17 februari 2013

De Valentijnsnegroni en de misschien

Negroni en iets optioneels-4

Eigenlijk doen wij hier nooit mee aan Valentijn, maar dit jaar om onverklaarbare redenen wel. Ik deed zelfs iets met een hartje. Geheel verborgen, op de binnenste rugpas. Stel u voor dat zijn maten dat zouden zien.

Negroni en iets optioneels-1

Negroni en iets optioneels-6

Negroni en iets optioneels-3

Negroni en iets optioneels-10

Negroni en iets optioneels-5

De Negroni op de MDH. Een hemd met een reverskraag. Hier zonder zakken. Ik zie eigenlijk gewoon niet graag zakken op een sportiever hemd, vandaar.

Negroni en iets optioneels-7

De broek is een verhaal apart. Hij droeg die eind december een paar uur en vandaag toch nog wel eens 10 minuten. Ik kreeg hem eindelijk voor de camera, profiteren was de boodschap. Eind december was het feestthema 'seventies' dus tekende ik op zijn maten verschrikkelijk snel en dus ook slordig een grote versie van wat een Jacob zou kunnen zijn. Het is zijn stijl totaal niet, maar mijn mailbox geeft blijk van het bestaan van veel retroliefhebbende mannen die dat wel kunnen appreciëren.

Negroni en iets optioneels-8

Is dat zo? Bestaat de behoefte aan een volwassen Jacob? Mocht u mij overtuigen dan zetten we dat op deze planning.


57 opmerkingen:

  1. Of retroliefhebbende vrouw? Met een hoge taille, alsjeblieft.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Unisexmodel met hoge taille. Check.

      Verwijderen
    2. Jaa, Mijn stem schreeuwt luid mee met het voorstel van de Juffrouw, aan mijn man krijg ik die broek van zn leven niet verkocht - hoewel ik m echt wel wat vind hebben. Knap hemd trouwens ook - en lief, dat <3...

      Verwijderen
    3. Strak plan! Ik (vrouw) zie het mezelf ook nog dragen, draag graag wijde pijpen - en vind niet vaak zo'n broeken - maar ken geen mannen die het zouden dragen.

      Verwijderen
    4. Ik wil altijd testpubliek zijn! ;-) BTW, bij who's that girl hebben ze ook vrij retro-achtige broeken met een (redelijk) hoge taille, maar die flatteren mij absoluut niet, dus daar moet het niet te erg op lijken! ;-) En anders: in mijn kast liggen wel nog wat authentieke (en helaas te kleine) exemplaren, mocht je inspiratie zoeken.

      Verwijderen
    5. Oh ja graag! Zou graag een Jacob in mijn eigen maat kunnen maken :)

      Verwijderen
  2. Wat een mooi stofje! Mogen we weten van welk merk/hoe noemt het?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oeie ja, ik vergeet dat altijd te vertellen. Het is van Riley Blake.

      Verwijderen
  3. Hemd is prachtig! Dat hartje is een zeer leuk en schoon detail. De broek voor grote mannen, daar ben ik echter geen voorstander van.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zie er mezelf ook in, en mijn tienerdochter die niet meer in de "gewone" jacob past, ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn wederhelft vraagt na Zannes derrièretooiing van gisteren om een broek, maar ik ben vergeten te vragen of dat ook een Jacob moet zijn. Een unisex model zie ik alvast helemaal zitten want hoe Skinny de mode ook is, ik sta met olifantenpijpen.
    En de MDH staat met Negroni, oh ja!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ja jong, een goei madammenbroek met een hoge taille!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Handsome! Schoon stofke, schoon hemd!
    Kom, zwiert dat maar op uw planning. Een goed zittend model, daar zeggen we geen neen tegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mijnen MDH zou wel zo'n broek dragen, hoewel ik ze dan liever iets strakker zou willen zien. De pijpen iets minder uitlopend dus. Laat dat patroon dus maar komen, Grietje! :D
    Schoon hemd ook. 't Doet mij bijna overwegen om meer voor mijne man te gaan maken dan voor mijn kinderen... Bijna... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het hemd (een heel schoontje!) zou hier gesmaakt worden, de broek niet.
    Die past niet in de 'huisstijl' van de mdh. En ben daar zelf eerlijk gezegd ook niet zo'n fan van, zie het liever wat strakker ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ook eigenlijk :-). Dus neen ook niets voor hem hier. Vooral omdat dat dus allemaal wat breder getekend moest worden. Geen smalle spriet mijn MDH dus zo'n broek past gewoon niet erg.

      Verwijderen
  10. LOL voor het hartje ... ik zou zelfs de stofkeuze van dit hemd niet aan de MDH verkocht krijgen :-( (ook al ben ik grote fan) ... dus ja, ge kunt het al raden over de broek zeker ? (ik ben geen broekendraagster, maar de suggesties hierboven kan ik wel smaken, want eigenlijk zou ik dat wel eens kunnen gebruiken, zo één goedzittende broek)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel schoon dat hemd! Prachtig stofje.
    Hoe mooi ik de Jacob ook vind, niet op mijn man, daar heeft hij veel te korte benen voor (familietrekje) en ondertussen ook een te dikke 'pens'. Maar voor sprieten is dat wel kei-sjiek, lijkt me, zo'n jacob.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik moet instant 'saturday night fever' denken.
    Weer een staaltje vakmanschap. Het volgende hemd mag ik komen meekijken he, hoe je dat doet?

    Ik krijg die broek niet verkocht aan mijn vent. De dochter daarentegen dankt u uitgebreid.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Supermooi hemd!
    En dat hartje, dat is echt de max he.
    Je weet dat ik daar fan van ben he :).

    Een vrouwenjacob, daar zou ik helemaal wild van worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het hemd zag ik zaterdag en wau-hauw! De broek ben ik iets minder fan van, het vrouwelijke model dan misschien weer wel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. geen fan van de grote broek, wel van het hemd!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. doe de misschien maar zeker en vast voor vrouwen graag (maar met lage taille itt alle andere willetjes hierboven)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heb me ooit eens gewaagd aan een zomerbroek in de kleinste mannenmaat van Burda en deze is veel te groot (of de stof bleef meegeven?) Een mooi zittend model zou welkom zijn, ik zou er dan wel een recht model voor de MDH van maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik heb een schoonbroer die steeds vraagt een zelfde Jacob voor hem te maken als hij die van mijn zoontje ziet. (Of hij er mee zou staan... Dat blijkt een vraagteken!) Maar een goed zittende mannen en/of vrouwenbroek met een paar retro accenten. Graag!

    En nu we toch je planning aan het opstellen zijn... Misschien ook een retro jongensjasje voor de zomer?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ik ben fan! van de broek en het hemd! vanwaar of van wie is de stof?

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Sha, ik vind de broek ook leuker voor kleine jongetjes :). Maar binnen een mama-lijn zie ik die zeker zitten! Misschien toch een ideetje naast de zonen?
    Het hemd is ontzettend mooi, zowel de stof als het resulaat! :)
    Heel veel groetjes en tot zondag!
    Katleen

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik zou ook voor een vrouwenmodel willen gaan, liefst toch hoog model :)
    aan mijne man, nochtans een smalle spriet, ga ik dat niet verkocht krijgen vrees is... hoewel misschien in een neutraal stofke....

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Zelf zie ik zo een broekse ook wel zitten!!!... een Jacob voor de Hubbie, ik vrees ervoor... Dat detailke in zijn hemd vind ik zalig. Bij mijn volgend exemplaarke ga ik dat zeker ook doen, hem kennende gaat hij dat fantasitisch vinden...is toch zo een bezeke hé

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oei mooi! Die zou ik hier wel kunnen slijten aan man, zoon en dochter! Helaas heb ik zelf een flinke maat (48) anders zou ik mijn benen en billen gelijk in zo'n retromodel met hoge taille stoppen!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Het hemd was hier ook een groot succes. Jouw versie is weer af...
    De broek, ik ben er niet echt fan van :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Heel erg mooi dat hemd! Ik vind zo'n mannenbroek nog wel iets hebben, maar dan minder uitgesproken. Niet zo wijd onderaan dus. Ik peins dat ik dat hier dan nog wel verkocht krijg :-) Voor mezelf: liever rokjes en kleedjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Die mannenbroek, euh nee, toch niet voor mijn husband ... Maar zo'n schone retrobroek voor madammen daarentegen!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. de wederhelft zie ik nog zo snel niet in een Jacob-broek, maar mezelf daarentegen...

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wauw, helemaal verliefd op het hemd! Wat een prachtig stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een mooi hemd!!! Ben er nog niet aan begonnen, dju toch... Een mannenjacob... Ik vrees dat de heer hier ze misschien mee stuurt naar de ruimte... Zijn bene zijn korter als de mijne dus een wijd model zou hem niet echt mooi passen, de vrouw van des huizes zou het wel leuk vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. De Valentijnsnegroni draagt mijn grote goedkeuring zeker weg! En dat hartje jong, *smelt*! Een Jacoba voor mezelve, dat zou ik trouwens heel hard zien zitten!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Kei romantisch met dat hartje! Mijne vent zou jaloers zijn, want hij vraagt ook al lang naar een zelfgemaakt hemd ;) De retrobroek zou ik aan hem niet verkocht krijgen, ikzelf zou dat wel zien zitten, en inderdaad met hoge taille om mijn buikje weg te steken.
    Mijn zoontje wordt volgende week drie jaar en hij mag op zijn feestje zijn eerste Jacobbroek aandoen. Toen ik vroeg of hij het leuk vond dat hij bijna verjaart, antwoordde hij direct 'ja!'. 'En waarom dan?', vroeg mijn man (in het gedacht dat hij zou zeggen: 'omdat ik dan kadootjes krijg'), maar nee hoor... 'omdat ik dan de mooie broek mag aandoen die mama gemaakt heeft' :D
    Zal ik er ook maar een hartje in borduren? :)

    Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat is trouwens de MDH waar iedereen het over heeft? Halve trouwboek kan niet, dat zou HTB zijn...

      Verwijderen
    2. Toffe reactie! :-) En de MDH = Man Des Huizes

      Verwijderen
  32. Wat een schitterend mooi hemd in een prachtig stofje. Dat zou mijn lief wel dragen, denk ik. De broek daarentegen niet, dat wordt wachten tot de olifanten weer in zijn. Gezien het nog niet lang geleden is, verwacht ik niet dat dat voor subiet zal zijn ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Leuk gedaan. Whaw, zo'n broek voor vrouwen zie ik onmiddellijk zitten! De MDH wellicht niet. Helaas...

    BeantwoordenVerwijderen
  34. oh een mannenmodel zie ik wel zitten! Het is moeilijk om mooie patroontjes te vinden om voor mijn lief te maken. Hij vraagt al heel lang om een broek en ik zoek al even lang een patroon... en deze vind ik (en hij ook) prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Zowel mijn man als ik zouden een patroon voor volwassen jacob fan-tas-tisch vinden! Ik duim alvast voor voldoende enthousiasme om je te overtuigen!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Awel ja, mijn lange smalle man wil al lang een broek die hem geen water-in-de-kelder-allures geeft. Dus ik ben zeker kandidaat! Wel graag met een rits i.p.v. een elastiek...

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ik ben al lang op zoek naar zo'n model voor mijn zoon van 12 jaar. Alle toffe patroontjes die ik vind zijn altijd te klein voor hem.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Mijne vent vraagt al lang voor een Jacob voor hemzelve! Maar zou de pijpen ook minder uitlopend laten maken... een hemd wil ie ook graag, maar hij staat beter met de smallere modellen, nu nog op zoek naar een patroon...

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Waw dat hemd is de max. MDH vraagt ook al een hele tijd naar een creatie Speciaal Voor Hem, het liefst een broek. Maar een tof mannenbroekpatroon heb ik nog nergens gevonden... So pretty please with sugar on top...

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Mijn vriend zeurt sinds de eerste Jacob van zoonlief om ook zo'n broek, ik word er horendol van ;) Heb je al genoeg reacties om hem op de planning te krijgen?

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Ik ben ook pro een plaatske voor de volwassen Jacob op de planning!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. I've just returned safely home to Brussels after a most enjoyable and inspiring Maakdag. I couldn't help but post a comment on this shirt because it all makes sense now. It was your husband taking the photos during the workshop?! I was admiring his shirt from afar and now that I see this post I know who he is and where the shirt came from! Beautiful! Thank you, Sharon, for a wonderful day!! Lx

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Zeer mooi hemd. Dat hartje, echt aandoenlijk.

    Dat hij die broek niet meer dan tien minuten wil aandoen, begrijp ik.
    Tien minuten is al héél veel.
    Zo ver zou mijn man nOOOOit gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. elke keer als mijn dochters rondparaderen in hun jacob-broek, vraagt m'n schoonbroer wanneer eindelijk die van hem komt... Nog geen intentie het patroontje te publiceren??? wij zouden het zeeeeer fel appreciëren :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Is dat patroontje ondertussen al in omloop? Voor de vrouwenbroek dan...

    BeantwoordenVerwijderen