24 mei 2013

Kiezen voor focus

Een jaar geleden nam ik enkele beslissingen en nu neem ik er opnieuw eentje.

Voor twee projecten gaan, bleek zoiets te zijn als twee kinderen hebben. Ik was nooit gefocust op slechts één van die twee, ik wou voor beiden goed doen waardoor ik ze beiden eigenlijk maar de helft van mijn aandacht kon geven. Voor kinderen is dat misschien niet zo slecht, voor een onderneming des te meer dus moest ik doen waar ik eigenlijk helemaal niet goed in ben, maar wel steeds beter in word: een keuze maken.  Voor hier knopen worden doorgehakt, ervaar ik ellendige momenten van twijfel maar eenmaal de keuze gemaakt is, is er alleen maar contentement. Ook dit keer.

Het voorbije jaar werd duidelijk dat mijn hart in de jongenspatronen ligt en ik me daar voortaan volledig op wil kunnen concentreren. Zonen 09 leed onder de intensieve organisatie van de Maakdagen en de constante aanwezigheid van Maakdag in het achterhoofd. Ik vond maar geen routine, geen flow en geen focus. Die zaken heb ik nodig voor de plannen die ik met Zonen 09 heb en daarom kies ik ervoor om volledig met Maakdag te stoppen. Bondig samengevat, er wordt geen enkele Maakdag meer georganiseerd en Zonen 09 wordt mijn hoofdproject. 

Ik hoop niemand al te erg te ontgoochelen en ik wil afsluiten met iedereen te danken die Maakdag heeft ondersteund. De partners, de begeleiders en elkeen die aan één of andere Maakdag deelnam.
Merciekes!

Opmerking: wie nog een ongebruikte Maakdagbon heeft liggen, krijgt deze terug betaald. Je kan me hiervoor mailen op info@maakdag.be.


29 opmerkingen:

  1. Kiezen is niet verliezen, maar trouw zijn aan jezelf. Een uitspraak die ik vandaag nog tegenkwam. Ik ben fan van zonen09! Succes
    Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waw, dat lijkt me een moeilijke beslissing, nu ben ik er nooit geraakt in het MIAT. Maar je maakt ongetwijfeld de goede beslissing. Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De Maakdagen waar ik bij was, waren in alle opzichten top! Ik heb me geamuseerd en veel bijgeleerd. Merci daarvoor :). Het Miat zal toch altijd een speciaal plekje hebben voor mij. Maar daarnaast vind ik het echt een goeie beslissing, want meer tijd voor Zonen09 juich ik alleen maar heel hard toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoera voor Zonen 09. Mij maak je alleszins heel blij met je keuze. Ik kijk al halsreikend uit naar het volgende patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jammer maar zo begrijpelijk, al had ik zeker niet het gevoel dat het maar half werk was, integendeel zelfs. Maar ik ben en blijf fan van Zonen09 en ben heel erg benieuwd naar wat het nog brengen mag!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zeker spijtig maar teveel is teveel, nietwaar? De opluchting zegt genoeg. Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jammer voor de Maakdagen, maar goed voor je dat je een knoop hebt doorgehakt! Als je hart echt bij Zonen 09 ligt, is het uiteraard best dat je je hart volgt! Veeeeeeeeeel succes nog met de toekomst ervan! :)

    Ik ben alleen kwaad op mezelf dat ik nooit de stap heb genomen om deel te nemen aan een Maakdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Niets geeft zoveel rust als een genomen beslissing, aldus mijn moeder. We gaan mooie patronen zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat moet een harde knoop geweest zijn. Moedig dat je hem toch kon doorhakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Groot gelijk van die keuzes! Hoewel je beiden samen ook wel heel goed deed.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jammer, maar goed dat je de knoop hebt doorgehakt. Hopelijk volgt er dan toch wat rust in je hoofd. En veel patroontjes :-) Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Maakdag was super, maar nu ik een zoontje heb ben ik super blij dat je je op patroontjes voor hem gaat focussen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Goed bezig meid! Krijg je misschien ook weer iets meer tijd voor jezelf! Tot snel liefs martine

    BeantwoordenVerwijderen
  14. veeelsucces en chapeua met je doortastendheid liesbet

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ohhh, jammer, maar helemaal te begrijpen ! Ik ben alvast hééél erg blij dat ik er toch één heb kunnen meepikken!!!
    En, jouw jongenspatronen zijn gewoon de max!! Doe maar gerust verder :-)
    Gr
    an
    jace-did-it.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Groot gelijk! Kiezen moet je doen, om gelukkig te kunnen zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ik begrijp heel goed het gevoel van twee dingen niet voldoende aandacht te kunnen geven en de opluchting als je dan eindelijk een keuze kan maken. ik was fan van al je werk en heel blij dat ik een maakdag heb kunnen meemaken en kijk al heel erg uit naar je volgende patronen. ook al zijn ze voor jongens, mijn meisjes dragen die ook zonder problemen :-) veel succes en veel plezier met al wat je onderneemt!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lang leve zonen09!
    Hoe hard de beslissing ook geweest is, ik ben blij dat je nu rust hebt gevonden. Dat gaat nog vonken geven in de zonenpatronenwereld!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Goed voor jou Sharon, ik ga ze missen die maakdagen, ze waren geweldig. Maar gaan voor jouw eigen ding, daar heb ik alleen maar bewondering voor!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Spijtig, maar ik heb veel bewondering voor je beslissing. Het toont lef.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. En daar zijn ik en mijn drie jongetjes heel blij om! Ik kijk erg uit naar je nieuwe short patroon! Heb zelf al veel uitgeprobeerd maar de 'ideale' short nog niet gevonden. Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. ho lijkt me zalig om zo leuke dingen te knn ontwerpen maar en heel belangrijk rust ik het kopke is geld waard
    te is nooit goed!!!ben benieuwd naar de patronen alvast

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Geniet van je beslissing en ga volop voor je Zonen 09!!
    Ik wacht alvast vol ongeduld op de 2e versie van Bas...

    Groetjes, Isabelle

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik ben niet malcontent want I love zonen09!! Misschien komt de Jacob&Charlie er in een maatje groter (dan 134) :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. De Maakdagen waren de max!
    Maar keuzes maken is nog veel meer de max!
    Ik wens je alle succes met de zonenpatronen,
    het gaat super worden, dat weet ik zeker!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Veel routine en flow gewenst, waarschijnlijk ook wat meer family-time en veel nieuwe zonen09 patronen - jeuj!!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Heel spijtig voor de maakdagen, want die vond ik super! Ik was zelfs al aan het wachten op het programma voor juni, snif!

    Maar met twee jongens in huis kan ik alleen maar blij zijn met de focus op zonen09! You rock!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Moet een erg lastige beslissing geweest zijn... Veel succes met de zonen09!!!
    Is er niemand die het concept overneemt van "Maakdag"? Zo zonde dat het geweldige idee en het concept stoppen...

    BeantwoordenVerwijderen