17 december 2012

9 voor 6

Enkele maanden geleden vertelden A en P dat ze zouden trouwen. In de winter en met 6 bruidskindjes. Mijn enthousiasme over deze mensen in combinatie met een tijdelijk moment van verstandsverbijstering deden me eruit flappen 'zal ik de kleertjes maken?'.

Dus zat ik een tweetal weken geleden urenlang en bedolven onder 7 meter Michael Miller en 3 meter gabardine achter de naaimachine met uiteindelijk drie Jacobs, 3 hemdjes en 3 strikjurkjes voor 6 cuties tussen 8 maanden en 7 jaar oud.

Een paar detailbeelden.

9 voor 6-4

9 voor 6

9 voor 6-2

9 voor 6-3

En enkele sfeerbeelden van wat één van de schoonste dagen in 2012 was.

9 voor 6-5

9 voor 6-6

9 voor 6-7

9 voor 6-9

9 voor 6-8

9 voor 6-13

a en p



42 opmerkingen:

  1. Echt petje af meid!! Zo schoon, ik denk dat je dit prachtige paar zielsgelukkig gemaakt hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. whauw, schoon!
    en nu ben ik wel curieus naar het patroon van dat strikkleedje. Het Peuterjurk van Riet? maar dan in 1 stuk?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat voor het oudste meisje heb ik al eens gebruikt (http://madebymamasha.blogspot.be/2012/06/voor-mijn-keppekientje.html) en was toen vertrokken van een A-lijn uit de Ottobre, maar voor de kleine meisjes ben ik idd vertrokken van Riets kleed. Iets minder uitgeschuind maar toch voor voldoende ruimte gezorgd (dat van de 3- jarige was te smal voor de kruiper en de net stappende).

      Verwijderen
    2. merci voor de tip! Zou Ellis nog willen kleden voor kers. Ga Riet haar patroon nog keer uithalen denk ik

      Verwijderen
    3. Hoi Sha, zo mooi zeg! Echt weer op z'n Sha's! ;) Waar kan ik dat patroon voor het kleedje vinden? Groetjes! X

      Verwijderen
    4. Op de blog Leven met Liv kun je de peuterjurk of kleuterjurk kopen (nog steeds voor 't goede doel) en daar kun je dit model intekenen.

      Verwijderen
  3. Ooooh! Ik voel de liefde tot hier (en niet alleen van het bruidspaar...)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, dat is een werk geweest! Maar ontzetten leuk stofje! origineel bruidsjongens en meidenoutfit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh nee, echt beetje zottekes om dat zelf voor te stellen in uw drukke bestaan! Maar wel supermooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Supermooi !! En ik dacht,ik ken dat stadhuis,ah ja natuurlijk ben er zelf ook getrouwd :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Supermooi, zowel de kleertjes als je voorstel om dat voor hen in elkaar te stikken!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. jee wat een werk ! En zo ontzettend mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Amai, superschoon, maar wat een werk moet dat geweest zijn... Je mag trots zijn op je creaties!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, wat ben ik fan van uw perfectionisme :-). Ze zijn prachtig! Alles, de kinders, de kleertjes, de foto's...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Inderdaad een beetje gek :-) Maar uw gekheid levert alweer schone resultaten op!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat is prachtig hé! Volgende keer ook maar ineens de trouwjurk maken?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh Sha, ze zijn prachtig! Die ventjes zijn om op te eten: die puntkraagjes, die malse vestjes, de Jacobjes... Zalig! En de bruid haar outfit kan mij ook bekoren!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. lientjepralientje17 december 2012 20:45

    you crazy woman,
    echt knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ja ik vind de bruid en haar winterse stola ook erg mooi! en de kleertjes van de kindjes vanzelfsprekend natuurlijk ook he!! wat een originele bruidssuite...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wauw, mooi resultaat en zo sfeervol...






    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtig! Proficiat voor de bruid en bruidegom, maar ook voor de moedige vrouw die het allemaal genaaid heeft ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hey Sha! Ik ben het, Annelies; heb geen profiel hier dus ik log mij maar in als 'anoniem' ;) Ik ben weer helemaal aan het glunderen nu ik de foto's zie! :):):). Nogmaals een MEGADIKKE merci voor al je werk en het praaaaachtige resultaat! Je bent een schatje :) xxx tot snel

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat gaaf gedaan! Ziet er heel mooi uit

    BeantwoordenVerwijderen