w.v. €350!

Tweede plaats

Wie de tweede plaats in de wedstrijd behaalt, krijgt een prijzenpot t.w.v. €150!

Derde plaats

Wie de derde plaats in de wedstrijd behaalt, krijgt een prijzenpot t.w.v. €100!

Om deel te kunnen nemen voeg je, tussen maandag 2 september 8h00 en zondag 15 september 24h00 (middernacht), jouw Zonen 09 maaksel toe aan onze flickr group.  Enkel maaksels die gedurende die periode zijn toegevoegd, komen in aanmerking voor de wedstrijd. Iedere outfit die je toevoegt, geldt als 1 kans om te winnen. Schreef je een blogbericht of heb je ergens meer foto's staan, link dan even in de tekst bij de foto('s) die je toevoegt.

Op donderdag 19 september zullen 10 finalisten gekozen en bekend gemaakt worden door een 3-koppige jury bestaande uit Isabelle van de blog Mina Dotter, Meg van de blog Elsie Marley (en het project Kids Clothes Week!) en ondergetekende.

Vanaf dan tot zondag 22 september middernacht kan door alle lezers gestemd worden op hun favoriet Zonen 09 maaksel. De dag nadien maken we de winnaars bekend.

Wie doet mee? Alvast heel veel succes toegewenst!


49 opmerkingen:

  1. Waaaaaaaaaaaaauw!

    Allé, creatieve wonders: aan de slag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is echt de schop onder mijn kont die ik nodig had om te beginnen aan het wintergerief :-) Maar of ik de deadline haal ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Spannend! En ik heb hier juist twee versies klaar, alleen geen kinderen thuis dus ook nog geen fotoshoot!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We kunnen nog niets zien én staan toch al te popelen om te kunnen stemmen!
      Ik durf haast wedden dat er ook ergens een paspeltje zal tussen zitten !!!

      Verwijderen
  4. waaaaaauw wat een prijzen! komt dat even goed uit dat er net zonen 09 projectjes klaarliggen! het eerste is zelfs al geknipt! 't is dat het zo moest zijn he :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Superleuke wedstrijd!
    Helaas kan ik niet meedoen: wij zijn vollop aan het verbouwen en heel het huis ligt/hangt vol stof, geen plaats om ff rustig te zitten..
    Alles zit goed ingepakt/verstopt..

    Succes voor degene die meedoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat gaaaaaf, en wat een supervette prijzenpot. Ik ga zeker meedoen, morgen tricot inslaan op de Utrechtse stoffenmarkt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Woooooow! Wat een prijzenpot en wat een wedstrijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En ik krijg dat neefje van mij maar niet overtuigd dat retro massa's cool is. Geen Jacobben en Charlie's voor Ilias, geen wedstrijd voor mij. Zucht. Wie kinders in de aanbieding heeft, laat maar weten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eva, ik heb er twee in de aanbieding! Laat je maar helemaal gaan ;-) (An)

      Verwijderen
    2. Serieus? Ik heb namelijk echt wel zin om die staaltjes patroontekenkunst van Sha te toetsen aan mijn naaiskills :-)

      Verwijderen
  9. Dan ga ik mij de komende week aan een tweede Charlie wagen :-) Nu met lange mouwen ipv korte. Ik heb er al zin in!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hoho, leuke prijzenpot! ik doe graag mee en hoop dat mijn dochter al wat in maat 92 gegroeid is en ik niet te veel moet aanpassen...
    en wat een mooie jacob heb je gemaakt! <3 de details!
    Elke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh, die Jacob ♥! Die details zijn inderdaad zalig en helemaal jou. En die wedstrijd is wel erg aanlokkelijk.. :).

    BeantwoordenVerwijderen
  12. toppie! er stonden net 2 charlies en 2 jacobkes op het programma, zal mijn meiskens eens rap (proberen te ) voorzien van wintergerief :-)
    volgens mij gaat het niet makkelijk worden voor de jury, vrees dat heel naaiend blogland die prijzenpot wel zal willen winnen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dus als ik het goed begrijp, dan mag je eigenlijk alle reeds gemaakte Jacobs posten in de pool? Hier is school ook gelijk aan bandwerk, dus deze maand ook net 3 broekjes gemaakt :-)
    Al zal ik nu nog es extra mijn best doen om een "specialleke" te maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ik zou precies iedereen maar 1 foto laten toevoegen, desnoods met een aantal kinders op, maar als je anders al je jacobs en charlies van de afgelopen jaren mag opsnorren heb je als beginnend naaister sowieso al minder kans omdat je en minder ervaring hebt en minder gearchiveerde naaisels :). En denk dat je jury het al moeilijk genoeg zal hebben met 1 foto per persoon :).

    BeantwoordenVerwijderen
  15. héél leuk dat jaren 70broekske - nu ik nog kunnen naaien .p

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een prijzenpot!
    Ik wil graag meedoen maar hoop dat de stress onder controle blijft.
    deadline= stress
    wedstrijdgegeven=stress
    (aaaaargh dubbele stress dus)

    als het me lukt, zie je wel iets verschijnen....

    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Er gaan veel Charlies en Bassen en Jacobben geboren worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zo tof! En jij maakte er weer een heel mooi exemplaar van! Ik ga m'n best doen, al zijn het zowat de drukste weken van 't jaar. (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Jouw Jacob is weer geweldig mooi. En als ik die prijzenpot zie zal ik mijn Jacobpatroon nu toch EINDELIJK uit de kast moeten halen... Wie niet waagt, niet wint!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik ben nog bezig mijn naaimachine te verkennen, en maandag heb ik mijn eerste naailes, maar ik probeer toch mee te doen. Grtj

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een leuke wedstrijd!!! En wat een prijzen, om helemaal van te beginnen duizelen! Er zal weer veel schoon gerief gemaakt worden en verschijnen in blogland denk ik ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wauw, wat een prijzenpot :) Helaas vrees ik dat mijn naaiskills niet zo vergevorderd zijn dat ik een geweldig winnend ontwerp zou kunnen maken...
    Maar dan kan ik wel veel inspiratie opdoen bij al die originele maaksels!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Aantrekkelijk in alle opzichten. Benieuwd welke mooie maaksel er zullen geproduceerd worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Way-hey! Exciting stuff - I'm in! Now...which pattern to choose first?! (am I right in thinking at it can be any Zonen 09 pattern? Google translate isn't always very clear! :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mogen het ook foto's zonder een model erin zijn? Mijn model vindt foto's alleen leuk om hard weg te rennen van mij :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hallo, op de Facebookpagina van BERNINA Nederland en Belgie (https://www.facebook.com/#!/BerninaNL) verschijnt vanavond een berichtje over deze wedstrijd. Veel succes voor alle deelneemsters en deelnemers!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik doe een poging na 6 maand vloeken en prutsen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Zalig jong!
    Misschien neem ik loopbaanonderbreking, zodat ik tijd heb om mee te doen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Yep, de mijne heb ik zojuist toegevoegd! Geweldig die wedstrijd...

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Dit is één van de schoonste Jacobs ever. EVER.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Dag Mamasha, ik heb nog een vraagje: ik ben niet zo vertrouwd met die Flickr, maar ik denk dat ik er in geslaagd ben om toch mijn foto op te laden. Alleen is deze niet zichtbaar in de groep wanneer ik niet ben ingelogd in Flickr. Is dit normaal? Ik zie dat ik dan ook een hele hoop andere foto's niet kan zien.
    Zolang jij hem maar gezien hebt en ik mee kan doen aan de wedstrijd is alles in orde voor mij ;-)

    En wauw wat een prachtexemplaren zitten er al in die groep!! Ik heb er al zin van gekregen om mij eens aan een Jacob te wagen.

    Groetjes,
    Sheena

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Dag Mamasha,

    Ik heb hetzelfde probleem als Sheena. Daardoor postte ik mijn versie twee keer. Kan je nagaan of mijn versie voor jou zichtbaar is?
    Hier is alvast de link naar mijn blog voor als het niet zou lukken...
    http://aamore.wordpress.com/2013/09/08/anoek-gaat-voor-zonen09/
    Bedankt om dit te checken!

    Groetjes,
    Anke

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Super, zo'n wedstrijd! Even een domme vraag - en omdat ik een beetje in tijdsnood zit ;): is de eindtijd van 12h00, 12u 's middags, of 12u 's nachts?

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Leuk!
    Ik heb ze ook net toegevoegd!
    Spannend! Al die mooie creaties!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ik heb net geprobeerd om er nog 2 foto's aan toe te voegen, maar het lukt me niet... Flickr zegt dat mijn 'limit for adding photos' is bereikt. Wat kan ik doen? Mijn nieuw exemplaar is hier terug te vinden: http://meneertjeot.blogspot.be/2013/09/charlie-gered-uit-de-vuilbak.html

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ik heb gisteren op de valreep ook nog enkele foto's geupload, maar heb hetzelfde probleem als Sheena en Anke. Als ik ingelogd ben, zijn de foto's zichtbaar, anders niet. Hopelijk kan ik nog meedoen aan de wedstrijd, want zo'n prijzenpot, amai !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Hallo Mamasha! wat veel en mooie inzendingen voor je wedstrijd zeg! Een vraagje; de pool toont mijn inzending niet meer! Alleen als ik inlog zie je hem weer wel, maar zonder inloggen is de inzending "Charlie goes to the wedding" niet zichtbaar! En volgens mij geldt dat voor meer inzendingen? Ik hoop maar dat de jury ze ziet ;)

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Geen paniek, de beheerders van de groep (= juryleden) zien alle foto's! De vraag werd al veel gesteld en we blijken alles te zien. Zonder inloggen zijn de foto's inderdaad niet zichtbaar voor sommige mensen. Dat heeft iets met Flickrinstellingen te maken, maar dat moet je als accounthouder van je eigen account zelf met Flickr regelen.

    BeantwoordenVerwijderen