24 oktober 2012

De warme optie

Charlie, kant b 6

Nog enkele weken geduld en dan kan u kiezen, Charlie met korte of lange mouwen?

Charlie, kant b 4

Dit is nog een versie voor Nils met elastische paspel tussen mouw en mouwboord. Om er in exact dezelfde stof als de gele voering te kunnen gebruiken, moest ik er zelf maken. Dat kon met een dik elastisch koordstopperkoord en stroken tricotstof die je knipt met de rek in de lengterichting.

Charlie, kant b 1

Charlie, kant b 5

Charlie, kant b 3

47 opmerkingen:

  1. wauw, heel mooi hemdje! en zo'n leuke kleurencombinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. prachtig! daar zal Oscar ongetwijfeld ferm mee staan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is een heel tof model, knap!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zie mezelf dat precies ook nog dragen. Tot welke maat gaat dat? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi hoor. Ik hoop dat ie ook in grotere maten komt. Mijn boevemans heeft zo'n hekel aan iets bij zijn hals, dus deze zou ideaal voor hem zijn. Hij zit in 134 inmiddels (hint hint)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Euh.. mijn zoon draagt 170... en hij zou hier ook prachtig mee staan

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw wat een heerlijk truitje! Die zou mijn mannetje ook zeker staan. ben benieuwd naar het patroon!

    http://poppenhuisjewools.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wachten tot??? geduld is niet mijn sterkste troef...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. prachtig gewoon! Ik zou er onmiddellijk aan willen beginnen...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. heel mooi, maar ik zou dat voor mijn dochters ook durven maken zenne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ewel volgens mij staan meisjes hier idd ook mooi mee!

      Verwijderen
  11. prachtig! Van waar is dat blauwe stofje? Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beide stofjes zijn van Mertens mercerie.

      Verwijderen
  12. zo schoon! en wat een heerlijke foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh zo mooi!! Ik zag Kir er in de week één maken op het Leuvens stiksel, echt super mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig! Ook dat kleurencontrast, love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Echt heel mooi. Welk patroontje heb je gebruikt? Die zou ik ook eens willen maken voor mijn mannetje. Mooi stof ook.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het gaat om 1 van mijn nieuwe Zonen 09 patronen.

      Verwijderen
  16. Oooh, die derde foto. Heerlijk kind van u!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Fan van zowel de korte als de lange mouw. Helaas een gebrek aan zonen. (toekomstplan!)
    Schone herfstige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. oh! ik denk dat ik nog meer fan ben van de lange mouwen! Laat Charlie maar snel komen, want dat lijkt mij een ideale outfit voor de eindejaarsfeesten. In combinatie met bretellekes, ik zie het al helemaal voor mij :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. allebei, maar voor de winter nu zijn lange mouwen wel handiger.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Maar zooo schoon! Net als jouw foto's trouwens, I ♥ de derde!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dat vind ik super, maar nog met ellebooglappen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Echt een schoon modelleke, die Charlie. En de zoon ook natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Is dit een gewone tricot of meer de dikkere soort (zoals sweater stof). Ik wil mijn voorraad al inslagen tegen dat het patroon er is!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er wordt gewerkt met twee tricots waarvan 1 dunne en 1 dikkere. In de handleiding zal dan meer uitleg staan.

      Verwijderen