12 april 2013

Opbrengst van de Fragile-Van Katoen jurk!

Vandaag vertrek ik met een 10-tal mensen op Lungo weekend. De datum voor het weekend werd bewust gekozen. Zondag is het namelijk een jaar geleden dat er een voor mij en 7 andere dames een lifechanging event plaats vond. Anderhalf jaar bereidden we Van Katoen voor en in die periode kregen we hulp van velen onder jullie en van meerdere bedrijven die hun steentje wilden bijdragen. Eén daarvan was Fragile. Zij lanceerden in het kader van Van Katoen een ontwerpwedstrijd voor een zwangerschapsjurk die gewonnen werd door Nicole Schenk van Atelier Creatief.

Fragile jurk

De jurk ligt sinds januari in de verkoopsrekken en de opbrengst ervan is nu bekend. Winnares Nicole stelde het mooie gebaar om ook haar eigen royalties af te staan aan Annick for Kenya waardoor naar het goede doel, bovenop de €50.000 die Van Katoen hen reeds kon schenken, nog eens een extra opbrengst van €9514,67 gaat die Fragile zelf afrondt naar een hele mooie €10.000.

Wie benieuwd is naar wat in Kenia verwezenlijkt wordt met de Van Katoen opbrengst, kan Annick for Kenya volgen op facebook. Foto's als deze doen ons hier smelten...

Na dit bericht én Mama P.'s blogpost van gisteren met Fragile tricot vragen jullie zich misschien af wanneer Fragile nog eens van stoffenverkoop doet? Dan hebben jullie geluk, want woensdag 17 en donderdag 18 april is het opnieuw van dat! De uitnodiging met alle praktische info kunnen jullie hier bekijken. Misschien tot dan!


20 opmerkingen:

  1. Da's toch echt een topjurk he!
    En een topeinde van het Van Katoen verhaal.
    sweet memories.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, wat een opbrengst! Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zalig. Absoluut zalig.
    Geniet van het weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fan-tas-tisch! Dat jullie dat goed gedaan hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een jaar al, zeg. En nog zo vaak passeert het in mijn hoofd!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Veel plezier op weekend, ik vind het jammer dat ik er zelf niet kon bij zijn. Misschien een volgende. Geniet na van alle mooie verwezenlijkingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw, mooie getallen! Geniet van het weekend, dames!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw....knappe prestatie, van jullie allemaal!!!!
    Jammer genoeg was ik toen nog niet met naaien en bloggen bezig, anders had ik zeker ook mijn steentje bijgedragen!
    Geniet van het weekend!
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik was er gewoon maar bij vorig jaar, en zelfs ik moet er nog vaak aan denken. Het was echt tóp... veel plezier op lungo!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie jurk! En een geweldige opbrengst.
    Als ik nou toch in Belgie woonde, kwam ik echt wel naar die stoffenverkoop!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. prachtige jurk seg.

    groetjes sannie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige jurk! En proficiat aan iedereen die heeft meegewerkt aan het initiatief!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie jurk!
    En het Van Katoen-initiatief vond ik een superproject, blij met het mooie "einde"!
    Enjoy de Lungo!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Geweldige opbrengst en geweldig kleedje ook ;-)
    Ben alleen ni zwanger anders had ik het zeker gekocht.
    Ik vond Van Katoen geweldig, heb bijna al de patronen toen gekocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Idd prachtige jurk maar zeer nie van in januari te koop in de winkels gelegen. Ik was er naar op zoek en ze is maar, jammer genoeg, van half maart binnen gekomen in de meeste winkels. Net iets e laat om ge kopen voor mij gezien ik bijna beval nu 😄

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Fragiel schrijft da zij de 10000 betalen, volgens u geven ze nog geen 500 Wat is er nu juist?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Helpful info. Lucky me I discovered your web site accidentally,
    and I am shocked why this accident did not took place in advance!
    I bookmarked it.

    Feel free to surf to my web site Costofrootcanal1.Com

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Soms is het beter om te zwijgen, maar soms is het beter dat je toch eens zegt wat op je lever ligt. Ik weet nog dat Liesbeth in mijn naaicafe zei dat er een wedstrijd was van Fragile. Zat in mijn hoofd en omdat ik hier heel veel mensen leer werken met T-shirt stof is dat voor mij een makkelijke opdracht. Wikte en woog alles, vroeg klanten wat ze nu eens niet vonden en er kwam een groene jurk met kraag en witte biesjes vanonder mijn naaimachine. Iedereen vond hem prachtig. Maar Fragile kleding bestaat uit een 6 a 7 stukken en dat was zeker niet aan de orde met al die moeilijkheden. Daarom een andere" de blauwe". Heel makkelijk patroon, maar biesjes die rekken, en zelf uitgevonden met wat opgerolde rekbare kant in T-shirtstof. Erg moeilijk zijn de biesjes, want je hebt een stuk stof dat overal dezelde afmeting moet hebben. Dat kleed flateerd iedereen in de zomer en zeker met een kleurtje. De strik kan er van af. Want er zitten onzichtbare haakjes. Mijn idee. Nu ben ik gewonnen en mocht ik het productieproces volgen? Waar was dat? Ik heb medewerkers een hand geschud en ben met Iemand alleen een boterham gaan eten die me wat moest bezighouden. Ik ben nog naar Atelier Swinnen geweest waar ze me buiten keken en me beledigde. Dan nog een praatje met de Fragile pers. Maar ik heb niets meer gehoord tot ik zelf in de zomer eens vroeg hoe het stond. Ik mocht een kaartje mee ontwerpen,er zou veel reclame gemaakt worden, maar ik zag niets. Tot ik weer wat mailde om te vragen hoe het stond. Dan heb ik stof aan een goedkope prijs mogen gaan kopen die anders door een opkoper opgekocht werd. En ik zou nog wat stoffen krijgen na de stoffenverkoop. Verder zou ik moeten wachten tot het duidelijk was hoeveel het opbracht. Vorig jaar rond April heb ik zelf bedacht dat ik mijn deel wilde afgeven omdat ik volgens mij met mijn kleedje waar ik er al velen maakte Nooit nog met zo weinig zo een groot goed doel kan dienen. En dan eindelijk een mail dat het kleedje bijna 10.000 euro opbracht. Ik vond het super! Niks gezien van het kleed, geen kaartje, geen foto, geen mens waar ik van weet of het gekocht en verkocht wordt. Niets, niets,niets. Dan krijg ik opeens via FB een bericht dat Fragile 10.000 euro schenkt aan het goede doel! Wat een ontnuchtering. Na maanden willen ze het even wat reclame geven en dan nog! Gulle gever is Fragile! Moet je weten dat dit me echt niet goed bekwam. Ik heb uit mijn eigen zak de gift gedaan! Niemand heeft mij precies gezegd wat de prijs eigenlijk was. Ik dacht de helft, nu is het ongeveer een vierde. Waarom een vierde? Was dat allemaal duidelijk? Ik ben zeer ontgoocheld want iedreen vraagt maar, ik ben ook met een kinderboek een heel jaar in de weer geweest. Elke persoon die een minimum van naaien kent maakte een boek. De mijne was te moeilijk, de standaard kon geen geld, en geen mensen meer vinden. Zondagen heb ik over elke stap nagedacht,kinderen werden opgebeld voor foto's en opeens gedaan! Over en uit. Al mijn tekst weggestuurd naar de standaard, en het contract bleef maar uit. Ben ik dom, ben ik te goedgelovig, te eerlijk en wil ik mensen bereiken met mijn kunde? Ik hoop dat vele mensen lezen wat ik hier schrijf. Talent, enthousiasme en kunde zijn ondergeschikt aan onze vreselijke consumtiemaatschappij. Het gaat om geld , en macht en verder niks. Ik stampte 6 jaar geleden het eerste Naaicafe uit de grond, vreselijk diep moet je gaan, want niks is betaalbaar met naaien. Maar ik red het tegenwoordig door dubbel te werken en freelance werk aan te nemen. Maar naaien is spijtig genoeg de laagst betaalde job die er maar is. En laat iemand maar eens het tegendeel bewijzen. Met vriendelijke en creatieve groeten Nicole Schenck www.naaicafe.be

    BeantwoordenVerwijderen