25 september 2012

Voldaan

De titel omschrijft het gevoel dat overblijft na enkele weken hard werken, weinig slapen, een memorabele zondag en een opkuis die ik dankzij haar niet op mijn eentje moest klaren. De belangrijkste dag in die opsomming? Zondag, Maakdag!

Ik word wat lyrisch als ik eraan denk en vooral wanneer ik die fijne commentaren terug vind in mijn mailbox, gsm, facebook en jullie blogs. Ik toon en vertel eerst en vooral hier -de blog waar het allemaal mee begon- hoe het er vorige zondag in het MIAT aan toe ging.

Voldaan V

De dag begon gestresseerd, maar ieder uur werd het iets rustiger in mijn hoofd. Tussen 8h30 en 22h schreven we wel 2 A4'tjes vol met dingen die de volgende keer anders aangepakt zullen worden, maar toch ben ik content. In dat MIAT gebeurde namelijk waar ik op gehoopt had. Gezelligheid, creativiteit en plezier slopen er ongegeneerd binnen.

Er waren mensen van alle slag. Jong, oud, bloggers, niet-bloggers, beginnende handwerkers en het eerder ervaren type. Ikzelf begeleidde enkele onder hen tijdens twee workshops Jacobbroeken. Eén van mijn 'pupillen' was mevrouw Bambiblauw.

Voldaan I

Het type madam dat je wel graag moet hebben. Ik ontdekte dat tijdens Van Katoen, leerde toen ook haar winkel met een oh zo goede service kennen en liet haar op slag mijn lijstje van favoriete stoffenleveranciers aanvoeren. Zondag maakte ze mij jaloers met haar nieuwste Kokka en de Jacob die ze daarin met gemak van onder de machine liet rollen. Canvasstof die zich perfect voor dat broekje leent. Mocht u snel genoeg zijn om wat van de eekhoorntjesstof te bemachtigen, koop daar dan ook snel wat paspelband bij. Die zakjes zijn gewoon übercute.

Voldaan II

Naaisters en naaimachines, die waren talrijk. De MDH vereeuwigde dat tijdens de Maakdag.

Voldaan VI

Voldaan XI

Voldaan X

Missy N. deed dat toen wij de Bernina's, Brothers en Janome's weer aan de goede zorgen van Meneer Mertens toevertrouwden.

Voldaan XVII

Dat ik hier voor hem reclame maak, dat ligt er vingerdik op, dat weet ik, maar ik doe het met wreed veel plezier. Zonder naaimachines geen Maakdag ergo geen Maakdag zonder Dirk Mertens. Een ware handwerkheld, ik zeg het u. Mocht u deze held een keer willen ontmoeten, komend weekend doet hij van Meet & Greet tijdens hun opendeurdagen.

Dat Maakdag om handwerk draait, wou ik ook in de details laten zien. In een zotte bui kregen meer dan 200 tassen een veeg krijtbordporseleinverf.

Voldaan XV

Die werden stuk voor stuk door de MDH in de oven gebakken en door de Maakdagdeelnemers beschreven, gevuld met overheerlijke Dolce Gusto koffie en vergezeld van de beloofde verwennerij.

Voldaan XIV

Voldaan XVI

Voldaan XII

Ik zweer het u, ik smeet daarnet mijn Senseo buiten. Voortaan ristretto's, macchiato's en lungo's voor mij en met datzelfde toestel chococino's voor de zonen.

En had ik nog geen Turbo Express dan vloog hier ook een strijkijzer door het raam, want qua machinerie kon Maakdag niet alleen rekenen op Mertens Service Center en Krups, ook Calor juichte het initiatief toe en voorzag het naaiend publiek van het beste strijkijzer dat de markt te bieden heeft.

Voldaan VII

Voldaan IV

Ziet u daar die glimlach? Die is te verkrijgen op de volgende Maakdag! Binnenkort verklappen we wanneer. Ook heel binnenkort meer foto's van de eerste Maakdag ristretto in het Maakdagboek!

28 opmerkingen:

  1. Zit goed bezig, gij! Count me in voor de volgende editie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo jaloers dat er zulke leuke initiatieven niet in de kempen plaats vinden

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 't Was zo'n plezante sfeer dat ik moeite had met naar huis komen. Ik kijk ook al uit naar de volgende!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ziet er tof uit
    en die tassen, wat een goed idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd met dit succes! Jammer dat je niet in Amsterdam woont!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, de foto's die Y. nam zijn supermooi! Ben al benieuwd naar dat fotoboek!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. he sharon

    ziet er super uit, je mag trots op jezelf zijn! Ik vind je een kei. Dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oooooh, ik ga toch maar eens emigreren naar Gent (hopelijk vindt mijn lief dat ook wat... hm), want er zijn zo veel leuke dingen te doen. Had graag bij de Maakdag geweest, maar woon simpelweg te ver weg en voor een logeerpartij zoals tijdens Van Katoen had ik even geen fondsen. Die Bernina naaimachines zijn geweldig. Ik zou er echt wel één willen.
    Groet,
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ooh wat een fijne foto's zeg. Volgende keer volg ik zelf ook een workshop, het kriebelde serieus om terug wat te naaien. En inderdaad, het was heerlijke koffie!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De gezelligheid spat zo van de foto's! En zo'n leuk idee (nu ja, een van de velen), die geverfde tassen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het was ook echt een leuke dag. Ik heb vier uur lang aan een tante Hilde pop gewerkt in opperste concentratie. Helemaal ontspannen werd ik ervan, zalig. Volgende keer beslist weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Amai zeg, gezellige boel daar! Mag ik volgende keer ook meedoen? Pleaaaase?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jammer genoeg kon ik er niet bij zijn de eerste editie, maar zeker van dat ik de volgende keer van de partij ben. Superinitiatief trouwens!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een voldaan gevoel lijkt mij aangenaam, na ongetwijfeld veel werk. Die A4'tjes: naar 't schijnt kan alles altijd beter, al zou ik niet onmiddellijk weten wat. Maar allez, zo heb je nog iets te doen tegen de volgende editie :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het was een super geslaagde dag! De sfeer zat goed, de workshops waren leuk, de koffie en het lekkers deden deugd, en de muziek vond ik ook "wijs". De volgende keer wil ik er terug bij zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het was echt een fantastische dag. Gezellig, overal creatieve mensen, echt waar, ik heb ervan genoten!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Volgende keer zit ik alvast niet in India, hopelijk wel in Gent!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. De volgende keer zal de zoon 's anderdaags wel niet verjaren zeker. Zodat ik ook kan komen workshoppen ipv cakejes en wafels te staan bakken, traktaties in elkaar te flansen en uitnodigingen te schrijven...
    Het zag er in elk geval heel erg leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het ziet er gewoon geweldig uit. Volgende keer probeer ik er bij te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. 't Was supergezellig, zelfs voor iemand die alleen in een workshop zat, maar dat heb ik wel al 's gezegd zeker ;-) En die porseleinverf, wat een fantastisch idee! Goed gedaan door die MDH.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ik moet precies alleen al voor de koffie al mijn andere afspraken verzetten de volgende keer!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. t was zo de max van een dag!
    Ik kijk al uit naar de volgende!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. veel spijt dat ik maar eventjes kon blijven, 't zag er super gezellig uit, echt wat het moest zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Zoals eerder geschreven waarom kan ds is mie in regio antwerpen er moeten toch bloggers v antwerpen zijn ik blog nie gn tijd engne kaas v gegeten gent mooi maar voor ons nie haalbaar spijtig ook een jaloerse fanaat

    BeantwoordenVerwijderen
  25. was super, looking forward naar de volgende editie :-)

    BeantwoordenVerwijderen