7 mei 2013

NYC Baby! Part 1.

Bij de start van het Shootverhaal eind vorig jaar werd ik om een lijstje gevraagd. Ik mocht opsommen wat ik eens echt graag wou doen. Op dat lijstje stond onder andere een trip naar New York. Toen we ontdekten dat Playtime er dit jaar in maart plaats vond, regelden Sputnik en Thomas Cook het bezoek waar ik van droomde. The best part? Ik mocht iemand meenemen! Ongeveer onmiddellijk na die ontdekking belde ik het maatje op en startte een maand van samen uitkijken naar 4 dagen heerlijkheid. NYC, you love it or you hate it. Wij zetten voet op Amerikaanse bodem en werden op slag verliefd.

Hier vind je, verspreid over enkele blogposts wat achter-de-schermen anekdotes en vooral veel fotomateriaal. Willen jullie info over de plaatsen waar we waren? Klik dan even door naar Isabelle's blogposts over ons avontuur. Zij deed van flink opzoekwerk.

NY 1

Dag 1

Het maatje and me. Nog steeds one hell of a team. Al was het niet zo simpel om ze mee te krijgen. Vliegangst en zo. Tsssss ;-).

NY 2

NY 3

De valiezen, het Sputnikteam en wij twee. We kropen met zijn allen gezellig in een limo. Twee taxi's of één limo, dat komt daar zowat op dezelfde prijs neer en een mens leeft maar één keer hé. Al namen we daarna wel taxi's hoor. Mooie gele, een beeld dat blijft hangen en NYC schreeuwt. Zalig. Zelf had ik graag eens van 'step on it' of 'follow that cab' geroepen, maar ik hield me in.

NY 4

De eerste dag in New York werd doorgebracht in het Garment District waar we het geluk hadden te worden gegidst door Patrick Van Rosendaal. Patrick is stichter van NewYork24seven en de enige Belgische NYC stadsgids. Een echte aanrader wanneer je NYC, in aangenaam gezelschap, beter wil leren kennen. Patrick was degene die ons de eerste dag meenam naar twee showrooms.

NY 10

We bezochten het kinderkledingmerk Anais & I waar we onthaald werden door de sympathieke en Vlaamse Aida.

NY 8

NY 7

Daarna trokken we richting Happy Socks waar we overladen werden met cadeautjes. Voortaan lopen wij en ons kroost even hip rond als SJP en haar offspring.

NY 9

Een zalig merk sokken dat zelfs de mannen kon bekoren ;-).

We sloten de eerste dag af met een bezoek aan Times Square.

NY 12

En met een cocktail in de hotelbar bij bartender Luis.

NY 13

Dag 2

Op de tweede dag in NYC was deze pin van toepassing. Ik kwam ziek mijn hotelbed uit, liet me niet doen en hield me zoveel als mogelijk aan de planning terwijl ik overal in New York stukjes van mezelf achterliet. Meer info daarover willen jullie niet, geloof me.

NY 14

In die toestand bezochten we Mood Fabrics waar een serieuze 'WAUW' van toepassing is en waar ik plots iemand hoorde zeggen 'Ik volg binnenkort je workshops' en ik me daarbij een ongeluk schrok. Heel vreemd om een Maakdagdeelnemer in NYC tegen het lijf te lopen!

NY 15

NY 16

Na Mood doken we M&J Trimmings in waar de overweldigende hoeveelheid linten, elastieken en koordjes mij even deden vergeten dat ik eigenlijk mijn bed in moest kruipen. Na M&J deed ik dat dan ook en trok Isabelle samen met de Sputnikmannen Williamsburg in.

NY 18

NY 19

Meestal was er niet zoveel tijd voor het nemen van foto's. De draaidagen waren lang en intens, maar telkens we konden, werden de camera's boven gehaald. In mijn lijstje van favoriete NYC sfeerbeelden: skyscrapers en het brandweerkorps.

NY 5

NY 6

NY 17

Meer foto's van dag 1 en 2 vinden jullie bij Isabelle en op flickr. Binnenkort een overzicht van dag 3 en 4!

Livebeelden over ons NY avontuur krijgen jullie vanaf morgen te zien in Shoot op Vijf.


19 opmerkingen:

  1. Die fourniturenwinkel!!!! Wauw!!! ben jaloers :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Supertof, die foto's! Maar ik kijk nog meer uit naar morgen, want bewegend beeld is nóg leuker!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De max!
    Nu snel de digibox programmeren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ooooooooooo new york. geweldig blijft het

    www.mamajulesbrussels.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig toch, ik wil ook weeral terug. Ik kijk uit nr de reportage!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat moet dat fijn geweest zijn! De digibox neemt hier alle afleveringen op. Zo kan ik in het weekend rustig genieten van dit boeiende programma.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mwhaaaaa M&J Trimming. Ik ben daar geweest met 6 blogvriendinnen en ik denk dat wij een goede halve dag daar gespendeerd hebben. Super benieuwd naar jouw avonturen xox

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat ga ik hier allemaal heel aandachtig volgen, want eind juni ga ik naar NYC. Wel met mijn ventje, dus waarschijnlijk meer toeristische attracties en minder fashion, maar ik ga toch proberen enkele fourniturenwinkels te bezoeken. Dus alle tips welkom...

    http://www.neven-jansen.be/mama

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk wat een leuke BV-opdracht! Ik heb een (stukje van) de eerste aflevering gezien online en ik vind dat je een hele aangename 'TV-stem' hebt. Ik ga hier eens moeten uitvissen hoe ik dat volledige programma kan zien vanuit het buitenland want anders ga ik heel wat leuks missen me dunkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw, geweldig!
    Heerlijk je blog te volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Die eerste foto...ziet ons oogskes blinken :).
    What a trip. What a story on the timeline of our friendship.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ziet er geweldig uit! jammer dat die stukjes in Shoot altijd zoooo kort zijn :(

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ooh, super, precies of we er ook bij waren zo :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. geweldig verslag! zag er fantastisch uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wát een belevenis, echt geweldig! Als ik niet ook zo'n vliegangst had zou ik mega jaloers zijn!

    BeantwoordenVerwijderen