21 december 2012

Stoffig

Ik wou dat dit bericht over creativiteit ging en het soort stof waar we allemaal warm voor lopen, maar jammergenoeg was er daar de afgelopen dagen geen tijd voor. Ik moest me noodgedwongen bezighouden met het stof van de meest ergerlijke soort. Stof waarvoor ik me precies al jaren voor verontschuldig. Klop je bij ons aan dan zijn de eerste welkomstwoorden "let niet op de rommel en 't stof, want wij verbouwen".

In het begin denk je dat zoiets maar enkele maanden gaat duren, maar voor je 't weet woon je anderhalf jaar op chappe en ben je toe aan een vijfde laag karton. Karton die het stof niet tegen houdt, die scheurt wanneer het zo erg wordt dat de stofzuiger echt wel de kamer rond moet en die daarna door de MDH met zijn plakbandfetisj weer tot een harmonieus geheel wordt omgetoverd. Euhum.

Stoffig-3

Twitter, Facebook en Instagram deden de laatste dagen dienst als persoonlijke klaagmuur. Ik was de Zaagstraat ingeslagen, maar vandaag dacht ik 'no more!' en dwong mezelf te zien dat de weg die al afgelegd werd aanzienlijk is en dat we er, in het belangrijkste deel van het huis, zo ongeveer zijn.

Stoffig-1

Stoffig-4

Stoffig-7

Ons keukenplafond werd voor de zoveelste keer aangepakt. De bedoeling was de gyprocplaten uit te plamuren en daar rechtstreeks over te schilderen, maar toen de eerste laag primer er kwam, werd snel en pijnlijk duidelijk dat het enduiren niet echt één van onze talenten is. De voegband kwam op meerdere plaatsen los, de vloekwoorden vlogen de kamer door en vliesbehang aanbrengen leek ons, na deze hulplijn, de beste redding.

Stoffig-8

Stoffig-6

Dat deden we gisteren en deze morgen, na het opnieuw schuren.

Stoffig-2

Stoffig-5

Dat behangen bleek eigenlijk ook geen simpele klus. Mocht ik ooit opnieuw verbouwen dan laat ik dat plafond doen. Het schilderen volgt volgende week en we hopen dat de stukken waar we de socialemediazaag over uithingen dan niet meer te zien zijn.



13 opmerkingen:

  1. Van mij hoef je je niet te verontschuldigen voor het zagen, ik doe het ook. Ik vind dat het helpt om eens op facebook of twitter te zeggen dat het niet lukt. Plafond is echt moeilijk en lastig. Na de living hebben wij ook iemand ingeschakeld voor de resterende stukken, alleen het schilderen doen we nog zelf. Er zijn grenzen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je slaagt er toch maar weer in om prachtige foto's te maken, zelfs van zoiets ellendigs. Veel moed!x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. courage, courage, courage...ge zijt er bijna. En dan gaan die feestjes beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh help en wij gaan nog eens opnieuw beginnen...
    Doorbijten, het resultaat is wat telt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Respect jong dat Gé da al zo lang doet... Wij hebben dat met veel familiemankrachten op 6 maand proberen doen omdat ze mij anders naar de psychiatrie konden voeren!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat gaat daar helemaal goed komen, ik voel het. En als ge binnen 10 jaar nog eens door uwe verbouwings-fotoboek (of ge ging toch niet zeggen dat dees schoon foto's voor de vuilbak zijn?) bladert, dan gaat ge ermee kunnen lachen. Echt. Wie weet kunt ge de zoons zelfs wijsmaken dat die eerste voetafdruk op de maan ook de uwe was.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Brrrr ik mag er niet aan denken. Verbouwen, niets voor ons. Courage, ik hoop dat het einde stilaan in zicht is - verbouwingsgewijs, dan, natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hier vandaag ook aan de plafonds begonnen. Het "plakken" zal voor volgende week zijn. Ik durf er nog niet aan te denken :/

    Veel moed schaapke, zoals ik idd ook al zei, kijk maar is om u heen, ge hebt al een prachthuis en het wordt er nog beter op!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. oh zo herkenbaar... van het eindeloze schuren der gyprocplafonds tot de zoveelste herstelling-met-plakband van de voorlopige vloerbedekking...

    Maar ook de voldoening als er weer iets af is hé! Succes nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. "Mocht ik ooit opnieuw verbouwen". Als ik die zin hier uitspreek vraagt er eentje de scheiding aan. ;-)
    Courage!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nog eventjes volhouden! Ik vind in ieder geval dat je jouw momenteel wat stoffige wereld prachtig kunt vastleggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hier wordt 't plafond dezer dagen ook gestoken. Maar de naden plakken gaan we toch laten doen. Dat we naar beneden kunnen verhuizen om dan de rest van 't huis te doen. Zucht. Ik ga ook wat op twitter gaan zagen ;-) Courage nog! Ge gaat nog zo fier zijn dat ge 't zelf gedaan hebt, om even met 't meest irriterende cliché ooit te eindigen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hehe, er zijn dus nog van die zotten gelijk wij... Ik heb mijn man eindelijk zover gekregen dat we het enduiren en schilderen van het livingplafond aan een ander overlaten, ook al wil dat dan zeggen dat we nog een jaar (of 2?) langer op een gyprocplafond moeten uitkijken... Maar enkele maanden niet in onze living kunnen, zag ik niet zitten. Als compromis slapen we momenteel op de bureau, die later onze zoon z'n kamer zal worden. Intussen zijn we volop bezig aan onze slaapkamer, voor wie nog kan volgen. En achteraf kunnen we fier zeggen: ja, we hebben het meeste zelf gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen