26 juni 2013

Zo'n geknipte juffen

Zo'n geknipte juffen-1

Zo'n geknipte juffen-4

De school van onze jongens vraagt jaarlijks om, bij de samenstelling van de nieuwe klassen, geen voorkeuren van juffen of kindercombinaties door te geven. Ik hou me, ondanks mijn voorkeuren, daarom in en vertrouw op de beslissing van een school die er dit jaar nog maar eens in slaagde om de karakters van mijn zonen aan de perfecte juffen te koppelen.

Nils kreeg van juf K. de uitdagingen, structuur en regels die hij zo nodig heeft. Thor kreeg in de vorm van een duobaan afwisselend 'zotte juf A.' en 'lieve juf G.' en meer had dat kind niet nodig om 's morgens met de glimlach naar zijn klas te vertrekken. Een volledig jaar groeien en bloeien deden ze, beiden bij fantastische vrouwen die dagelijks met toewijding voor mijn kinderen zorgden. Tijd steken in een handgemaakt cadeautje leek mij een evidentie. Weten wat ik zou maken niet zozeer. Pinterest loopt over van de ideeën, maar toen dacht ik aan wat ik haar op de laatste bijeenkomst zag naaien. Het werd recept 12 uit Zo Geknipt met stoffen die op gevoel aan de juffen werden gelinkt en met tassenband in plaats van stoffen banden. De rode combinatie vonden we vorige week op de rommelmarkt, de blauw/gele combinatie is een Beerke, de nijlpaarden zijn van Kokka.

Zo'n geknipte juffen-2


17 opmerkingen:

  1. Altijd maar afwachten inderdaad of het goed gaat klikken tussen juf en kind :-)
    Wij hebben er wel eens een jaar tussen gehad waarbij het niet klikte (nogal zwak uitgedrukt). Afgelopen jaar was een fijn jaar en volgend schooljaar gaat zoonlief naar een pittige duidelijke juf mét structuur, ik juich vooraf.
    Je tassen zijn top!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die zijn al klaar? Gij rappe! Schoon combinaties!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi! Dit jaar hier geen zelfgemaakte juffencadeau's, helaas.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi om dat als juf te lezen! Ik hoop dat de ouders van mijn (klas)kinderen er ook zo over denken. Mijn voorkeur gaat uit naar 't Beerke. Bij welk karakter plaats je dat? ;-)(An)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die nijlpaarden zijn de max!
    Hier nog de laatste keer geen juffen of meesters...deze moet ik onthouden dus voor volgend jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het zijn 3 mooie tassen geworden! Ik heb dit jaar ook voor 2 zelfgemaakte tassen gekozen voor de juffen van de dochter. Als zelf juf zijnde weet ik dat we nooit tassen te veel hebben :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk! Ik moet beslist ook beginnen met naaien, als ik nog iet smee wil geven voor de juf. Oeioeioei, mijn to-do-lijst groeit! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die nijlpaarden-tas is echt supermooi. Was ik ook maar juf! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi hoor, als juf zou ik dat ook heel graag krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ook ik maakte (soortgelijke) tassen voor de juffen ;-)
    Eigenlijk voor hun verjaardagen die ze gister vierden maar ook om ze te bedanken voor een prachtig schooljaar voor onze kinderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat zijn mooie tassen om te krijgen, daar zou iedere juf blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen