22 maart 2013

Boetedoening #2

Boetedoening #2-3

Ik neem het liefst foto's van de kinderen in hun gewone bezigheden. Echt poseren levert bij zo'n ventjes weinig schoons op dus verzin ik snel een opdracht waar ze meestal wel zin in hebben. Nils mocht spullen kiezen voor in zijn valies, want vandaag vertrokken de jongens met vader en trein richting Kempen. Moeder regelt intussen nog zo'n 1000 dingen voor zondag, maar niet vooraleer ze ook de oudste van een tricotmaaksel voorzag. En aangezien er al weer enkele maanden een halve Jacob klaar lag, werkte ik ook die nog snel af. Schuldgevoel heeft zo zijn voordelen.

Boetedoening #2-1

Boetedoening #2-4

De valies werd onder andere gevuld met Nils' sketchding, toch nadat hij zijn opdracht ergens tussen de kast en zijn valies compleet vergat en zichzelf verloor in dat nostalgisch speelgoed. Handig voor de fotograaf die dan 10 minuten lang erg veel foto's neemt en hoopt dat er enkele scherpe tussen zitten. Deze blogpost startte met 160 exemplaren.Yep.

Boetedoening #2-2

Maar kom, nog iets meer over die kleren. Toen ik na een bezoek van Koekepeertje aan De IJverige Wijven met de circustricot thuis kwam, legde het dominante kind des huizes als eerste beslag op de nieuwe aanwinst. Hij kreeg een shirt waarvoor ik net zoals bij de pyjama het standaard raglanpatroon gebruikte, maar de halsboord zo hoog maakte dat het een colletje werd. Oh wat ben ik fan van colletjes.

Boetedoening #2-6

Boetedoening #2-7

Deze Jacob werd gemaakt met een kleine pied de poule en zakkleppen tussen de tailleband en de pijpen. Het blijft tof om details aan die broek te veranderen.

Boetedoening #2-5

De voorbije dagen deden me goesting krijgen in weer meer simpele tricotmaaksels en Jacobjes. De jongens kunnen het gebruiken, ze groeien de laatste tijd nogal fors. Een extra plan voor zondag-Maakdag? Koekepeertje's konijnen en gabardine voorraad (het blijft mijn favoriete keuze voor Jacob) mee huiswaarts nemen!


18 opmerkingen:

  1. Oh, die derde laatste foto is er weer zo eentje waarbij ik echt aan jou moet denken! En fan van die 2 maaksels zeg! Waar je de energie vandaan blijft halen is mij een raadsel, ik denk dat er turbobatterijen inzitten bij u ;-). x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het was me ook onmiddellijk opgevallen dat Nils zo aan het veranderen is. Mooie jongen in een allermooist tenue!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schuldgevoelens, ik heb die zelden. Misschien daarom dat mijn projecten soms zo lang blijven liggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zalig! Ik hou ook van collekes. Helaas mijn kinderen niet zo.
    De Jacob is prachtig, en hé, ik heb precies net hetzelfde pied de pouleke in huis. ♥ de zakjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schoontje weeral. Mijn zoon heeft een groot hoofd, zou zo'n zelfgemaakt colleke daar wel over gaan? De winkel exemplaren doorgaans niet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn zonen bezorgden me keizersnedes door hun echt heel grote hoofd dus ik denk dat dat moet lukken!

      Verwijderen
  6. Ik zie Woody. Ik zie Woody!
    Dat sketchdinges is hier ook een dikke hit.
    Ik vind dat broekske weer zo helemaal 'it'. Keihard fan van dat patroon. Het geheel staat hem. very stylish!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hij wordt groot! (En knap!) Colls vind ik zelf prima tegen winterkoude, maar oh, wat haten ze hier dat over-het-hoofd-trekken. Nu ja, ze hebben enkel effen colltruien, misschien zouden ze minder bezwaren hebben als het vrolijk tricot betrof.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is feitelijk het eerste jaar dat Nils niet meer lastig doet over zo'n dingen. Ervoor was er gebrul :-). Hij wordt dus echt groot.

      Verwijderen
    2. En knap is hij altijd al geweest. ;-)

      Verwijderen
  8. Prachtig! Mijn zoon blijft qua broek nog steeds hangen in maatje 86, nog even geduld en dan kan ik eindelijk een Jacob voor hem maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. mooi die jacob! ik probeer mn eerste te maken in de paasvakantie :) bijna dus! :)

    www.mamajulesbrussels.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik zou ook beter soms wat last van schuldgevoel hebben :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. My programmer is trying to convince me to move to .net from PHP.
    I have always disliked the idea because of the costs. But he's tryiong none the less. I've been using WordPress on several websites for about a year and
    am nervous about switching to another platform.
    I have heard great things about blogengine.net.
    Is there a way I can import all my wordpress content into it?
    Any help would be really appreciated!

    My page: blog.Warteam.lv

    BeantwoordenVerwijderen