8 augustus 2013

De riementas

De riementas-1

De riementas was een experimentje. Ik tekende een ronde zak met plooien, stikte de buitenkant en begon de riemuiteinden met de hand op die buitenkant te naaien. Een stevige naald moest door ieder voorgevormd gaatje. Na 10 zo'n gaatjes deden mijn vingers zeer en bedacht ik dat het wel jammer was dat vastgenaaide riemen niet meer verstelbaar zouden zijn. Plan A werd gestaakt en plan B bedacht.

De riementas-4

De riementas-3

De riemuiteinden werden weer losgetornd, de voering in de zak genaaid en aan beide zijden van de tas werden 2 knoopsgaten door zowel buitenkant als voering gemaakt. De riemen werden erdoor gestoken.

De riementas-5

Een geslaagd experiment, want de riemen blijven verstelbaar. Ze zitten doorheen de tas waaraan ik aan de binnenkant in het vervolg de nooit terug te vinden sleutelbos zal hangen. De riemen moeten op geen enkel punt vastgenaaid worden en de tas zit daardoor dus heel snel in elkaar. Wie de plooien achterwege laat, klaart de klus op een klein uur.

De riementas-6

Ik beloofde gisteren om het taspatroon in te scannen dus er volgt nog een minihandleiding.



37 opmerkingen:

  1. Slim gezien! Ik laat ze meestal met een revetje (heet dat officieel zo?) bij de schoenmaker in de tas zelf slaan, maar deze verstelbare optie heeft wel een streepje voor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben klaar voor de na-aperij!
    Zo de max!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier ook een na-aper ready and steady! Prachtig gewoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sjieke dinges! Ik heb hem meteen op Pinterest gezet!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Weer een staaltje van knappe hersenspinsels!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De max, zowel de tas als de kleurencombinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Slim gezien! Ik ben vooral gecharmeerd door het sleutelhang-idee!

    http://wolligewolkjes.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En oh, ik heb hier nog wel een koppel riemen liggen die ik nooit gebruik!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Slim gevonden!
    Daar gaan er vele van gemaakt worden vermoed ik...
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk dat je dat wil delen met ons. Prachtige tas.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geniaal idee! Dit ga ik zeker ook eens na-apen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een cool idee, die riemen! Daar moet ge toch ook Sharon voor heten ;-) En nog proficiat met de nieuwbakken papieren knapperds!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel mooi! En fan van de kleurencombinatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. super idee! ik doe mee aan de na-aperij als dat niet geeft!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een zot knappe tas! Ik vind de kleuren ook zeer mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wow, die springt echt in het oog ! Great job !

    BeantwoordenVerwijderen