13 februari 2013

Kindersjaal in 10 minuten

Kindersjaal in 10 minuten-3

Zagen en klagen doen ze wanneer het woord sjaal valt. Dat gewikkel rond en geprik in de hals appreciëren ze niet. En na zovele weken vrieskou zijn we hun wollen exemplaren beu gezien dus werd voor de sjaalhaters een meter tricot apen op 60cm breedte gesneden en overlockte ik de randen tesamen. Meer niet. Ik nam de hoofdomtrek en telde daar een 5-tal centimeter bij. Dat gaat er vlot over en sluit aan de hals voldoende aan om warm te hebben. Tricot rafelt niet dus werkte ik de boven- en onderkant niet af.

Kindersjaal in 10 minuten-1

Ik trok dat over hun hoofd, zei 'ge zult dit aandoen' en ik kreeg weinig weerwoord. Het prikt niet, er staan apen op en ze kunnen er verstopper of 'Maria' mee spelen. Dat is, nu toch nog, voldoende.

Kindersjaal in 10 minuten-2

Kindersjaal in 10 minuten-4


22 opmerkingen:

  1. Hier kreeg hij nog een extra fleece laagje aan de binnenkant.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maria, lol.
    Hier vooralsnog geen gezeur, maar wel een topoplossing.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ideaal en cool en al!
    Ik moet dat onthouden, want hier ook een kind dat zeurt over sjaals, maar ook nog eens over dat bovenste knoopje van haar jas, en dat is nu toch wel echt heel koud.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. geweldig! Die ga ik ook proberen voor mijn exemplaren.... altijd gedonder met die sjaals hier (net als de wanten, dus als je daar ook nog een tip voor hebt... knalrode handjes na uren spelen in de sneeuw hier)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ideaal! Hoewel er hier ook niet gezeurd wordt over de wollen exemplaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. dat lijkt me ook een topoplossing voor onze jongens!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat zijn ze leuk! Hier maakte ik van een oude fleece-sjaal een col, maar deze is wel erg leuk! Goed idee, dat tricot. Daar durfde ik als beginnend naaister nog niet aan te beginnen maar dit is misschien wel een goed project om het te oefenen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi en praktisch!
    En......jongens en apen(kuren), dat werkt altijd he?!
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldig idee! Lilith doet haar sjaal ook niet graag aan. Misschien moet ik dit eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een schoon tricootje, schone zonen en schone foto's. Ofte: hoe zorg ik ervoor dat het simpelste naaiproject eruit ziet als dure kinderwinkelstuff.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik zie dat hier één van de onze ook al zeggen : "hé kijk, Maria !"

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh, da's tof. Goed idee!
    En ik weet waar die foto's zijn genomen?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. En ze zien er nog goed uit ook, top-sjaals!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. hahah jongens en apen(kuren).
    Ik heb hier een apenstofje gekocht voor een dekbed voor mijne zoon, (mijn apeke durf ik hem ook wel noemen als troetelwoord hoor hij klemt zich zo aan me vast als ik hem pak vooral toen hij nog "baby"was)

    Ik vind deze sjaal nog stoer ook nog super idee, die ga ik onthouden!
    Dank je Sha (mag ik sha zeggen?)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. It's wonderful that you are getting ideas from this post as well as from our dialogue made here.

    Visit my blog post rootcanal100.Com

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een goed idee! dat zou ook iets zijn door die apen van meiden van mij, die moeten ook maar weinig weten van warme wollen sjaals! Groetjes, Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Superidee, meteen in de praktijk omgezet! :) Rustige sjaal bij een drukke jas voor mijn meisje!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. :) Leuk zo, ga ik volgend jaar doen in vele versies. Voor elke outfit een sjaal!

    BeantwoordenVerwijderen