26 mei 2013

RepareerFeest @ Vooruit

Hebben jullie nog geen idee over waar je vandaag met het kroost naartoe kan?
Tip: het RepareerFeest van Vooruit 100.

Heb je iets in huis dat stuk is en waar je graag een tweede leven voor wil? Dan herstellen de vrijwilligers op het RepareerFeest dat voor jou! De reparaties zijn gratis, zijn er materiaalkosten dan betaal je enkel daarvoor.

Bij wie en met wat je vandaag terecht kan, vind je hier. Mijn favorieten? De Sashikotechniek waar ze je oude jeans mee herstellen en de speelgoedkliniek.

_MG_4494-1

Die laatste, daar gaan wij heen met iets waar ik absoluut reparaties voor wil. Een tijd geleden kocht ik hier zo'n schone poppenkast. Ze was toe aan een oplapbeurt ter hoogte van de scharnieren, maar dat kwam er maar niet van. Uitstel van die beurt bleek een slecht idee te zijn, want intussen kwam er een zijpaneel los.

_MG_4500-3

Eén van mijn kinderen had dan ook nog eens het geniale idee om te testen 'of de poppenkast sterk genoeg was' en besloot er even over te lopen. Grrrrr. De barst in het andere dunne zijpaneel is zo'n doorn in mijn oog.

_MG_4503-4

En als we dan toch bezig zijn. Ik snap eigenlijk niet hoe dat koord in het gordijntje verondersteld wordt te werken.

_MG_4495-2

Benieuwd of speelgoeddokters van dienst Titus en Caroline een remedie voor al dat zeer hebben! Dat en zoveel meer vandaag tijdens het RepareerFeest van Vooruit100 tussen 10h tot 17h!


4 opmerkingen:

  1. Hopelijk is de poppenkast na vandaag weer als nieuw. Gaan we het resultaat zien?
    Groetjes Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. awel daar wil ik ook naartoe. Wel jammer dat ik 160 km moet rijden daarvoor

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een paar spulletjes werden doorverwezen van de speelgoedkliniek naar de textielfabrique. Zo koddig om die kindjes hun herstelde knuffel te kunnen afgeven! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nog nooit over gehoord, lijkt me wel keitof!

    BeantwoordenVerwijderen