30 maart 2013

De speelruimte

De 'speelkamer'-20

Als ik moet wachten tot het hier echt compleet af is, met plinten enzovoort, dan vrees ik dat er nooit meer wordt geblogd over dat huis van ons. We hebben nog serieus wat voor de boeg, maar het meeste daarvan is echte afwerking óf werk dat rondom het huis of in de slaapkamers moet gebeuren. Na drie jaar verbouwen hebben we het wat gehad en sinds de vloer er ligt, doen we alsof dat hier allemaal dik ok is. De nood aan een verbouwpauze was groot, het is hier gezellig geworden en ik geniet van de hoekjes waarin ik mezelf terug vind.

Op Pinterest verzamel ik al een tijdje beelden van wat mij ligt. Dat ik witte muren wou, was al lang duidelijk en intussen kregen die hier allemaal de nodige lagen afwasbare verf. Thank god voor de Huboman die vroeg of ik kinderen had.

Op Pinterest vind ik vooral inspiratie in de details. Mijn eigen spullen vind ik vooral op rommelmarkten, online tweedehandssites, in de Kringloopwinkel en soms eens via Uw Kringding. Heel af en toe heb ik heel veel chance en krijg ik zomaar iets cadeau. Ik vond of kreeg intussen al heel wat, maar ik hou mijn ogen open tot ik hier nog meer van dat af-gevoel heb.

De 'speelkamer'-17

De 'speelkamer' van de kinderen is één van de 6 ruimtes op de benedenverdieping. De inkom wordt een project op zich en moet nog volledig worden aangepakt. De garage is niet interessant, we proppen dat in feite gewoon vol etenswaren, fietsen en (vuile) was. De badkamer toonde ik jullie al eens en we zijn er daar nog steeds niet uit wat betreft de verlichting. Over de keuken en de living, die in feite volledig in elkaar en in de kinderruimte doorlopen, vertel ik binnenkort. Ze zijn nog niet echt af, maar hebben wel al enkele fijne hoeken.

De 'speelkamer'-16

Maar nu dus (veel) beelden van de vierkante meters in huis die voor hen bedoeld zijn. Om te beginnen de matrassen die ik overtrok met stof en paspel van hier en waar een meterlange rits in verwerkt zit. Die matrassen worden nu vooral gebruikt als leesbedden, maar zijn in feite bedoeld om de val te breken wanneer er klimgrepen op de muur bevestigd zijn. Die stenen muur werd zo opgebouwd dat hij daar voldoende stevig voor is, nu moet ik nog op zoek naar een goede koop voor die grepen. Mocht iemand (tweedehands) kooptips hebben, laat maar komen. Intussen houden we ons bezig met het naaien van hoezen voor de geplande kussenberg.

De 'speelkamer'-21

De 'speelkamer'-18

De 'speelkamer'-22

De 'speelkamer'-23

Andere mooie dingen in die speelruimte?

De 'speelkamer'-9

De kast uit de Kringwinkel.

De 'speelkamer'-10

Te vol spelletjes, knutselgerief en playmobil.

De 'speelkamer'-12

De opgeborgen tent en het paard van die keer toen ik de retrobeurs overleefde. Never again.

De 'speelkamer'-14

De poppenkast via Uw Kringding.

De 'speelkamer'-15

Nieuwe handpoppen in oud poppenspeelgoed.

De 'speelkamer'-7

Het door de schoonvader opgelapte schoolbankje dat verstopt zat onder vele lagen rode verf.

De 'speelkamer'-8

Een Kitsch Kitchen mandje uit Amsterdam.

De 'speelkamer'-6

De verkleedkoffer en de buggy.

De 'speelkamer'-1

Het rekje dat ik cadeau kreeg van dit allerliefste talent en waar meer moois op staat te blinken.

De 'speelkamer'-4

Het stempelsetje vond ik op de jaarlijkse rommelmarkt in mijn wijk.

De 'speelkamer'-5

De blokkendoos kreeg ik cadeau van een tante.

De 'speelkamer'-2

Het begin van meer van dat. Nu hangt er één quiltring. Borduurringen in die grootte, zo'n 50 cm in doorsnede, vond ik niet. De kleinere ringen liggen hier nu te wachten op mijn tijd.

De 'speelkamer'-24

En op alle normale, niet-foto, momenten ziet die ruimte er zo uit. Zucht.


37 opmerkingen:

  1. Voor de boekjes!
    En courage met de kussenberg!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wat hou ik van de eerlijkheid van de laatste foto ;-) Maar ook van al de rest hoor, ze gaan daar nog geweldige momenten beleven, die mannen van u!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. We moeten volgende keer toch echt eens bij jullie thuis afspreken :-)
    luv it!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De schoonste wand met quiltringen is die in The Purl Bee! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En jij gaat voor al die kussens een hoes naaien? Chapeau!
    Die matrassen zijn trouwens heel tof, dat bloemenstofje is zo heerlijk kitscherig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo tof! Echt gezellig. Daar wil ik mij ook wel eens op een matraske vleien.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo gezellig! en ne klimmuur, origineel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Weeral zo'n schoon foto's he. Het interieur moet ik niet meer bestoefen, want dat zag ik al live.
    Als je die kussenstapel in gezelschap wil aanpakken...just shout!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zalig!!! En de laatste foto is mijn favoriete

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gewoonweg heerlijk, al die mooie plekjes op één plek!
    En die laatste foto, dat is het allermooiste bewijs van heel veel kinderpret.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk, vooral die foto als het geen foto moment is :) Wat een mooie spullen en een mooie ruimte!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. heerlijk die laatste foto! love it!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. super! dat ziet er daar heerlijk gezellig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh, die kussenberg wordt zo plezant! Geweldig leuk ingericht ook, een mooi voorbeeld dat tweedehands zeer stijlvol kan zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een zalige speelplek! en wat een gerustellende laatste foto, dat ook...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zalige speelruimte,opgeruimd en anders..
    Groeten, Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  17. dat burootje is geweldig!!!

    de rest ook! :)

    www.mamajulesbrussels.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een jaloersmakende speelruimte. Prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Allemaal leuk! En die kussenberg, ik krijg al goesting!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. echt een schitterende ruimte met leuke spullen waar ze echt kind kunnen zijn :-)
    ik moet me ook eens aan zo'n overtrek voor de matras zetten, maar hoe begin je daaraan... de rits loopt dan bijna over de hele lengte waarschijnlijk?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De rits loopt over 2/3 van 1 lange zijde. Ik deed maar wat vanuit een bepaalde logica. Misschien vind je op het net wel voldoende uitleg, maar ik moet hier nog een derde exemplaar overtrekken, ik wil daar anders wel foto's van nemen.

      Verwijderen
    2. oh foto's altijd welkom als je daar ergens een gaatje voor vindt in de drukke agenda!

      Verwijderen
  21. Vooral die laatste foto herken ik. De speelruimte wordt hier trouwens constant uitgebreid tot de rest van de living, alsof ze geen plaats genoeg hebben...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh maar hier ook zunne. Overal vind ik gerief. En nu ze in hun tenten/kampen fase zitten wordt alle meubilair versleurd naar de plaats waar ze het op gemunt hebben.

      Verwijderen
  22. Leuk dat je ons zo meeneemt door je huis! Ik vind het heerlijk om bij anderen een kijkje te nemen. Het wordt prachtig en ik sloeg even een zucht van verlichting bij de laatste foto; gelukkig is het bij een ander ook zo :)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Schoon is dat. Die rommelmarkt in uw buurt, is dat een aanrader? Anders moogt ge het ons wel verklappen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Zoveel ideeen voor een speelkamer! Die moet ik onthouden als we volgend jaar beginnen bouwen! Als ze daar hun energie niet kwijtkunnen, amaaai!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. die 3de foto is echt zo leuk :) Nils heeft precies een ferme groeischeut gekregen. En zo knoddig dat Thor hier is :)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Waauw, al die gezellige en mooie spullen in de speelhoek, zalig!
    Maar de allerbest foto, dat is de laatste! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik wil ook bij jullie komen spelen!!! Wat een gezellig boel zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik ben ook wel benieuwd naar het stappenplan voor de overtrek van de matras ;-)
    Is dat dan met een rist van op de rol?

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Goed om te zien dat het ook overal hetzelfde is. Tenminste...in huizen waar kinderen wonen. Een vrolijke boel.

    Groetjes Tamara

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ooh, ik heb ook interesse in het stappenplan voor de matrasovertrek.
    De jongste zoon is hier net verhuisd naar een groot bed en nu staat zijn ledikantenmatras hier werkloos te wezen.
    Als absolute beginner durf ik daar precies niet zomaar aan beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ja, die laatste foto. Die herken ik direct! Ontegensprekelijk ziet het er hier elke dag zo uit. Die kussens gaan nog van pas komen om achter elkaar aan te zitten!! Yihaa!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Thank god voor de laatste foto, zo voelen we ons wat minder slonzig :-D
    Trouwens, vandaag mevrouw Villa Lisa op bezoek gehad en die was nogal te spreken over een leuk tasje dat hier staat. Iets met een oude luchtmatras. Ik blijf er maar mee scoren (en content dat ik daarmee ben :-) ). Alle pluimen zijn voor jou :-)

    BeantwoordenVerwijderen