17 juni 2013

Bonnet'jes en eentje te geef

Bonnetjes-7

In onze entourage werden 3 meisjes geboren. Een vrouwelijke babyboom waarvoor ik scrollend door mijn pins naar een cadeau op zoek ging. Mijn voorliefde voor borduren deed me kiezen voor de Storybook Bonnet. Cute as hell en omkeerbaar.

Bonnetjes-5

Het lijkt een snel klaar project, maar dat was het allerminst. Iets dat kan liggen aan het feit dat ik er tijdens de Vooruit residentie aan werkte (waar veel volk langs kwam - dank u!) of doordat ik er ineens 4 maakte.

Bonnetjes-1

Bonnetjes-3

De bloemige stoffen, waarvan twee Petit Pans, werden bij Hexagoon gehaald, de roze mini pied de poule was een overschotje van dit kleed en dat bonnetje is dan ook voor Lore's kleine.

Bonnetjes-2

Bonnetjes-4

De entourage krijgt het cadeau in een koffertje met washitape slinger. Eén van jullie krijgt de 4de bonnet, wat minder fancy, in een enveloppe via de post.

Bonnetjes-6

De oranje versie met grijze Petit Pan geef ik weg. Wil je een pop, een nieuwe of een toekomstige baby (met maximale hoofdomtrek van 45 cm) van dit handgemaakt kleinood voorzien, laat dan een reactie achter. Woensdagavond wordt een winnaar geloot.


79 opmerkingen:

  1. Oh ik was al aan het hopen dat het de oranje ging zijn. Hier een 8 weken oude meid die er fantastisch mee zou staan en waarvoor ik nog op zoek ben naar een geschikt hoedje voor de zomer ! Hopelijk stopt woensdag mijn zoektocht :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh ja ik ken wel wat nieuwe babietjes!!!
    Ik doe graag mee!
    Maren (hoemmelke.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi, zeker zo allevier op een rijtje! Bij ons ook veel weer een nieuwe lading babies in de vriendenkring. Ik waag dus graag mijn kans.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oooh, zo schattig! Daar vinden wij ook wel een leuke vrijwilligster voor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. vriendinnen met mini-dochters genoeg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. super super schattig. Mooi gemaakt, wat een geduld heb jij

    BeantwoordenVerwijderen
  7. OOoooh, dat vind ik nu ZOOOO lief :) Ik doe graag mee!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Sofie Vermaut17 juni 2013 20:14

    Het spreekt voor zich dat ik deelneem
    Deze (in mijn ogen en ik zal zeker niet alleen zijn met dees mening) bonnetjes zijn ronduit cuties, ze zijn mignon en prachtig.
    Waarachtig
    ze doen je van little kids dromen.
    Gezinsuitbreiding, hmm wanneer zou dat ervan komen?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo eentje wil ik zeker wel! Heb zelf nog geen dochtertje maar nichtjes genoeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie combi! En dat borduursel maakt het àf. Is dat moeilijk te borduren? Anyway, ik doe graag mee...

    Krullerien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helemaal niet moeilijk. Wordt ook in de stap-voor-stap handleiding bij het patroon uitgelegd.

      Verwijderen
  11. Oh ideaalvoor mijn ukkepuk die binnen vier weekjes geboren wordt :) ikzelf geef ook iets kleins weg... http://liesellove.blogspot.be/2013/06/vakantie-give-away.html

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Keischattig! Ik waag mijn kans.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ik heb een vriendinnetje die nog moet bevallen van een bevallig meisje! Ik ben er zeker van dat het prachtig zou staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Joepie! Ik wil! (Voor een baby die nog gemaakt moet worden hier bij ons binnenkort :-p)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik doe graag mee, voor 't geval de Paspelpoezenbaby van Joke een meisje blijkt te zijn. En dan maar duimen dat dat kleintje er tegen woensdag is :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Supermooi! Ik waag graag mijn kans voor de nichtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik doe ook graag mee, voor een toekomstig beebke.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ooooh smelt, hier doe ik heel graag aan mee! Babies in overvloed momenteel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oei, daar doe ik ook graag aan mee :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh, de oranje vond ik net de mooiste! Ik doe graag mee voor mijn dochtertje.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oh zo schattig ... ik doe graag mee, om het daarna aan een prinsesje te geven, dat te vroeg geboren werd. Tegen dat ze naar haar eigen bedje thuis mag, kan ze wel een zonnehoedje gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. O wat doen er al veel mensen mee! Maar ik waag ook een kans hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Zo schattig jou bonnetjes, ik wil mijn kans wel wagen! Ik maakte ook een resem mutskes voor de baby die liever niet geboren wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Moh zo schoon! Inderdaad ontzettend cutie! 'k Heb 'ns doorgeklikt naar dat patroon en oh my godjes, die mannelijke versie in 't bruin is ontzettend leuk! Jammer dat mijn meneertjes ondertussen te groot geworden zijn!
    Om een vriendin te plezieren, ding ik graag mee voor dat schoon oranje exemplaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. ooooh, zo mooi en schattig... ik doe graag mee. Ook hier in de vriendenkring véél babytjes op komst...

    madebyelke.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wegens de babyboom kan ik hier niet meer volgen met het maken van cadeautjes, dus ik doe heeeel graag mee! Ze zijn buitengewoon prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. ik doe meeeeeeeee!!!! zalig om je kleine spruit te beschermen tegen het zonneke....

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik zat van bij het begin te hopen: laat het die oranje zijn, laat het die oranje zijn... en hoera, het is die oranje! Dat geborduurde detail is machtig. Ik doe dus maar een gooi om het met veel liefde op mijn beurt kado te geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. oh zo schattig
    wat maak jij toch altijd zo een heerlijke spullen!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik waag graag een kansje! !! Heel schoon!!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Supermooi! Ik doe dus graag mee voor mijn 14 weken oude Olivia!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ik zou bijna direct mijn man roepen en aan een 4de beginnen. Maar ik ga dat dus niet doen en gewoon meedoen en hopen dat ik hier eentje win om dat dan zorgvuldig te bewaren voor het allereerste babymeisje dat in de vriendenkring geboren wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ik wil er eentje! En nu maar hopen dat de buik-baby van het vrouwelijke geslacht blijkt te zijn! :) Zoniet zal het een kado worden voor een klein poppenmoedertje...

    BeantwoordenVerwijderen
  34. echt wel megaschattig! Ik waag ook graag mijn kans, want ken wel een klein hoofdje dat ik een plezier mee kan doen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. 2 kleine meisjes ( die mama en papa van hun sokken geblazen hebben ) en al een lange weg hebben afgelegd , wagen voor zo´n schoon mutske maar al te graag hun kans !
    Wedden dat de stoere 11-jarige zus die ook stiekem prachtig vindt ?

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Graag! Ik word meter in augustus, van een meisje, dus dat zou prima van pas komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. cute as hell. Je hebt een neus voor van die toffe en originele dingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Waaw, superschattig! Voor het meisje-op-komst...

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Waauw, supermooi! Ik doe graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Zo prachtig dat ik meedoe (en er misschien speciaal een dochter voor maak ... al kan ik dit voorlopig nog wel op de zoon kwijt. Hij zal mij zeker dankbaar zijn.)

    BeantwoordenVerwijderen
  41. ik doe mij! hier zijn we hard aan het aftellen tot ons klein meisje er is (nog 9 weken!!!) bonnet is perfect voor die nazomer in september die ze voorspellen dus! :)

    www.mamajulesbrussels.blogpsot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Waw ik vond ze toen ik je bezig zag in de Vooruit al super mooi en nu maak ik kans om er eentje te winnen. Ik doe graag mee. Er is een lief meisje op komst in augustus die prachtig zal staan met dat mutsje. Duimen maar.

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Ik wil ook wel meedoen, maar door het gebrek aan baby's hier wil ik wel meedoen om het cadeau te doen aan Isabel van hier twee posts boven ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Oh, die wil ik wel!!!
    Dat is net de allermooiste van de 4 :)

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Oh ... ikke! Voor de baby in de buik van mijn beste vriendin!

    Prachtige mutsjes! Ik kon ze dan ook al half-afgewerkt aanschouwen in de vooruit.

    groeten, Mm Li.

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Ik ook! Ben een maand geleden bevallen van een tweeling, jongen en meisje en ons Fin zou er supermooi mee staan! Oranje is volledig haar kleur ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  47. oh zeg! smelt! Hier een meisje en een jongen zonet in de vriendenkring geboren. Ik zal de jongen iets stoer geven maar voor het meisje zou dit oooooh's scoren a volonté. Ik doe mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Ik ken hier ook wel nog wat baby's! Ik doe mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Oooooh! en Aaaaaah! En dat borduursel: dat maakt het echt af. Pick me! Pick me! Ik ken een hele kleine Martha die er prachtig mee zou staan...

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Ik wil ik wil! Nog een maandje en mijn tweede dochtertje komt eraan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Oh wauw! Ik doe graag mee voor onze buikbaby. Dat moet dan gewoon een meisje worden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  52. zo schoon! Respect! Onze kleine meid zou daar beeldig mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Ik waag ook graag m'n kans! Ik heb zelf net een oranje cadeaupakketje gemaakt voor het minizusje van een klasgenootje van mijn dochter. Dat zou dus een fantastisch mooie aanvulling zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Ik vind ze prachtig.
    Ik doe heel graag mee, en zeker nu ik sinds gisteren weet dat er een 2e meisje op komst is.

    groetjes,

    Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Zo mooi! Ons dochtertje kan nu elk ogenblik geboren worden, dus doe ik graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Ons dochtertje van een maand oud zou er volop van kunnen genieten. Prachtig gedaan trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Supermooi!Ik ken ook wel wat nieuwe babietjes

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Supermooi! En oh ja, ik waag graag een kans, voor het geval mijn buikbewoner een meisje is...

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Och ja die zou ik heeeeeeel graag willen winnen! Niet voor mijzelf maar voor een vriendin die net zwanger is!

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Ik heb hier nog wel een kleine meisjesbaby in de buurt! Ze zou prachtig staan met zo'n mutsje :).

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Evi VdBrande18 juni 2013 13:15

    Ik doe ook mee! Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Mijn dochter is vandaag exact 4 weken oud, dus dit bonnetje past haar zeker en vast! Ze is natuurlijk al ubercute, maar met dit bonnetje aan is ze helemaal om op te eten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  63. yep, hier een dochter en een zonnige vakantie in het verschiet, dus laat dat maar komen, hip hoi!

    BeantwoordenVerwijderen
  64. Prachtig! Ik ben al enkele weken op zoek naar een hoedje of ander hoofddeksel voor onze dochter van 7 weken. Ik kan maar niets vinden dat mij aanstaat en dat past, dit zou ideaal zijn. En met dit weer plots meer dan welkom.

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Oooh, en of ik dat wel wil! 't Zou wel voor weg te geven zijn (wegens gebrek aan eigen nog-zo-kleine kindertjes) aan een vriendin die zonet mama werd van een superschattige dochter, en die handgemaakt zeer weet te appreciëren. Ik doe mee dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  66. Mag ik nog meedoen? Zooo mooi voor mijn kleine meid! (Die een mama heeft zonder naaitalent spijtig genoeg, en probeer zo'n mutsje maar eens in de winkel te vinden!)

    BeantwoordenVerwijderen
  67. Superschattig mutsje! Ik wil er ook wel zo eentje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  68. na een dozijn schattige kleedjes te hebben gemaakt voor mijn metekindjes, kreeg ik zelf een prachtige zoon ( waar uiteindelijk ook wel mooie kleding voor te maken is, achteraf ontdekt ). Toch hoop ik voor een tweede vurig op een meisje. En dat denkbeeldige, toekomstige dochtertje zou niet misstaan met zo een schoon bonnetje, denk ik dan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  69. Zo'n mooi mutsje !! De dochters zijn er een beetje te groot voor, maar ze hebben een pop die wel een mutsje kan gebruiken. En dat gaat mij extra motiveren om een bijpassende outfit te maken (daar vragen de meisjes al heel lang naar)...

    BeantwoordenVerwijderen
  70. Volgens mij is mijn hoofdomtrek ook maar 45 cm ;).
    Indien het toch te klein zou blijken, heb ik wel een heel lief nichtje dat er zo mogelijks nog schattiger zou mee zijn.

    Een prachtig werkje, trouwens, die borduurseltjes!
    Monnikenwerk!

    BeantwoordenVerwijderen
  71. Is het al avond? Ik gok van nog net niet, en hoop dat ik toch een klein waterkansje maak op zo'n pracht van een bonnet voor het kind in mijn buik dat er binnen 2 maanden uitkomt. En dat maar beter een hoofdomtrek onder de 45 cm heeft, want anders ga ik er niet mee kunnen lachen (nu waarschijnlijk ook al niet :))!

    BeantwoordenVerwijderen