27 februari 2013

De pijl en boog vrienden

De pijl en boog vrienden-1

Nils werd 5 en kreeg vandaag het vriendenfeest. Ik lig dit te typen vanuit mijn luie zetel. De place to be na 7 x mannelijk kleutergeweld om me heen. De zetel verlaten is vandaag geen optie meer of ik zou nog echt wel wat moeten willen van de resten van de tiramisu, de petit beurre, de party popcorn of de eetbare confetti.

De pijl en boog vrienden-2

De pijl en boog vrienden-3

De pijl en boog vrienden-4

Toen ik de jongen van 5 enkele weken geleden naar specifieke wensen vroeg, zei hij: 'eentje met pijl en boog'. Ik pinde meerdere toepasselijke ideeën, besefte dat een koopalternatief tijdsgewijs haalbaarder was en bestelde online 7 bogen met zuignappijlen. Het geheel verstopte ik in een eerste activiteit die hier gespot werd, het muzikaal pak.

De pijl en boog vrienden-5

De draagkokers voor hun materiaal liet ik ze zelf maken. Ze kregen elk een stuk van de stevige kartonnen buizen waarop de ondervloer van onze laminaat gerold was. Eén van de twee heilige helpers die vandaag aanwezig waren, verzaagde die op maat van de pijlen. Leve recyclage, maar jammer van de niet te verwijderen lijmresten dus werd elk stuk van een laagje papier voorzien. De kinderen vlogen in het knutselgerief en kozen hun tassenband die ik na het drogen aan de koker niette. De kokers sloot ik onderaan met een stuk ballon.

De pijl en boog vrienden-9

De pijl en boog vrienden-10

De pijl en boog vrienden-11

Ons schuifraam ging ik eerder vandaag te lijf met washitape en frutella's. De kinderen probeerden de pijlen in de washitape figuren te schieten en wonnen zo de frutella's die daarin bengelden.

De pijl en boog vrienden-20

De pijl en boog vrienden-8

De pijl en boog vrienden-7

Dat plus verkleedkledij, kindergrime à l'improviste, wat playmobil en een schommel hield die mannen zo'n 3 uur goed bezig.

De pijl en boog vrienden-6

Vijf jaar al. Zucht.


34 opmerkingen:

  1. Dat snoetje, heerlijk.
    Gefeliciteerd met je grote knul. Zo te zien heeft hij een fijn feestje gehad. Wij beginnen pas in december met zijn eerste kinderfeestje, dus ik hoop een leuk ideetjes op te doen tegen die tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een megacool feestje! Zou hier zeker ook veel punten scoren. Proficiat met de kersverse 5-jarige!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er een fantastisch feestje uit! Van die laatste foto straalt het contentement zo af!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig leuke ideeën! Kan 't geloven dat jij moe bent. Supermam! Je ziet dat hij genoten heeft. En daar doen we 't toch voor hé :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij zei voor de eerste keer echt gemeend dat hij het zo'n leuk feestje vond. Ik was content ja :-).

      Verwijderen
  5. Dat raam-washi-roos-idee ga ik van je lenen......goed gevonden!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Waar vond je de bogen? We hebben hier een zoon die 7 wordt maar momenteel gefascineerd is door bogen..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super! dolle pret - veel moed voor het opruimen en ramen-poetsen wens ik je! En 5 keer Hoera voor Nils!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, de max die pijlkokers! Onze enige pijl en boog is ook al goed geweest voor veel avontuur. En evenveel miserie. Maar kom, nu weet ik dus waar ik een hele lading kan vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, dat ziet er een supertof feestje uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw dat is wel een stoer en supercool jongensfeestje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Klinkt als een geslaagd en uitputtend grote knullenfeest! :D Nu lekker genieten van de rust (jarige zal waarschijnlijk slapen als een roos).

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wauw! jullie zijn allemaal zo creatief met die feestjes! Ik moet dat hier maar allemaal zien te onthouden!
    Pinnen die handel!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zalig, die homemade pijlenkokers! Ziet er een feest op maat van de jarige en zijn gezelschap uit... : rust ze! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hihi, zo leuk. Ik zit al met een negenjarige...voor hem moet het al wat cooler zijn, jammer. Dit jaar was het een bowlingmiddag met 6 Tomtestosterons...don't ask...ik mis die feestjes...geniet er nog maar een paar jaar van :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Klinkt geweldig (en doodvermoeiend)!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ziet eruit als een heerlijk feestje, wat ben je toch een geweldige mama! Liefs martine

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het ziet er allemaal écht super uit ! (maar ook wel vermoeiend ... amaai !) (zelfs de voorbereiding van zo'n feestjes neemt soms al veel tijd in beslag)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wat een tof idee! ik ga dit eens voorstellen aan onze bijna vijfjarige, en hopen op schoon weer in juni, dan kunnen ze de tuin onveilig maken met hun pijl en boog ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Symbolisch getalletje dit jaar, die vijf! En die recyclage, schitterend. Ik ga ons rollen ook opslaan tegen dat het zo ver is :-D Net als dit hele concept trouwens. Snoepen afschieten, ik kijk er al naar uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. amai, wat een superfeest moet dat geweest zijn voor een 5 jarige! ik ga toch ook enkele van je ideetjes lenen tegen dat ons patatje 5 wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Leuke ideeën, zeg! Ik zou anders ook wel zo'n feestje willen. Ik word binnenkort 36. Kom jij de Frutella's op mijn raam plakken? :-P

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Fantastisch! Wat ben ik blij dat mijn zonen jonger zijn en ik hier de ideeën kan komen halen! Moeder heeft de zetel verdiend en ooit (ja, ooit) organiseren je twee zonen een feest voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ziet er mij een geweldig feest uit :) Waren de kinderen niet over actief door de koffie in de tiramisu of hebde der een goei scheut amaretto in gedaan? :p

    BeantwoordenVerwijderen
  24. superleuk feest zeg! en hieperdepiep voor jou 5-jarige kerel! hier sinds dinsdag een 4-jarige meid rondlopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik smelt weg bij de foto's. Zo mooi op beeld vastgelegd.
    Love de kokers, de washitaperoos, en natuurlijk al dat lekker eten!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Great post however I was wondering if you could write a litte more on this subject?
    I'd be very thankful if you could elaborate a little bit further. Bless you!

    Have a look at my web page: Http://www.cartadaterra.org/potential-cat-dental-issues/

    BeantwoordenVerwijderen
  27. hier wordt er volgende week ook eentje vijf. ik ben nu al bang voor het feestje. en ik weet zelfs nog niet wat ik ga doen!
    ben jaloers dat jij het al achter de rug hebt en dat het leuk was!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. dat zag er lekker en leuk uit!!! wij hebben ook net verjaardagsfeestje achter de rug!!!

    www.mamajulesbrussels.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat ontzettend gaaf !! Echt een heel leuk idee voor later als J wat groter is.

    BeantwoordenVerwijderen