2 april 2013

Het hexagoonkussen

Hexagoonkussen-3313

Zij en ik vechten om dit plaatsje in huis. Ideaal voor haar dutjes, mijn keuze voor rustiger brei- of haakmomenten. Gelukkig voor haar vallen zo'n momenten niet vaak meer voor wat me dan ook de knoop deed doorhakken. Het plan was ooit om er een cadeautjesdeken van te maken, but who was I kidding, het hexagoonlapje werd een kussen.

Hexagoonkussen-3343

Omdat de gehaakte lap nogal specifieke afmetingen had, stikte en vulde ik eerst zelf een binnenkussen uit baalkatoen. De achterkant van de hexagoontjes werd een restje soft fleece.

Hexagoonkussen-3338

Mocht ik plots wat extra tijd vinden dan werken we de sjaal in wording af of het erfstuk dat drie jaar geleden een begin kreeg.

Hexagoonkussen-3337



20 opmerkingen:

  1. Wat een mooi kussen! Prachtige kleuren!
    Fijne dag.
    Groetjes, Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haakwerkjes in huis... Dat zorgt meteen voor een zalig huiselijk sfeertje vind ik..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wil er ook eentje! En er zit daar nog iets op uw breinaalden, ik heb het gezien ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh amai, zo'n schoontje! Liefde op het eerste gezicht! Aan een deken zie ik mezelf ook niet direct beginnen, maar zo'n kussen zie ik nog wel zitten. Ook ideaal voor de vele restjesbolletjes die ik geadopteerd heb uit de kringwinkel...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. 3 jaar geleden. 3? Nu freak ik even keihard. Echt, ik ben er niet goed van!
    Mijn missie voor deze zomer: dat deken afwerken!
    Of er een kussen van maken. Goed idee! En gezellig hoekje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mooi!!!! :)

    www.mamajulesbrussels.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw echt heel mooi vrolijk kussen en hij ziet er ook zo strak uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. LOL, ik denk dat ook altijd bij het zien van al dat gehaakt schoons: dat ga ik allemaal haken! De bolletjes garen liggen hier al. Alleen de tijd was niet meer in voorraad in de winkel.... Maar toch: jouw hexagoonkussen, zalig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. prachtig ik durf daar gewoon nie aan beginnen erg he groetjes uit antwerpen liesbet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooimooimooi! Ik leerde gisterenavond rondjes haken, dus wie weet begin ik ook ooit wel eens aan zo'n kussen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Haha, ook hier werd zo'n plan voor een deken afgevoerd en in een kussen omgetoverd. Ook mooi toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dit kussen is echt megacool.
    Past helemaal bij mijn interieur, hetzelfde geldt voor de bloemenschilderijen op de achtergrond. Die spaar ik ook.


    Je maakt trouwens schitterende foto's, het is duidelijk dat je erg op details let, ik neem aan dat je er ook telkens heel veel hebt om uit te kiezen, zo lijkt het in ieder geval.


    BeantwoordenVerwijderen