29 mei 2013

Tussendoor

Tussendoor-2

Het Banyan patroon van Figgy's wou ik ook wel eens proberen. Het is een ander, wat losser, model dan het Ottobre patroon waar ik in geval van T-shirten nood het eerst naar grijp.

Tussendoor-4

Het zou een snel klaar item worden, maar de stofkeuze besliste daar anders over. Het synthetische materiaal maakte het me nogal moeilijk en middenin dit project beslisten naaimachine én overlock dat het tijd was voor een onderhoud. Het duurde uiteindelijk belachelijk te lang voor dit 'tussendoortje' klaar was.

Tussendoor-3

De boordstofmouw was iets waar ik initieel van overtuigd was en nu eigenlijk niet meer, maar ik weiger er nog iets aan te veranderen. Hier vloekte men genoeg.

Tussendoor-1


14 opmerkingen:

  1. Ziet er wel een tof model uit. Ik vind het donkerblauw heel mooi passen bij het grijs en de fluo. Ik zou er zelf nooit opkomen, maar ik vind die ene mouw wel iets hebben. Hoe werkte je de hals af? Is dat fijne boordje gewoon t-shirtstof?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het ook een tof shirt. En ik denk dat ik te lang op dat geheel heb zitten staren om het nog ok te vinden. De hals is idd een reepje stof waarmee ik het biaisgewijs afgewerkt heb. Met een tweelingnaald en de boventransportvoet doorgestikt.

      Verwijderen
  2. Maar het is wel on-ge-loof-lijk mooi. Ik wil zo'n kleedje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Cool is het eerste wat in mij op komt, bij het aanschouwen van dit t-shirt. Prachtige stof ook, waar vond je ze? Ze zou tof staan bij Tuur zijn fluo MAA's.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 'Tussendoortje' klink vlotter dan het blijkbaar was. Ik heb ook al vaak gedacht eens een mouw (of iets anders) in een totaal andere stof te doen, maar tot op heden nog nooit gedurfd. Jij doet beter!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het tof!
    Maar de moed is me wel in de schoenen gezonken om dat t shirt van me in elkaar te zetten :).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Helemaal in! En van het gesukkel kan ik niets meer zien, dat vergeet je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. LEUK!!!!!!!!

    www.mamajulesbrussels.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hmmm, ik ben fan van de fluo, maar krijg geen zicht op de boordstofmouw.
    Het ziet er wel een zalig zomers T-shirtje uit!

    BeantwoordenVerwijderen