12 juli 2013

Gezelligheid als remedie

Huis weltevree-10

Vorige week studeerde de MDH nog maar eens af. Zijn passie resulteerde in een nieuw diploma, eentje waar zelfs woorden als 'grote onderscheiding' en 'eerste van het jaar' bij te pas kwamen. Al leefde ik de laatste weken in een soortement van onaangename alleenstaande moeder roes, we zijn toch maar trots op zijn prestatie. De kinderen ook, vooral Thor, want 'mijn papa heeft les IN de ruimte'! En wie kijkt nu niet op naar een vader die dagelijks met een raket naar de les vertrekt?!

In werkelijkheid vertrok hij bijna dagelijks met de trein, vaak bij dag en dauw, voor zij wakker werden. Thuiskomen stond gelijk aan studeren of de thesis schrijven. Het gemis was vaak tastbaar, gezelligheid een remedie. We vonden dat de laatste avonden van het academiejaar in onze nieuwe kleine vriend, nadat we van de vorige veel te snel afscheid moesten nemen, in de verse dekentjes en in de nieuwe Moccis bij een portie Rox.

Huis weltevree-5

Tijdens Playtime New York ontmoetten we de Zweedse Anna die ons vertelde over haar merk Moccis, over de methode waarmee de sloefen handgenaaid worden en hoe die methode er eentje is die al sinds de jaren 50 wordt gebruikt.

Huis weltevree-1

Ik was er zelf nogal wild van en ze zei dat ze me er graag wou opsturen om ze thuis eens uit te proberen. De jongens kozen hun favorieten vanop de Moccis site en kregen die aan in een hele handige herbruikbare verpakking.

Huis weltevree-6

Ik vind ze een plezier om naar te kijken, de jongens vinden ze comfortabel en 'cool'. Nu is het nog even afwachten of ze voldoende slijtvast zijn voor het genre wildebrassen dat hier woont. Tot nu toe ziet dat er goed uit.

Huis weltevree-2

Ook interesse in exemplaren voor de kinderen of jezelf? Hier staat waar ze te koop zijn en België blijkt nog serieus ondervertegenwoordigd. Maar geen nood, ook op de Moccis site zelf kunnen alle ontwerpen besteld worden, de verzendkosten bedragen een kleine 5 euro. Bestel je 4 paar dan zijn er geen verzendkosten.


7 opmerkingen:

  1. Proficiat aan de MDH, mijn zoon kijkt alvast ook naar hem op :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dacht al dat ik je jongens vorige week herkende op de proclamatie. Proficiat aan de MDH!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel knap van de MDH! En die sloefen vindt mijn kleine kapoen ook de max. Hij is weer toe aan nieuwe, grotere exemplaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je mag trots zijn op je mannatje! Goed hoor. Enne jullie zijn nog steeds welkom hier he als jullie een keer tijd en zin hebben. Liefs mart

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd met je mannetje! Wat een knappe prestatie! En ook van jou want alleen een huishouden runnen met kinderen lijkt me pittig..
    Ik droeg vroeger ook van deze sloffen, ze gingen alleen altijd scheef zitten waardoor ik meer op de sok dan op de zool liep. Maar ze blijven leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Amai, dat is echt een prestatie zeg. En die sloffen, zalig!

    BeantwoordenVerwijderen