21 januari 2013

Meet Bas

Meet Bas-3

Bas is het nieuwste Zonen 09 materiaal. Een naam die past bij onze salopette.
Bas is hoog en recht, zowel achteraan als vooraan.

Meet Bas-7

Deze versie heeft plooien en wordt gemaakt met tassenband die vertrekt vanuit de zijnaden in de achterbenen. De band gaat door de lusjes in de tailleband, over de schouders heen en weer onder lusjes die vastgestikt zitten in de plooien die over de volledige lengte van het voorpand lopen.

Meet Bas-4

Meet Bas-2

Meet Bas-8

Centraal in de tailleband achteraan zit elastiek die de salopette op de rug doet aansluiten.

Meet Bas-1

Bas heeft ook nog hoekige zijzakken die eigenlijk 1 grote zak verbergen vooraan tussen een gedubbeld opzetstuk. Plaats zat voor wie op schattenjacht trekt.

Meet Bas-6

Meet Bas-5

Ook dit patroon heeft een 'B-kant'. Die komt er binnenkort aan. Het patroon zelf daar is het nog enkele weken op wachten, maar de kop is er weer eens af. Oef.

De stof voor deze Bas is te koop in De Stoffenkamer.



61 opmerkingen:

  1. Wederom tot in de punten afgewerkt met die leuke details!
    en oh ja: ook aan jou een gelukkige verjaardag! Ik herinner me van vorig jaar dat wij samen jarig zijn :)
    Annick

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar Waauw zeg. Superknap weeral. Ik kijk er al naar uit als mijn kleine ventje over enkele jaren in deze broek kan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jiha!! Dat ziet er super uit!!! Ik wil Bas!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh nee..... Bas is te gek!!!
    Ik wil hem NU!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind Bas helemaal wat zijn naam zegt. De salopette uit de tijd van toen en tegelijk heruitgevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik moet dringend eens aan kinderen beginnen, denk ik zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel origineel, en wat een oog voor detail. Chapeau Sharon, doe maar lekker verder zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. zo cool, was net zelf bezig een Jacob om te toveren tot een salopette... Ik staak mijn klunzige bezigheden, bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zalig! Supertof! Kan niet wachten om mijne Bas in zo een Bas te zetten!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. jij hebt maar weer BOENK'n tof patroon tevoorschijn getoverd! (maar ik veronderstel dat het toveren meerdere dagen nodig heeft gehad) SUPERGEDAAN!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik zit al de ganse tijd alleen maar met mijn mond open naar onder en boven te scrollen. Gij genie. En wat zijn wij lucky bastards dat gij uw roeping gevonden hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Tof, er zitten orgininele ideeen in!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel, heel, heel knap! Zo wil ik er ook wel één voor elk van de zonen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw, wederom zeer leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wauw!kan ook wel voor de dochter lijkt me zo. ik wacht met spanning af!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Sjiek zeg! Die maak ik voor ons Sammeken als hij wat groter is...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauww jong! Even schoon als zijn naam!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Geniaal! Een salopette, ha ja, meer retro kun je niet gaan, vind ik. En die manier waarop de schouderbanden vastgemaakt zijn: zoooo mooi! Helemaal af, die Bas!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. amai, weeral een knaller van formaat!!! Instant fan! En zo tot in de details af! Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik wil 'm! Ik wil 'm! Superleuk gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oh zo leuk weeral! Komt ie er ook in kleinere maatjes? Is toch zo schattig voor eentje dat juist kan zitten of vooral : juist kan kruipen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is echt een heel ander patroon dan. Zo'n kleintjes hebben veel meer beweegruimte nodig dus start ook dit patroon vanaf 92. De leeftijd waarop ze starten met lopen of net lopen.

      Verwijderen
    2. Ah, ik snap het. Voor stappers is dit natuurlijk ook geweldig schattig, en zo loopt er hier ook wel 1 rond! Merci!

      Verwijderen
  22. Bas, u ziet er zalig uit om te dragen. Ik kan al niet wachten tot ik je kan aankopen en kan voorstellen aan mijn zoon. Jullie gaan de beste vriendjes worden, dat kan ik nu al zien :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Op de creche van mijn jongste zit een Basje. Hij zou heeel goed met deze salopette staan! Heel mooi gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Happy BIRTHday, voor jou en voor knappe Bas!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. waw, zo'n groot talent gij! mooi...

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Zotjes, hoe ge het verzint...zo'n Bas wil ik wel!!! en kben benieuwd naar de B kant ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Helemaal af! Fan van Bas én fan van jouw talent om originele accentjes toe te voegen. Laat maar komen, die Bas!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Och waaw! Zo mooi! Grtjes, Niek

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Echt super! Super! Super!
    Stiekem hoop ik ook op een kleiner maatje (80-86) zodat mijn stoere man ook een Basje aan kan!
    Welke soort stof gebruik je best voor de salopet?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eigenlijk gebruik ik hier dezelfde kwaliteit stoffen als voor de Jacob. Steviger stoffen zoals de gabardine.

      Verwijderen
  30. geweldig! dit zou super zijn voor ons knulletje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Merci allemaal. Tof dat jullie zo enthousiast zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Knap ze seg. Dienen van ons gaat nogal kleren hebben (zeker nu ik nog wat tijd heb tegen dat hij erin gegroeid is)!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Oeh, ik vind hem echt helemaal geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Mulches And Your Garden Deciding If You Should Buy Topsoil Or Stick With What You Have
    Now

    Also visit my blog post; grafton tree Nursery
    Review my blog post tree nursery milwaukee

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Therefore i'm trying to create a blog in a project, and that i have been told not use blogger or some kind of of the blog building websites, Requirement would be to obtain access to my blog privately without using any public site that needs me to log on to them before i get to my blog. How can i do it? Or will there be any website that may help? Please help. Me in a race against time. Please.

    My web site; http://wiki.invasionesbarbaras.com/index.php?title=DJ_wins_million-dollar_lawsuit_over_Black_Eye_Pea_s_song_My_Humps
    Here is my web page ... Paxil Lawyers

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Verizon's Droid Phone To Compete With iPhone The phone lacks the latest Android operating system. It has 4.0 Ice Cream Sandwich, not 4.1 Jelly Bean, but it is still a very capable phone. http://www.makanna.com/blogs/9209/30148/reverse-cell-phone-lookup-servic Reverse Phone Number Finder - What's Involved With a Reverse Phone Look Up Service?

    By now their affair was one of New York's worst-kept secrets. Franklin Roosevelt Jr, son of the former President, told me he was amazed Bobby and Jackie's romance had remained under wraps.
    Also visit my blog ... reverse cell phone look up

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Fortuna, the former manager of S2 Capital, pleaded
    guilty on Nov. 5, 2009, and has been cooperating with
    federal authorities. In a court proceeding on May 23,
    Assistant U. S. Attorney Jonathan Streeter said Fortuna was continuing to cooperate and provide information on individuals "that we are still reviewing."
    Measurements: Length: 5.5 in Width: 3 in Honestly, I forgot to measure the
    gauge and count the number of rounds I made.

    My sister was so eager to claim her phone cozy.
    I can't really blame her, this is just soooo gorgeous! http://tinyurl.com/bx5hgfb The Cell Phone FAQ It's such
    a joke, a real joke. There is no real hunt. It's fixed," he said. I am cornering you to say 'jihad.
    '"
    Also visit my page ... reverse phone lookup cell

    BeantwoordenVerwijderen
  38. O, hoe leuk!

    Die gaat mee naar naailes...

    Groet, A. gna

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ooh seg dat is speciaal maar vindt het echt wel leuk, dat is nu een salopet dat op geen ander lijkt. Uniek en origineel.

    Grtjs Daisy
    Ps: heb uw charliepatroon goed aangekregen incl. persoonlijk tekstje (ikke content) en heb ook ff een linkje op mijn (nog recent) blogje gezet.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. ik kan het patroontje niet vinden bij de stoffenkamer.... kan dat of doe ik iets fout?? groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Joke, hier zou het moeten staan: http://www.destoffenkamer.be/patronen/zonen09-bas.html

      Verwijderen