28 december 2012

Geboortekaartrok

Geboortjekaartjesrok-1

Eindelijk kreeg ik een duw in de rug voor het maken van een model uit Allemaal Rokjes. De ex-collega maar nog steeds vriendin die me ooit zei 'kom begin eens een blog', vroeg me om haar en enkele van haar intimi te tonen hoe je een rok stikt dus had ik een recent voorbeeld nodig. Het was in feite verschietachtig hoe lang het geleden was dat ik nog eens een echt stuk voor mezelf naaide.

Geboortjekaartjesrok-3

Brede heupen smeken om een A-lijn dus was de keuze snel gemaakt. Hij zit echt goed. De blinde rits stak ik wel in het rugpand want brede heupen krijgen zo al aandacht genoeg.

Geboortjekaartjesrok-4

De rok op zich is simpel. Geen paspel, geen tralala, maar in een Kokkastof waar ik in De Stoffenkamer nostalgisch van werd.

Geboortjekaartjesrok-2

Ze doet me denken aan oude kaartjes. Ja toch? Stond zoiets niet op geboortekaartjes? Hoe dan ook, ik vind ze prachtig.



16 opmerkingen:

  1. Nog voor ik reageerde ben ik eerst gaan kijken op de site van de stoffenkamer. Helaas weer niet meer voorradig!
    Prachtige stof= prachtige rok!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh Sha, zo schoon!!!! Echt echt echt!
    Dju toch, en ik bestelde de stof niet, omdat de stoffenstapel dat hier ooit rok moet worden echt té groot is, maar hier heb ik nu wel spijt van!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldige stof, écht een seventiesprintje, ik word er idd ook nostalgisch van!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Love it! En wat een magisch (magnetisch) schoolbord heb jij op die twee eerste foto's :-), super gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb het stofje ook in mijn kast. In het bruin met roze popjes, gekocht bij Julija. Ik zag er een kleedje in voor 1 van de dochters, maar dit is ook tof.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oooh dat stofje heb ik ook al een paar keer door mijn handen laten gaan en netjes teruggelegd. Beauty! En je verdient het. Meer van dat!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wijs, die foto's met rok en bord. Meer van dat! (alsook naaisels voor jezelf!)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi stofje. Ik zal daar toch ook eeens langs moeten gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel schoon en de stofke is om op te eten.

    BeantwoordenVerwijderen